W210 300 TD 1999 rok klekotanie na wolnych obrotach

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Zależy co tak naprawdę nazywasz klekotem. Ten silnik to mercedesowski diesel, więc zawsze będzie coś tam klekotał. Dla jednego klekot to to jak ten silnik chodzi, nawet w idealnym stanie, dla drugiego to popychacze, dla trzeciego to wtryski, dla czwartego to rurka wtryskiwacza stukająca o plastikową obudowę na silniku itd itd.

"klekot" jest na wolnych obrotach i powyżej 1000obr chodzi jak rasowa benzyna.


już kiedyś to wklejałem, za dużo nie słychać, ale zawsze coś: 5:15 - tak chodził nowy.

http://www.youtube.com/watch?v=hBMuup7QSZI
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
jackal79
Posty: 43
Rejestracja: 29 paź 2012, o 21:56
Lokalizacja: Pomorskie/DK

Post autor: jackal79 »

JohnyPixel pisze:Zależy co tak naprawdę nazywasz klekotem. Ten silnik to mercedesowski diesel, więc zawsze będzie coś tam klekotał. Dla jednego klekot to to jak ten silnik chodzi, nawet w idealnym stanie, dla drugiego to popychacze, dla trzeciego to wtryski, dla czwartego to rurka wtryskiwacza stukająca o plastikową obudowę na silniku itd itd.

"klekot" jest na wolnych obrotach i powyżej 1000obr chodzi jak rasowa benzyna.


już kiedyś to wklejałem, za dużo nie słychać, ale zawsze coś: 5:15 - tak chodził nowy.

http://www.youtube.com/watch?v=hBMuup7QSZI
klekot to to co bylo u Ciebie na tym filmiku ponad 2 minutowym. takie metaliczne twarde klepanie 2-3 min po odpaleniu i milknie po 1000obr/min. sporo 300td to ma. w jednych glosniej w innych ciszej. jedni mysla ze tak ma byc a inni wymieniaja pol silnika zeby zie go pozbyc :)
btw. miales wrzucic filmik po zmianach z miekka praca silnika...
Oo\=*=/oO

S210 E300TD '98 Avantgarde
WDB2102251A625415

BMW E39 523i '98 (EX)
Honda Accord 1.8i CG8 '00 (EX)
BMW E36 318iS '92 (EX)
Opel Astra I 2.0i '93 (EX)
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

No problem tylko z tym, że mam pod ręką tylko telefon, a tam jakość beznadziejna :/
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Gawra pisze:Ma i niby co - bo nie bardzo rozumiem owa konstatacje?
To jak Ty zrobiłeś, że osiąga 90*? Założyłeś inny termostat? :P
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

qoompel pisze:To jak Ty zrobiłeś, że osiąga 90*? Założyłeś inny termostat?
Wystarczy +20C na zewnątrz plus klima = 95-98C

Zima jak jest rowno 80C to jest git. Oczywiscie po paru inutach jazdy, powiedzmy 4kmetrach.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

qoompel pisze:
Gawra pisze:Ma i niby co - bo nie bardzo rozumiem owa konstatacje?
To jak Ty zrobiłeś, że osiąga 90*? Założyłeś inny termostat? :P
Powiem tak; silnik ma mniejsze chlodzenie i osiaga wyzsza temperature :D
( termostat ten sam)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Kucza pisze:Wystarczy +20C na zewnątrz plus klima = 95-98C
To jest realne, ale myślałem, że mówimy o temperaturze pracy przez cały rok.
Kucza pisze:Zima jak jest rowno 80C to jest git
Tyle powinno być praktycznie przez cały czas.
Gawra pisze:Powiem tak; silnik ma mniejsze chlodzenie i osiaga wyzsza temperature
Zimą też masz te 90*C?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

[quote="qoompelZimą też masz te 90*C?[/quote]

Te 90*C nie traktuj jako constans - zbyt dobrze by bylo, zeby tak bylo(zima nie mierzylem)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Mariusz5394
Posty: 132
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:49
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Mariusz5394 »

Jak wasze oczka E300 TD zachowują sie przy wysokich obrotach silnika np.powyrzej 3,000 obrotach ??
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Mariusz5394 pisze:Jak wasze oczka E300 TD zachowują sie przy wysokich obrotach silnika np.powyrzej 3,000 obrotach ??
Tak jak przed 3 tyś-super tylko strasznie żłopią dieselka. :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Dobrze się zachowują i fajnie ryczą jak to mówiła moja dziewczyna :D ..poza tym one lubią wysokie obroty i w sumie tam mają największego kopa w przeciwieństwie do CDI, gdzie od dołu już jest fajnie. Ale tak jak to napisał kakadu, jak wskazówka obrotomierza często odwiedza koniec skali, to krówka często odwiedza stacje :P
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

JohnyPixel pisze:poza tym one lubią wysokie obroty i w sumie tam mają największego kopa w przeciwieństwie do CDI, gdzie od dołu już jest fajnie
Ja spotkałem się z przeciwnymi opiniami - 300TD ma więcej mocy właśnie z niskich obrotów. Podobno.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Masz 300td, to sam powinieneś wiedzieć :P Turbina nie ma geometrii łopatek, przez co na dole wyczuwalna jest dziura, ale jak dostanie obrotów, to idzie lepiej niż np 270CDI (tata ma, więc mam bezpośrednie porównanie)
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

JohnyPixel pisze:Masz 300td, to sam powinieneś wiedzieć
O, faktycznie mam :D
Chodzi o to, że nie miałem możliwości bezpośredniej konfrontacji TD do CDI.

P.S. Kiedyś był taki projekt, zrealizowany zresztą, że włożyli do W201 silnik CDI z nowej Celinki :) Tego bym pragnął!
Wiadomo, że V8 M119 to praktycznie najlepiej brzmiący silnik na świecie (na równi ze "starym" 63AGM - wolnossące 6.2, a nie jakieś nowe 5.5 biturbo), ale 3.0 V6 CDI w budzie W124 500E to byłby ideał. Jeszcze z chipsem... Gdybym dostał takie auto, to nawet bym zagłosował na Tuska.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, o 22:48 przez qoompel, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

CDI z dołu wyrywa się naprawdę ładnie, ale jak się przesiadłem z TD, to brakowało mi kopa na wyższych obrotach. Sam fakt, że CDI ma obrotomierz wyskalowany do 5tys i rzadko przekracza okolice 4tys. TD ma do 6tys i przy pełnym bucie kręci się do ok. 5tys (zależy jaki bieg)
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości