Webasto
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Webasto po osiągnięciu 55 st przełącza się dodatkowo na grzanie silnika .
Ale w pierwszej kolejności jego zadaniem jest ogrzanie kabiny.
Jeżeli tak szybko osiągną twój piec cel w ciągu 30 min . Jaką temperaturę miałeś silnika po odpaleniu auta i jaka temp była otoczenia.
Ale w pierwszej kolejności jego zadaniem jest ogrzanie kabiny.
Jeżeli tak szybko osiągną twój piec cel w ciągu 30 min . Jaką temperaturę miałeś silnika po odpaleniu auta i jaka temp była otoczenia.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Webasto nie działa - co chwila włącza się nawiew
Mam problem z W210 320cdi po lifcie - najwyraźniej z Webasto. Dzięki lekturze forum zlokalizowałem bezpiecznik nr 17, który oczywiście był spalony. Po wymianie bezpiecznika panel sterowania Webasto ożył i można podjąć próbę uruchomienia przyciskiem płomyczka. Przez około 2 minuty słychać odgłosy jakby pompowania, słychać że Webasto próbuje się uruchomić, ale to nic nie daje. Po kilku godzinach bezpiecznik znowu jest rozładowany. W te mrozy okazało się, że problem jest większy - po zgaszeniu silnika nawet przy przepalonym bezpieczniku słychać, co chwila ciche pyknięcie i na sekundę włącza się nawiew, ale chyba ten od Webasto bo jest ledwie wyczuwalny. Po otwarciu maski słychać, że te pyknięcie dobiega gdzie z lewej strony samochodu, czyli tam gdzie jest moduł Webasto. Przy dodatnich temperaturach nie było to zbyt odczuwalne, ale teraz po nocy akumulator jest już wydojony i nie ma siły uruchomić auta. Proszę o pomoc - do najbliższego serwisu mam 60km a auto nie nadaje się do użytku. Co może być powodem tej usterki i jak ją ewentualnie można usunąć - jestem prawie pewien że to to nieszczęsne Webasto ? zy można je jakoś wyłączyć w ogóle ?Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
Masz fabryczne webasto. Generalnie do wyładowania akumulatora dojść nie powinno bo urządzenia ma czujkę napięcia, która sprawdza stan aku i jeżeli zbliży się do wartości niepozwalającej na odpalenie silnika to się automatycznie wyłączy. Ma też "czujnik" paliwa, by nie doszło do wychlania całej ropuchy ze zbiornika Podejrzewam, że masz już akumulator słaby. Webasto wyłączyć można z poziomu centralki, teraz masz pewnie ustawione na jakąś konkretną godzinę albo na automat. Nie pamiętam, czy odpięcie aku "zgubi" pamięć. Ale to ktoś zaraz podpowie. Ja u siebie tego nie mam, więc Ci teraz nie sprawdzę
Ja podejrzewam jakieś zwarcie, bo raz że przepala bezpiecznik to nawet po wyjęciu bezpiecznika nr 17 od Webasto słychać takie charakterystyczne pyknięcie, jakby z jakiegoś przekaźnika, w momencie pyknięcia lekko przygasają zegary i na chwilę włącza się delikatny nawiew.
[ Dodano: 2016-01-24, 09:27 ]
Zapomniałem to napisać, ale ty pyknięcia i próby włączenia nawiewu są cały czas - tak jakby się system zawiesił i cały czas próbował się uruchomić.
[ Dodano: 2016-01-24, 09:27 ]
Zapomniałem to napisać, ale ty pyknięcia i próby włączenia nawiewu są cały czas - tak jakby się system zawiesił i cały czas próbował się uruchomić.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 15:02
- Lokalizacja: Płock
Re: Webasto
Witam wszystkich zakupiłem w210 3.2 cdi 1999r .
Mam mały dylemat w mieciu ktoś założył nawigację Blaupunkt travel pilot Dx-n w miejsce popielniczki i nie jestem pewny czy był panel sterowania do Webasto . Jest włącznik od podgrzewacza i wtyczka z 6 pinami , webasto sprawne załancza się rura od spalin gorąca lecą spaliny i po wyłączeniu zapłonu też pracuje przez chwilę . Moje pytanie jak sprawdzić czy było sterowanie w miejcsu popielniczki .
Pozdrawiam
Mam mały dylemat w mieciu ktoś założył nawigację Blaupunkt travel pilot Dx-n w miejsce popielniczki i nie jestem pewny czy był panel sterowania do Webasto . Jest włącznik od podgrzewacza i wtyczka z 6 pinami , webasto sprawne załancza się rura od spalin gorąca lecą spaliny i po wyłączeniu zapłonu też pracuje przez chwilę . Moje pytanie jak sprawdzić czy było sterowanie w miejcsu popielniczki .
Pozdrawiam
Re: Webasto
Wszystko masz OK
posiadasz dogrzewacz spalinowy silnika (Webasto), drugi dogrzewacz jest elektryczny.
posiadasz dogrzewacz spalinowy silnika (Webasto), drugi dogrzewacz jest elektryczny.
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 15:02
- Lokalizacja: Płock
Re: Webasto
Dzięki za odp
Wszystko Ok ale chciałby mieć sterowanie na grzanie kabiny z tym sterownikiem czasowym w popielnicy i nie wiem czy ta kostka( 6 pin ) jest do tego zera sterowania. Czy muszę nową instalacje z webaso podłonczyć do zegara aby startowało na postoju .
Wszystko Ok ale chciałby mieć sterowanie na grzanie kabiny z tym sterownikiem czasowym w popielnicy i nie wiem czy ta kostka( 6 pin ) jest do tego zera sterowania. Czy muszę nową instalacje z webaso podłonczyć do zegara aby startowało na postoju .
Re:
CREAMTEAM pisze:Autko miało odłączone zasilanie przez 1 dzień i po podłączeniu do aku miga mi programator WEBASTO...zegar główny w Comandzie ustawiony...
:hurra:
Jakich przycisków (lub kombinacji) wcisnąć by przestał mrugać bym mógł ustawić dni oraz godzinę w programatorze...???
zygmunt
Re: Webasto
Nie wiem jaki masz sterownik u mnie jest z dwoma strzałkami po bokach i trzema przyciskami na dole pod wyświetlaczem.
Wciśnij i przytrzymaj środkowy przycisk (z zegarkiem) i ustaw godzinę posługując się strzałkami lewo / prawo.
Aby zaprogramować na daną godzinę webasto , wciśnij i przytrzymaj pierwszy przycisk P oraz ustaw godzinę posługując sie strzałkami lewo / prawo
Wciśnij i przytrzymaj środkowy przycisk (z zegarkiem) i ustaw godzinę posługując się strzałkami lewo / prawo.
Aby zaprogramować na daną godzinę webasto , wciśnij i przytrzymaj pierwszy przycisk P oraz ustaw godzinę posługując sie strzałkami lewo / prawo
E290 TD
VIN WDB2100171A513204
VIN WDB2100171A513204
Re: Webasto
Pisałem w innym temacie, ale chyba nikt nie czyta.
Dogrzewacz TTZ w mojej gwieździe przeniósł się do krainy wiecznych łowów.
Po lekturze wątków na różnych forach wiem, że nic nie wiem.
Dzięki rozmowom z Inferno i jego podpowiedziom zakupię piecyk od Rovera 75 o numerze 66232C.
Ma sterowanie do pompki cyrkulacyjnej i samą pompkę również. Wepnę w stary układ.
No i na 100% nie wiem czy ten piec będzie działał jako dogrzewanie.
Dodatkowo centralkę dwukanałową SH4 z pilotem.
Po zmostkowaniu przekaźnika pierwszego kanału P1(z dwóch dostępnych) z 12V+ i podaniu na Pin1 w kostce 6-pinowej będę odpalał ogrzewanie postojowe silnika. CDI ma dużo wody w obiegu i zimny płyn do spryskiwaczy co będzie powodowało znaczne chłodzenie tego co piecyk ogrzeje, ale po jakimś czasie na pewno płyn będzie ciepły i można go podać do kabiny.
Mam panel klimy manualny. Po uruchomieniu przycisku REST włącza się i dmuchawa również. Ciepło leci do środka.
W zasadzie mogłoby tak być, ale trza wyjść i wcisnąć paluchem przycisk.
Kolega Avangarde napisał, że w oryginalnie montowanym postojowym pierwsza grzeje się kabina, a pózniej dogrzewa silnik.
Czy w moim układzie też tak można? Wolę opcję 25 w środku i 20 na silniku niż 78 na silniku i 10 w środku
Jeśli nie to:
1. Czy mogę podać 12V+ z centralki P1 na Pin1 pieca oraz Rest?
2. W centralce są 2 kanały - może lepiej na Rest podać sygnał z P2?
3. Może da się uruchomić Panel innym pinem omijając REST.
Adam
EDYTA:
UWAGA: Robicie na własną odpowiedzialność.
Nie ponoszę konsekwencji. Nie zalecam, nie polecam.
Opisuję co zrobiłem u siebie i działa.
Testowane ok 10 min.
Samochód się nie spalił a w środku ciepło
Jak przerobić dogrzewanie TTZ-D na postojowe w 5 min.
TEST ponizej.
1. Wyjąć popielniczkę.
2. Podłączyć plus zapalniczki na 6 pin od przyciśku z falkami od dogrzewania.
3. Przycisk dogrzewania WŁACZONY dioda się NIE ŚWIECI.
4. Kręcimy stacyjką tak by pojawił się 12+ na zapalniczce.
5. Po około 40 sek odpala się piec
6. Włączamy REST i cieszymy się jak szczerbaty do suchara. REST włacza sie u mnie bez względu na temperaturę płynu w silniku i uruchamia pompkę obiegową.
Teraz tylko centralka(lepiej pilotem z domu niż pstryczkiem z auta) i prośba do kolegów:
Który PIN włącza panel nawiewu? Zamiast rest uruchomiłbym cały panel
O taka prosta porada - podłącz 12+ do kabelka kolor(?) idącego na pin nr (?).
Dogrzewacz TTZ w mojej gwieździe przeniósł się do krainy wiecznych łowów.
Po lekturze wątków na różnych forach wiem, że nic nie wiem.
Dzięki rozmowom z Inferno i jego podpowiedziom zakupię piecyk od Rovera 75 o numerze 66232C.
Ma sterowanie do pompki cyrkulacyjnej i samą pompkę również. Wepnę w stary układ.
No i na 100% nie wiem czy ten piec będzie działał jako dogrzewanie.
Dodatkowo centralkę dwukanałową SH4 z pilotem.
Po zmostkowaniu przekaźnika pierwszego kanału P1(z dwóch dostępnych) z 12V+ i podaniu na Pin1 w kostce 6-pinowej będę odpalał ogrzewanie postojowe silnika. CDI ma dużo wody w obiegu i zimny płyn do spryskiwaczy co będzie powodowało znaczne chłodzenie tego co piecyk ogrzeje, ale po jakimś czasie na pewno płyn będzie ciepły i można go podać do kabiny.
Mam panel klimy manualny. Po uruchomieniu przycisku REST włącza się i dmuchawa również. Ciepło leci do środka.
W zasadzie mogłoby tak być, ale trza wyjść i wcisnąć paluchem przycisk.
Kolega Avangarde napisał, że w oryginalnie montowanym postojowym pierwsza grzeje się kabina, a pózniej dogrzewa silnik.
Czy w moim układzie też tak można? Wolę opcję 25 w środku i 20 na silniku niż 78 na silniku i 10 w środku
Jeśli nie to:
1. Czy mogę podać 12V+ z centralki P1 na Pin1 pieca oraz Rest?
2. W centralce są 2 kanały - może lepiej na Rest podać sygnał z P2?
3. Może da się uruchomić Panel innym pinem omijając REST.
Adam
EDYTA:
UWAGA: Robicie na własną odpowiedzialność.
Nie ponoszę konsekwencji. Nie zalecam, nie polecam.
Opisuję co zrobiłem u siebie i działa.
Testowane ok 10 min.
Samochód się nie spalił a w środku ciepło
Jak przerobić dogrzewanie TTZ-D na postojowe w 5 min.
TEST ponizej.
1. Wyjąć popielniczkę.
2. Podłączyć plus zapalniczki na 6 pin od przyciśku z falkami od dogrzewania.
3. Przycisk dogrzewania WŁACZONY dioda się NIE ŚWIECI.
4. Kręcimy stacyjką tak by pojawił się 12+ na zapalniczce.
5. Po około 40 sek odpala się piec
6. Włączamy REST i cieszymy się jak szczerbaty do suchara. REST włacza sie u mnie bez względu na temperaturę płynu w silniku i uruchamia pompkę obiegową.
Teraz tylko centralka(lepiej pilotem z domu niż pstryczkiem z auta) i prośba do kolegów:
Który PIN włącza panel nawiewu? Zamiast rest uruchomiłbym cały panel
O taka prosta porada - podłącz 12+ do kabelka kolor(?) idącego na pin nr (?).
S210 E220 CDI 98' ASB - VIN: WDB2102061A812776
Re: Webasto
Panowie czy dziś jeszcze warto przerabiać dogrzewanie na pełne dogrzewanie?
Jaki dziś tego jest koszt?
Jaki dziś tego jest koszt?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości