Samodzielna wymiana świeć żarowych W210 2,9 TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Samodzielna wymiana świeć żarowych W210 2,9 TD
Witajcie.
Na wstępie się usprawiedliwię, że szukałem takiego tematu jednak bez rezultatu.
Otóż dzisiaj zakupiłem komplet świec (5szt.) i chciałem wymienić je w warsztacie ale...odwiedziłem mechanika u którego zwykle serwisuję auto i cena mnie powaliła 200zł a jak będą problemy (urwie się świeca) to + 200zł od każdej urwanej!
Nie jestem typem, który oszczędza na wszystkim ile się i jak się da ale w tym wypadku za wykręcenie starej świecy i wkręcenie nowej to wydaje się trochę dużo. Odmówiłem. Aby upewnić się czy jest to faktycznie tak czasochłonne i trudne do wykonania mam zamiar przekonać się wkrótce osobiście z Waszą pomocą.
Na wstępie uprzedzam - jestem totalnym laikiem - nawet nie mam pojęcia gdzie są te świece wkręcone ( czy z góry czy z boku).
Pytanie do osób w temacie - które już to osobiście "przerabiały" lub faktycznie wiedzą jak się za to zabrać - proszę o informację w wątku i wskazówki. Byłoby super gdyby była to informacja poparta zdjęciami - ja również mam takową zamiar zrobić podczas mojej próby wymiany.
Z góry serdecznie dzięki - mam nadzieję, że dla innych również będzie to pomocne.
Pozdrawiam
Na wstępie się usprawiedliwię, że szukałem takiego tematu jednak bez rezultatu.
Otóż dzisiaj zakupiłem komplet świec (5szt.) i chciałem wymienić je w warsztacie ale...odwiedziłem mechanika u którego zwykle serwisuję auto i cena mnie powaliła 200zł a jak będą problemy (urwie się świeca) to + 200zł od każdej urwanej!
Nie jestem typem, który oszczędza na wszystkim ile się i jak się da ale w tym wypadku za wykręcenie starej świecy i wkręcenie nowej to wydaje się trochę dużo. Odmówiłem. Aby upewnić się czy jest to faktycznie tak czasochłonne i trudne do wykonania mam zamiar przekonać się wkrótce osobiście z Waszą pomocą.
Na wstępie uprzedzam - jestem totalnym laikiem - nawet nie mam pojęcia gdzie są te świece wkręcone ( czy z góry czy z boku).
Pytanie do osób w temacie - które już to osobiście "przerabiały" lub faktycznie wiedzą jak się za to zabrać - proszę o informację w wątku i wskazówki. Byłoby super gdyby była to informacja poparta zdjęciami - ja również mam takową zamiar zrobić podczas mojej próby wymiany.
Z góry serdecznie dzięki - mam nadzieję, że dla innych również będzie to pomocne.
Pozdrawiam
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Chyba korzystałeś z płatnej wyszukiwarki, spróbuj czasami tą darmową użyć :
Pierwszy lepszy temat na temat wymiany i co może pójść nie tak viewtopic.php?t=7516
Pierwszy lepszy temat na temat wymiany i co może pójść nie tak viewtopic.php?t=7516
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
korzystałem z tej, która jest dostepna na tym swietnym forumZGi pisze:Chyba korzystałeś z płatnej wyszukiwarki, spróbuj czasami tą darmową użyć :
chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu - ten link, który podałeś - wątek nic nie wnosi.ZGi pisze: Pierwszy lepszy temat na temat wymiany i co może pójść nie tak viewtopic.php?t=7516
Nie pytam co może pójść nie tak - interesuje mnie i zapewne kilka innych osób jak wymienić świece żarowe w W210 2,9 td - instrukcja krok po kroku. Tj. gdzie są te świece umieszczone, ewentualnie jaki klucz do tego dobrać, na co zwrócić uwagę itp. Jeśli ktoś podpowie - zabiorę się za taką wymianę nawet jutro - zrobię foto relację "step by step" i umieszczę tutaj.
Pozdrawiam
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Czytając ten post powinieneś zrozumieć czemu w warsztacie krzyknęli Ci taką cenę, i mieć na uwadze, że możesz urwać świece przy samodzielnej wymianie. W w/w temacie masz napisane jaki klucz, a co do Twojego pytania gdzie są świece to looknij 2 post avandgarde. Masz napisane czym potraktować świecę która będzie stawiała opór. Co do zabezpieczenia nowej świecy jest na forum, smar miedziany albo pasta ceramiczna. Poczytaj
Ale mimo to życzę jak najlepiej, u mnie też straszyli że się urwą a wszystkie 6 poszło jak by wczoraj były wkręcane
a to tutek step by step:
zdjąć wtyczkę
wykręcić świecę (nie urwać )
nowa posmarować
wkręcić z odpowiednim momentem
założyć wtyczkę
foto zbędne
Ale mimo to życzę jak najlepiej, u mnie też straszyli że się urwą a wszystkie 6 poszło jak by wczoraj były wkręcane
a to tutek step by step:
zdjąć wtyczkę
wykręcić świecę (nie urwać )
nowa posmarować
wkręcić z odpowiednim momentem
założyć wtyczkę
foto zbędne
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no właśnie tym bardziej nie rozumiem - nawet śmiem twierdzić, że mogą powiedzieć, że się urwała 1 czy 2 a w rzeczywistości to może nie mieć miejsca. Jesli ja urwę a będę to robił delikatnie to oni też by urwali - wtedy mogę się do nich zgłosić po pomoc za 200zł sztuka.ZGi pisze:Czytając ten post powinieneś zrozumieć czemu w warsztacie krzyknęli Ci taką cenę,
P.S.
Swoją drogą u mnie nie ma tych długich cienkich świec więc chyba ryzyko urwania też mniejsze prawda?
Jutro postaram się za to zabrać - zakupię odp. klucz/pastę i zaryzykuję.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Tylko tak jak Baca pisał, delikatnie z wyczuciem. Żeby nie popłynęła
Ja u siebie używam smar miedziany (miedziowy), jak zwał tak zwał.
Daj znać jak poszło.
Ja u siebie używam smar miedziany (miedziowy), jak zwał tak zwał.
Daj znać jak poszło.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ok, przeczytałem jeszcze raz wątek, który podałeś - nie mogę doszukać się inf@ gdzie są świece.
Mój silnik 2,9td - czy one są pod tą plastikową osłoną zaraz z góry po otwarciu maski?
Mój silnik 2,9td - czy one są pod tą plastikową osłoną zaraz z góry po otwarciu maski?
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Świece znajdują sie po prawej stronie pod kolektorem w bloku silnika. Z tego co pamiętam to i tak musisz zdjąć tą osłonę żeby odkręcić kolektor albo jeżeli masz chude ręce to wykręcisz bez zdejmowania kolektora pod tą czarną osłoną znajdują się wtryski
Powiem Ci że w różnych już wymieniałem świece żarowe i chyba najłatwiej poszło mi z tymi w 2.9 TD. Nie zdejmowałem kolektora i do tego nie ukręciłem żadnej także powodzenia!
Powiem Ci że w różnych już wymieniałem świece żarowe i chyba najłatwiej poszło mi z tymi w 2.9 TD. Nie zdejmowałem kolektora i do tego nie ukręciłem żadnej także powodzenia!
W124 2.0D PIERWSZY NAJLEPSZY!!!
W202 2.2 D CLASSIC sprzedany
2.9 TD 1997r. ELEGANCE sprzedany
2.7 CDI 2000r. AVANTGARDE sprzedany
W202 2.5 TD ESPRIT rozbity sprzedany
W210 2.2D AVANTGARDE sprzedany
S210 2.2 CDI ELEGANCE
W202 2.2 D CLASSIC sprzedany
2.9 TD 1997r. ELEGANCE sprzedany
2.7 CDI 2000r. AVANTGARDE sprzedany
W202 2.5 TD ESPRIT rozbity sprzedany
W210 2.2D AVANTGARDE sprzedany
S210 2.2 CDI ELEGANCE
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tomus436 dokładnie tak!
Świece wymienione - zajęło mi to 1,5h ale robiłem to pierwszy raz. Żadna świeca się nie urwała - wyszło za to na jaw, że poprzedni właściciel wkręcał niezły galimatias - każda świeca była inna - Mercedes, Bosch, NGK, Iskra totalny mix dobrze, że wymieniłem i mam nadzieję, że starczy na 2-3 latka.
Polecam każdemu - 200zł zaoszczędzone! No może nie 200 bo kupiłem klucz i smar w sprayu za bagatela 57zł.
P.S.
zrobiłem jakieś zdjęcia ale nie wiem czy wyswietlacz aparatu jest zepsuty czy zle ustawiony aparat _wyświetlacz jest czarny).
Jak coś wyjdzie to wrzuce.
Świece wymienione - zajęło mi to 1,5h ale robiłem to pierwszy raz. Żadna świeca się nie urwała - wyszło za to na jaw, że poprzedni właściciel wkręcał niezły galimatias - każda świeca była inna - Mercedes, Bosch, NGK, Iskra totalny mix dobrze, że wymieniłem i mam nadzieję, że starczy na 2-3 latka.
Polecam każdemu - 200zł zaoszczędzone! No może nie 200 bo kupiłem klucz i smar w sprayu za bagatela 57zł.
P.S.
zrobiłem jakieś zdjęcia ale nie wiem czy wyswietlacz aparatu jest zepsuty czy zle ustawiony aparat _wyświetlacz jest czarny).
Jak coś wyjdzie to wrzuce.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ogólnie zasada jest taka - nie czekać z wymianą spalonej świecy, bo im dłużej się jeździ, tym trudniej ją wykręcić...
Druga zasada to dobre przygotowanie i wyczyszczenie stożkowej przylgni wewnątrz gniazda świecy, żeby po wkręceniu była szczelna - wówczas niczym nie trzeba jej smarować...
Ale to już było w innym wątku...
Druga zasada to dobre przygotowanie i wyczyszczenie stożkowej przylgni wewnątrz gniazda świecy, żeby po wkręceniu była szczelna - wówczas niczym nie trzeba jej smarować...
Ale to już było w innym wątku...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jak napisałem - ekran był czarny nie wiem czy to dlatego, ze coś bylo źle ustawione czy wyswietlacz jest zepsuty - bede probowal wieczorem to zgrac i wrzucic jesli bedzie co...gufner pisze:Kolego, prośbę mam. Wrzuć zdjęcia. Bardzo mi pomogą ponieważ też mam 2.9TD i czeka mnie wymiana świec. Ew podeślij mi na mail. Jak co pisz na PW. Dziękować
P.S.
Jest to bardzo proste ale oprócz podanych wyżej kluczy przydadza się również narzędzia chirurgiczne "sczypce" dłuugie i cienkie
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości