Problem z W211, obroty skaczą

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

flammam
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2009, o 17:19
Lokalizacja: Brzeg

Problem z W211, obroty skaczą

Post autor: flammam »

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum ,może nie do końca związane z moim modelem ale znalazłem tu najwięcej treściwych informacji. Do rzeczy, jeżdżę Mercem E270 CDI W211 od ponad pół roku kupiony na rynku wtórnym, po ostatnich mrozach jakie miały miejsce kilka tygodni temu silnik zaczął falować na niskich obrotach po uruchomieniu, niezależnie czy na neutralu czy podczas jazdy, dopiero podczas przełączenia skrzyni w tryb ręczny, gdyż jest to automat i przekroczeniu 2000 rpm usterka zanikała, i tak dzieje się przez ok 2-3 minuty od uruchomienia później problem zanikał do momentu całkowitego wystudzenia. Z góry zaznaczam że moja wiedza na temat silników nie jest wystarczająco duża, ale sądziłem że problemem są wtryskiwacze lub czujnik temperatury, takie też informacje znalazłem na forum. Mój problem zaczął się dopiero dzisiaj ponieważ właśnie wróciłem z serwisu, Pan po przeprowadzonym teście, auto zostawiłem dzień wcześniej aby można było je przetestować na zimnym silniku stwierdził że wina jest tu skrzynia biegów oraz domniemane opiłki metali znajdujące się w niej i wycenił koszt naprawy na bagatela 26 000zł. Co wydaje mi się "lekko" naciągane. Chciałbym usłyszeć Wasze opinie na ten temat. Pozdrawiam
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

flammam pisze:Pan po przeprowadzonym teście, auto zostawiłem dzień wcześniej aby można było je przetestować na zimnym silniku stwierdził że wina jest tu skrzynia biegów oraz domniemane opiłki metali znajdujące się w niej i wycenił koszt naprawy na bagatela 26 000zł.
spytaj go w jaki sposob zdiagnozowal te opilki? wyjmowal filtr z ASB albo dno miski z magnesem i ogladal? a moze patrzyl na kondycje oleju w ASB...ogolnie zasada jest taka ze jak ktos bez rozbierania skrzynii mowi ze bedzie robil remont za tyle i tyle to przewaznie znaczy ze cos kreci ;-) dobry spec od ASB to przewaznie bierze skrzynie najpierw na kompa zeby sprawdzic czy elektronika nie zwraca zadnych beldow, sprawdza poziom i ogolny stan oleju w ASB...a o remoncie (lub wymianie danych elementow) decyduje po zajrzeniu do wnetrza skrzynii...

podsumowujac...moja opinia jest taka ze warto by bylo sprawdzic poziom i ogolny stan oleju w ASB ale to w Twojej obecnosci...jak olej czarny i "spalony" to faktycznie moze byc problem typu umierajace tarczki i opilki metalu ktore z nich powstaly i zasyfiaja skrzynie...pojechac gdzies na komputer i sprawdzic czy sterowniki nie wylapaly zadnych bledow...a na koncu martwic sie remontem za ~25 000 zl ;-)
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

To sie kupy nie trzyma: za 25000 zł to można niezłego meśkanabyć. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Witam.Zdiagnozuj wszystkie elementy sterujące silnika i nie u tego palanta co byłeś.To może by wina sondy lambda lub któregoś ze sterowników rejestrujących prace silnika w szczególności temp.Pozdrawiam
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Sonda Lambda, ZTCW w CDI nie wystepuje.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Odpalasz rano auto obroty falują,czy jak auto chodzi na wolnych(bez jazdy) i po nagrzaniu przestaje. :?: Jeżeli tak jest że przestaje to mozesz wykluczyć skrzynie ,zaczołbym od układu zasilania.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a moze czujnik walu korbowego? czujnik temp cieczy nie bedzie powodowal takich falowan.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
flammam
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2009, o 17:19
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: flammam »

Zdradzę wam taką ciekawostkę, auto sprawdzone było w autoryzowanym serwisie w moim województwie. W aucie falują obroty tylko jak jest zimny, i do 2000 rpm, sprawdziłem to raz bo nie chciałem mordować silnika na wyższych obrotach podczas ostatnich mrozów. Po przekroczeniu tej wartości obrotów silnik pracował normalnie. Stawiam że to ma związek z układem paliwowym, teraz szukam warsztatu w którym zdiagnozują mi silnik, i zrobią to sumiennie. Może kogoś polecicie w województwie Opolskim lub Dolnośląskim kto zajął by się moim mercem. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

W W210 takie rzeczy tochyba czesto z powodu czujnika cisnienia paliwa
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości