Panowie,
potrzebuje pomocy, każda sugestia w temacie bedzie mile widziana.
W ostatnim czasie miałem kilka sytuacji że pod czas jazdy zapalały się kontrolki ABS ESP i komunikaty na wyswietlaczu, auto wchodziło w tryb awaryjny i jechało max 40 km/h. Po zgaszeniu i odczekaniu auta wszytko wracało do normy aż pewnego dnia przy odpaleniu auto zaczęło wariować, obroty falowały, wywalało wypadanie zapłonów i auto czasmi gasło, trzęsło całą budą. Po sprawdzeniu auta komputerem pokazało masę błędów związanych z braiem komunikacji CAN steriwnika skrzyni z resztą podzespołów. Okazało się że wtyczka od skrzyni była cała w oleju więc ją wymieniłem i podmieniłęm płytę sterującą w skrzyni bo akutar została mi z rozbitego anglika, po podmianie znikły wszystkie błędy w skrzyni pozostał P2060 coś z zaworem sterującym 2-3 bieg.Niestety po tym zabegu z silnikiem dalej dzieje się cos złego, po odpaleniu cięgle skaczą obroty, tak jak by wypadał zapłon, trzesie budą.
Po sprawdzeniu błędów w silniku i skrzyni pokazuje P2060 w silniku i P2103 w skrzyni - dotyczę tego samego, jutro wymienię ten zawór, jednak on raczej na pewno nie powoduje takiego zachowania silnika po odpaleniu.
Po odpaleniu podłączyłem komputer i :
1) czujnik ciśnienia kolektora pkazuję ciągle jedną wartość , mam LPG i w programie gazowym wartość podciśnienia w koletorze się zmiania w zależności od pozycji pedału gazu - może ktoś opisze jak sprawdzić ten czyjnik elektrycznie bądź fizycznie ( założyłem wężyk na czujnik i strzykawką próbowałem wymusić zmianę podciśnienia jednak na komputerze wartość pozostaje bez zmian)
2)Czy ktoś wie jak działa MAP w tym silniku ? Po włączeniu zapłonu na jedym przewodzie jest 12V na drugim około 5V które wychodzi ze sterownika silnika (myslałem że ten przewód to sygnał zwrotny od czujnika do ECU ) ostatni to masa.
3) potencjometr gazu w programie pracuje w pełnym zakresie od 0 do 5V i od 0 do 2,5V jednak wychylenie przepustnicy po wciśnięciu gazu kończy się na 17stopniach, fizycznie jest tak samo wciskam gaz i przepustnica wychyla się tylko maksymalnie w 1/4 - to tu według mnie jest problem.
Juto sprawdzę ciągłość wiązki od przepustnicy do sterownika silnika.
Jeżeli ktoś może pomóc i opisać który pin na potencjometrze steruje przepustnicą i w jakim zakresie [V] lub na co powinienem zwrócić uwagę.
Z uwagi iż mam kilka częsci z anglika podmieniłe potencjometr gazu i przepustnicę jednak ciągle to samo a na kompie brak błędów pomijając ten z zaworem w skrzyni. Oczywiście jutro sprawdzę układ zapłonowy aczkolwiek odpala od strzała tylko po chwili zaczynają się problemy.
Mam na uwadzę również awarię komputera sinika, co w chwili obecnej wydaje się najbardziej prawdopodobne.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie pomocy.
Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów
2001 E320 LPG, 4matic WDB2100821X069801
Re: Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów
Masz w komputerze od LPG włączoną autoadaptacje? Jeśli tak to koniecznie wyłącz. Po pewnym czasie (trzeba chwile pojeździć) powinno wszystko wrócić do normy. ECU nie toleruje autoadaptacji przez komputer LPG - podobno nie nadąża za jego korektami i głupieje.
Przepustnica nie wychyla się proporcjonalnie do wciskania gazu jak w rozwiązaniach na linkę. Jej wychylenie jest zależne od obciążenia silnika. Przepustnicę można zaadaptować, oczywiście SD ale też zwykłym Autocom'em. Czasami to pomaga, ale głównie na wolne obroty.
Przepustnica nie wychyla się proporcjonalnie do wciskania gazu jak w rozwiązaniach na linkę. Jej wychylenie jest zależne od obciążenia silnika. Przepustnicę można zaadaptować, oczywiście SD ale też zwykłym Autocom'em. Czasami to pomaga, ale głównie na wolne obroty.
Re: Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów
Cześć,
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Na LPG nie mam włączonej autoadaptacji.
W sumie to większość problemów jest już naprawiona , wtyczka od skrzni pływała w oleju po wymianie jest ok.
Wężyk podciśnienia idący do czujnika MAP był pęknięty.
Jedyne co na chwilę obecną się dzieje to przy odpaleniu trocę nim trzęsie i po lekkim przegazowania obroty pozostają na ok. 1300rpm
Po podłączeniu komputera nie mam odczytu z czyjnika ciśnienia kolektora czyli MAP, ciągle jest wartość -38hPa.
Sprawdziłem przewody przy czujniku są. Najdziwniesze jest że nie wywala błędu. Wężyki podciśnienia nie są zapchane i wejście do kolektora też.
CZy ktoś wie jak działa ten czujnik?? Jakie napięcia powinny dochodzić i wychodzić z czujnika oraz jaką powinien mieć rezystancję ?
Będę wdzięczny za pomoc.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Na LPG nie mam włączonej autoadaptacji.
W sumie to większość problemów jest już naprawiona , wtyczka od skrzni pływała w oleju po wymianie jest ok.
Wężyk podciśnienia idący do czujnika MAP był pęknięty.
Jedyne co na chwilę obecną się dzieje to przy odpaleniu trocę nim trzęsie i po lekkim przegazowania obroty pozostają na ok. 1300rpm
Po podłączeniu komputera nie mam odczytu z czyjnika ciśnienia kolektora czyli MAP, ciągle jest wartość -38hPa.
Sprawdziłem przewody przy czujniku są. Najdziwniesze jest że nie wywala błędu. Wężyki podciśnienia nie są zapchane i wejście do kolektora też.
CZy ktoś wie jak działa ten czujnik?? Jakie napięcia powinny dochodzić i wychodzić z czujnika oraz jaką powinien mieć rezystancję ?
Będę wdzięczny za pomoc.
2001 E320 LPG, 4matic WDB2100821X069801
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości