Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marcin.f
Posty: 55
Rejestracja: 6 lut 2015, o 13:19
Lokalizacja: warszawa

Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów

Post autor: marcin.f »

Panowie,
potrzebuje pomocy, każda sugestia w temacie bedzie mile widziana.

W ostatnim czasie miałem kilka sytuacji że pod czas jazdy zapalały się kontrolki ABS ESP i komunikaty na wyswietlaczu, auto wchodziło w tryb awaryjny i jechało max 40 km/h. Po zgaszeniu i odczekaniu auta wszytko wracało do normy aż pewnego dnia przy odpaleniu auto zaczęło wariować, obroty falowały, wywalało wypadanie zapłonów i auto czasmi gasło, trzęsło całą budą. Po sprawdzeniu auta komputerem pokazało masę błędów związanych z braiem komunikacji CAN steriwnika skrzyni z resztą podzespołów. Okazało się że wtyczka od skrzyni była cała w oleju więc ją wymieniłem i podmieniłęm płytę sterującą w skrzyni bo akutar została mi z rozbitego anglika, po podmianie znikły wszystkie błędy w skrzyni pozostał P2060 coś z zaworem sterującym 2-3 bieg.Niestety po tym zabegu z silnikiem dalej dzieje się cos złego, po odpaleniu cięgle skaczą obroty, tak jak by wypadał zapłon, trzesie budą.

Po sprawdzeniu błędów w silniku i skrzyni pokazuje P2060 w silniku i P2103 w skrzyni - dotyczę tego samego, jutro wymienię ten zawór, jednak on raczej na pewno nie powoduje takiego zachowania silnika po odpaleniu.

Po odpaleniu podłączyłem komputer i :
1) czujnik ciśnienia kolektora pkazuję ciągle jedną wartość , mam LPG i w programie gazowym wartość podciśnienia w koletorze się zmiania w zależności od pozycji pedału gazu - może ktoś opisze jak sprawdzić ten czyjnik elektrycznie bądź fizycznie ( założyłem wężyk na czujnik i strzykawką próbowałem wymusić zmianę podciśnienia jednak na komputerze wartość pozostaje bez zmian)

2)Czy ktoś wie jak działa MAP w tym silniku ? Po włączeniu zapłonu na jedym przewodzie jest 12V na drugim około 5V które wychodzi ze sterownika silnika (myslałem że ten przewód to sygnał zwrotny od czujnika do ECU ) ostatni to masa.

3) potencjometr gazu w programie pracuje w pełnym zakresie od 0 do 5V i od 0 do 2,5V jednak wychylenie przepustnicy po wciśnięciu gazu kończy się na 17stopniach, fizycznie jest tak samo wciskam gaz i przepustnica wychyla się tylko maksymalnie w 1/4 - to tu według mnie jest problem.
Juto sprawdzę ciągłość wiązki od przepustnicy do sterownika silnika.
Jeżeli ktoś może pomóc i opisać który pin na potencjometrze steruje przepustnicą i w jakim zakresie [V] lub na co powinienem zwrócić uwagę.
Z uwagi iż mam kilka częsci z anglika podmieniłe potencjometr gazu i przepustnicę jednak ciągle to samo a na kompie brak błędów pomijając ten z zaworem w skrzyni. Oczywiście jutro sprawdzę układ zapłonowy aczkolwiek odpala od strzała tylko po chwili zaczynają się problemy.

Mam na uwadzę również awarię komputera sinika, co w chwili obecnej wydaje się najbardziej prawdopodobne.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie pomocy.
2001 E320 LPG, 4matic WDB2100821X069801
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów

Post autor: rr6 »

Masz w komputerze od LPG włączoną autoadaptacje? Jeśli tak to koniecznie wyłącz. Po pewnym czasie (trzeba chwile pojeździć) powinno wszystko wrócić do normy. ECU nie toleruje autoadaptacji przez komputer LPG - podobno nie nadąża za jego korektami i głupieje.
Przepustnica nie wychyla się proporcjonalnie do wciskania gazu jak w rozwiązaniach na linkę. Jej wychylenie jest zależne od obciążenia silnika. Przepustnicę można zaadaptować, oczywiście SD ale też zwykłym Autocom'em. Czasami to pomaga, ale głównie na wolne obroty.
marcin.f
Posty: 55
Rejestracja: 6 lut 2015, o 13:19
Lokalizacja: warszawa

Re: Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów

Post autor: marcin.f »

Cześć,
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Na LPG nie mam włączonej autoadaptacji.
W sumie to większość problemów jest już naprawiona , wtyczka od skrzni pływała w oleju po wymianie jest ok.
Wężyk podciśnienia idący do czujnika MAP był pęknięty.

Jedyne co na chwilę obecną się dzieje to przy odpaleniu trocę nim trzęsie i po lekkim przegazowania obroty pozostają na ok. 1300rpm

Po podłączeniu komputera nie mam odczytu z czyjnika ciśnienia kolektora czyli MAP, ciągle jest wartość -38hPa.
Sprawdziłem przewody przy czujniku są. Najdziwniesze jest że nie wywala błędu. Wężyki podciśnienia nie są zapchane i wejście do kolektora też.

CZy ktoś wie jak działa ten czujnik?? Jakie napięcia powinny dochodzić i wychodzić z czujnika oraz jaką powinien mieć rezystancję ?

Będę wdzięczny za pomoc.
2001 E320 LPG, 4matic WDB2100821X069801
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości