320 CDI w motorówce nie wkręca się

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: fabek »

Od razu wam powiem, że przekładki CDI do czegokolwiek z oryginalnym ECU nigdy nie wyjdą i nie mają kompletnie sensu, przecież tam trzeba uruchomić ponad 30 sensorów żeby motor pracował i nie w trybie awaryjnym. Rozwiązaniem jest dedykowane ECU.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
robertneo
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2017, o 19:28
Lokalizacja: Klembów

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: robertneo »

orginalnie siedział volvo 230 taki jak w 940 8 zaworowy 130 koni z tym że na gaźnikach
vin WDB2102261B055215
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: Piasek »

Trzeba było w B5234T iść - fajny silnik na swapy albo pokombinować z monowtryskiem do tego co miałeś.
Znajomy też sobie na wiosnę sprawił łajbę właśnie z Fordowskim V8 na gaźniku - stała chyba ze 2 lata w NL i polegli, u nas dwaj spece od motorynek i wuesek tydzień potrzebowali aby ożył. Ale też franca nie chciał się wkręcać na full obroty przez co szła przytopiona, a nie w ślizgu. Coś tam grzebali jeszcze i niby poprawili ale jeszcze nie do końca. Na taki piec to ona powinna dużo lepiej śmigać. Największy problem to oczywiście spalanie: za 250zł wachy to tak 40 min i pagaj... Jest pomysł żeby zagazować (tylko z LPG na wodzie jeszcze większy problem jak z paliwem) no ale za 250zł to 6 butli 11-tek kupi, w każdej koło 21L gazu... zawsze to więcej pływania a mniej smrodu z tym przelewaniem z kanistrów.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: rr6 »

robertneo pisze:z dobrym specem od komputerów ciężko jak z lekarstwem na raka. Zastanawiam się jakbym kupił drugą instalację i zostawił wszystko kasetę wybieraka i płytę sterującą ze skrzyni czujniki abs z koronką zamocował na kółku od pompy wspomagania czy by mi to zadziałało
i tak będziesz miał błąd sterownika skrzyni, bo przecież jego z kolei czujniki nie będą działać wiec i tak będzie pewnie tryb serwisowy.
Zadzwoń do tunerów od diesli którzy całe lata w tym siedzą. Np. takich jak Masters: http://www.tdi-tuning.pl czy VTG.

Ewentualnie poszukaj na racingforum.pl (to niesamowita kopalnia wiedzy, jak coś jest niemożliwe technicznie, to tam na pewno już ktoś to zrobił :hyhy: ) - tam wiele osób walczy ze swapami, także diesli i ma podobne problemy. Poszukaj tam wątku o gościu co ścigał się SL500 (wiem, brzmi irracjonalnie, ale go przebudował na torówkę) - teraz męczy C200K - co prawda to benzyna i z manualem, ale ktoś mu robił mapę i chyba usuwał różne podsystemy.

Zobacz tu już są pewne pomysły:

http://www.racingforum.pl/Stand-alone-E ... 38457.html

Generalnie jak Ci się uda to będzie niezły temat, bo dziś z tego co widzę ludzie robią marynizację głównie 300TD i 290TD. Ale nie ma rzeczy niemożliwych.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: noc »

Tu niema co walczyć oddzielnie z ESP i EGS.Trzeba usunąć tylko tryb awaryjny (ogranicznik obrotów).
Są dwa, ten dla trybu awarii i ten od maksymalnych obrotów.Podkręcając silnik ludzie w tym od maksymalnych grzebią.
Więc to jest jedyna prosta droga.Wiem kto jak będzie chciał to zrobi. http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 726mdcKDyw
Razem robiliśmy różne rzeczy w młodości.Jak go zainteresujesz, to zrobi na 100%.Rozmawiać trzeba bezpośrednio z Jackiem Grabowskim.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
maskek
Posty: 180
Rejestracja: 22 cze 2014, o 02:31
Lokalizacja: wwa

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: maskek »

Na forum motorowodnym jest koleś, z Wlkp z tego co pamiętam, który wsadzil 3.2 cdi do motorówki. Poszukaj tam. Z tym, że v6
Z Jackiem Grabowskim trzeba umieć rozmawiać, trzeba go zaciekawić.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: Piasek »

maskek pisze: trzeba go zaciekawić.
Nooo... zmontuj coś podobnego
https://www.youtube.com/watch?v=mg84JQ8VJMQ
tylko w wersji redtube :rotfl:
robertneo
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2017, o 19:28
Lokalizacja: Klembów

Re: 320 CDI w motorówce nie wkręca się

Post autor: robertneo »

Witam a więc po kilku nieudanych próbach silnik cdi został zastąpiony silnikiem om603, i teraz mam pytanie jak podłączyć obrotomierz, mam czujnik położenia wału 3 pinowy i położenia koła zamachowego 2 piny może ktoś wie gdzie podłączyć plus a gdzie minus a skąd wziąć sygnał
Załączniki
IMG_20180322_133654.jpg
2 piny
2 piny
IMG_20180331_135204.jpg
vin WDB2102261B055215
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości