W210 3,2 CDI 2001r przeładowywuje po regeneracji turbo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 cze 2017, o 21:07
W210 3,2 CDI 2001r przeładowywuje po regeneracji turbo
Panowie powiem tak napisałem esej poprzednim razem ale gdy skończyłem i kliknąłem wyślij pojawił się komunikat ,że nie jestem zalogowany. No rzesz ku... WTF ?!
Wiec skróciłem teraz troszkę opis o jakieś 80%
Gdy kupiłem gwiazdę miała problemy z turbiną , pompowała olej przez turbo ale jeździła w miarę dobrze i żwawo. Do puki nie padło sterowanie turbiną, zawór podciśnienia. Tak przejeździłem z niecały rok bo nie mogłem się zebrać. Czasami zwór pracował czasami nie.
W końcu kupiłem https://allegro.pl/oferta/w220-3-2-cdi- ... 8985556623.
Po podmianie auto ożyło ale turbo strasznie wyło więc je wymontowałem i oddałem do regeneracji. Wymieniono cały rdzeń bo poprzedniego nie dało się odratować. Założyłem turbinkę cały nowy zestaw montażowy poza tymi badziewnymi śrubami o twardości 8.8, wywaliłem je i wziąłem porządne utwardzane) odłączyłem zasilanie wtrysków i kręciłem tak z 3 x po 15 sek aby zalać napewno turbinę olejem tzn jej smarowanie .
Auto odpaliło więc czas na jazdę testową.
Wyjechałem na drogę i but a tu zonk przy pedale wciśniętym w podłogę po pewnym momencie następuje odpuszczenie mocy silnika ale po jakiś 5 sek powraca. Ok wracam do domu biorę SD sprawdzam ciśnienie ok. Więc wziąłem na jazdę SD test drogowy przy pełnym obciążeniu. Ciśnienie doładowania skakało do 2,6-2,7 bara ( według SD musi być 2,2bara). Dobra może czujnik ciśnienia, podmieniłem na drugi sprawny na 100% i to samo.
Drugi problem jaki zauważyłem to silnik po wejściu na maksymalne obroty przy obciążeniu i odpuszczeniu zaczyna pracować przez chwilę tak jakby nie na wszystkich cylindrach. Po chwili to ustępuje. Ma to miejsce gdy temp <60C
Korekta na wtryskach +/- od 0,5 - 0,7. przelewy ok.
Sprawdziłęm silnik na przedmuchy, zdjąłem wężyk od odmy dymek bardzo delikatny spokojny. Tak samo test kompresji na SD wyszedł ok.
Egr sprawny podciśnienie ok wszystko szczelne na 100% , klapki w kolektorze już wywalone zanim padło sterowanie turbo.
Planowana jest mapa z wyłączeniem EGR + większa moc. W skrzyni też już grzebałem zanim padło turbo wymieniłem na części z serwisu sonax czy jakoś tak overlapy( piszę z pamięci musiałbym sprawdzić ale wymienione były 3 tulejki na tulejki z oringami )
Pytania:
Czy jak kupowałem auto mogło mieć wgraną mapę pod tą uszkodzoną turbinę?
Gdy uporam się z tym problemem auto idzie można powiedzieć do renowacji. wyjmę silnik pełny lakier + wycinka rudej+ nowa blacha
Dla serca nowe panewki ( ew. szlif wału) Możliwe , że pokuszę się o nowe pierścienie + tuleje jeśli będzie trzeba.
Auto na chwilę obecną ma 400027 km 1 właściciel leasing ja jestem 5 wiec raczej było cofane.
Ale uwielbiam to auto nie to co nowe graty na 200000 km i trup.
Pod SD błędów brak
turbo regenerowane w bosch diesel service w Łodzi na ulicy stylowej
Wiec skróciłem teraz troszkę opis o jakieś 80%
Gdy kupiłem gwiazdę miała problemy z turbiną , pompowała olej przez turbo ale jeździła w miarę dobrze i żwawo. Do puki nie padło sterowanie turbiną, zawór podciśnienia. Tak przejeździłem z niecały rok bo nie mogłem się zebrać. Czasami zwór pracował czasami nie.
W końcu kupiłem https://allegro.pl/oferta/w220-3-2-cdi- ... 8985556623.
Po podmianie auto ożyło ale turbo strasznie wyło więc je wymontowałem i oddałem do regeneracji. Wymieniono cały rdzeń bo poprzedniego nie dało się odratować. Założyłem turbinkę cały nowy zestaw montażowy poza tymi badziewnymi śrubami o twardości 8.8, wywaliłem je i wziąłem porządne utwardzane) odłączyłem zasilanie wtrysków i kręciłem tak z 3 x po 15 sek aby zalać napewno turbinę olejem tzn jej smarowanie .
Auto odpaliło więc czas na jazdę testową.
Wyjechałem na drogę i but a tu zonk przy pedale wciśniętym w podłogę po pewnym momencie następuje odpuszczenie mocy silnika ale po jakiś 5 sek powraca. Ok wracam do domu biorę SD sprawdzam ciśnienie ok. Więc wziąłem na jazdę SD test drogowy przy pełnym obciążeniu. Ciśnienie doładowania skakało do 2,6-2,7 bara ( według SD musi być 2,2bara). Dobra może czujnik ciśnienia, podmieniłem na drugi sprawny na 100% i to samo.
Drugi problem jaki zauważyłem to silnik po wejściu na maksymalne obroty przy obciążeniu i odpuszczeniu zaczyna pracować przez chwilę tak jakby nie na wszystkich cylindrach. Po chwili to ustępuje. Ma to miejsce gdy temp <60C
Korekta na wtryskach +/- od 0,5 - 0,7. przelewy ok.
Sprawdziłęm silnik na przedmuchy, zdjąłem wężyk od odmy dymek bardzo delikatny spokojny. Tak samo test kompresji na SD wyszedł ok.
Egr sprawny podciśnienie ok wszystko szczelne na 100% , klapki w kolektorze już wywalone zanim padło sterowanie turbo.
Planowana jest mapa z wyłączeniem EGR + większa moc. W skrzyni też już grzebałem zanim padło turbo wymieniłem na części z serwisu sonax czy jakoś tak overlapy( piszę z pamięci musiałbym sprawdzić ale wymienione były 3 tulejki na tulejki z oringami )
Pytania:
Czy jak kupowałem auto mogło mieć wgraną mapę pod tą uszkodzoną turbinę?
Gdy uporam się z tym problemem auto idzie można powiedzieć do renowacji. wyjmę silnik pełny lakier + wycinka rudej+ nowa blacha
Dla serca nowe panewki ( ew. szlif wału) Możliwe , że pokuszę się o nowe pierścienie + tuleje jeśli będzie trzeba.
Auto na chwilę obecną ma 400027 km 1 właściciel leasing ja jestem 5 wiec raczej było cofane.
Ale uwielbiam to auto nie to co nowe graty na 200000 km i trup.
Pod SD błędów brak
turbo regenerowane w bosch diesel service w Łodzi na ulicy stylowej
W210 E320 3.2 CDI Elegance 2001r.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 cze 2017, o 21:07
Re: W210 3,2 CDI 2001r przeładowywuje po regeneracji turbo
to poszło do skrzyni
https://www.sonnax.com/parts/2317-maste ... sleeve-kit
https://www.sonnax.com/parts/2317-maste ... sleeve-kit
W210 E320 3.2 CDI Elegance 2001r.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 cze 2017, o 21:07
Re: W210 3,2 CDI 2001r przeładowywuje po regeneracji turbo
jest tu jakaś pomocna rada ?? z góry dziękuję
W210 E320 3.2 CDI Elegance 2001r.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 cze 2017, o 21:07
Re: W210 3,2 CDI 2001r przeładowywuje po regeneracji turbo
Dziś zamontowałem zregenerowane wtryski
aktualnie jestem na etapie kompletowania panewek itd generalnie bebechów
co do tulei cylindrów podejmę decyzję gdy je przemierze
niema co bardzo pomocne forum jakieś sugestie co do 1 postu ?
aktualnie jestem na etapie kompletowania panewek itd generalnie bebechów
co do tulei cylindrów podejmę decyzję gdy je przemierze
niema co bardzo pomocne forum jakieś sugestie co do 1 postu ?
W210 E320 3.2 CDI Elegance 2001r.
- Adrian_W210
- Moderator
- Posty: 674
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
- Lokalizacja: Mosina k/ Poznania
Re: W210 3,2 CDI 2001r przeładowywuje po regeneracji turbo
Dobrze, Ci idzie ;pbartek1983 pisze: ↑18 cze 2020, o 21:49
niema co bardzo pomocne forum jakieś sugestie co do 1 postu ?
Nie no, chciałbym pomóc ale nie mam jak, mogę dopingować tylko ;p
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości