Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

Cześć właśnie wracałem z pracy i jadac kolo bloku ok 30km/h delikatnie auto jakby straciło moc tzn delikatnie szarpnęło ale na prawdę delikatnie i teraz nie wiem czy to mogło mieć cos wspólnego z tym do czego link wam podpinam. (O co tu chodzi, dlaczego się odczepiło?) No i dodam że zobaczyłem z okolic odmy parę?dymek? https://ibb.co/Z1P1j5d
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Muniek »

Co to za silnik? To nie jest filtr powietrza w CDI a to „coś” to przepływomierz? Może ciśnienie za duże było albo zassałeś jakiegoś wróbla do układu?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

Muniek pisze: 10 sie 2021, o 15:41 Co to za silnik? To nie jest filtr powietrza w CDI a to „coś” to przepływomierz? Może ciśnienie za duże było albo zassałeś jakiegoś wróbla do układu?
2.7 cdi, tak to jest filtr powietrza, ale nie wiem co się 'odczepiło tzn dwa bolce(mocowanie?) i filtr wisiał(przeplywka jest bliżej lampy). Wróbla raczej nie bo zrobiłem osłonkę żeby nic nie wciągać(lisci, wróbli , much itd)
(Żyje w stresie bo zaczął mi gubić bieg podczas dynamicznego przyspieszania, tzn przyspieszam wrzuca się 'luz' ,nie można ręcznie zmienić biegu, odpuszczam gaz hamulec-zwalnia i wszystko wraca do normy- nie ma komu tego zrobić- lubuskie, wymieniłem sterownik dzialajacy dwa razy przez fachowca i tylko pieniądze w błoto poszły )
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: rr6 »

Salomon pisze: 10 sie 2021, o 22:50
(Żyje w stresie bo zaczął mi gubić bieg podczas dynamicznego przyspieszania, tzn przyspieszam wrzuca się 'luz' ,nie można ręcznie zmienić biegu, odpuszczam gaz hamulec-zwalnia i wszystko wraca do normy- nie ma komu tego zrobić- lubuskie, wymieniłem sterownik dzialajacy dwa razy przez fachowca i tylko pieniądze w błoto poszły )
A stan wtyczki i wiązki do skrzyni? Nie ma tam oleju? Bo mi to bardziej wygląda na to niż na sterownik czy płytę.
Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

rr6 pisze: 11 sie 2021, o 08:22
Salomon pisze: 10 sie 2021, o 22:50
(Żyje w stresie bo zaczął mi gubić bieg podczas dynamicznego przyspieszania, tzn przyspieszam wrzuca się 'luz' ,nie można ręcznie zmienić biegu, odpuszczam gaz hamulec-zwalnia i wszystko wraca do normy- nie ma komu tego zrobić- lubuskie, wymieniłem sterownik dzialajacy dwa razy przez fachowca i tylko pieniądze w błoto poszły )
A stan wtyczki i wiązki do skrzyni? Nie ma tam oleju? Bo mi to bardziej wygląda na to niż na sterownik czy płytę.
Delikatnie ale to naprawdę delikatnie "brudne" (według "szpeca" niby to nie przeszkadza)Pani Rozenek jedynie mogłaby się przyczepić, do sterownika też zaglądałem i prawdopodobnie był wymieniony, w środku tez czysto.Z tego co mi wiadomo błędy są te same co przy uwalonej płycie.
Edit: właśnie wracam do domu i znów się dusi co chwilę,jade jade mam np 1.5k obrotów i nagle spadają do 1k/0.5k dodaje lekko gazu zabuczy delikatnie i jedzie dalej i tak w kółko co jakiś czas , a może przyczyna duszenia jest któryś filtr ?
Edit2: jak zawsze ciężko cokolwiek uchwycić gdy trzeba , ale te 2 podskoki i spadek obrotów to właśnie to duszenie - w tle można usłyszeć "wycie"
Edit3: po odpaleniu też się nic nie dzieje 0 falowania obrotów, odpala od razu, myślałem o czujniku ciśnienia paliwa ale mam nowy, ok 1.5 roku temu wymieniałem.
https://streamable.com/xmsimo
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: rr6 »

Salomon pisze: 11 sie 2021, o 08:37
rr6 pisze: 11 sie 2021, o 08:22
Salomon pisze: 10 sie 2021, o 22:50
(Żyje w stresie bo zaczął mi gubić bieg podczas dynamicznego przyspieszania, tzn przyspieszam wrzuca się 'luz' ,nie można ręcznie zmienić biegu, odpuszczam gaz hamulec-zwalnia i wszystko wraca do normy- nie ma komu tego zrobić- lubuskie, wymieniłem sterownik dzialajacy dwa razy przez fachowca i tylko pieniądze w błoto poszły )
A stan wtyczki i wiązki do skrzyni? Nie ma tam oleju? Bo mi to bardziej wygląda na to niż na sterownik czy płytę.
Delikatnie ale to naprawdę delikatnie "brudne" (według "szpeca" niby to nie przeszkadza)Pani Rozenek jedynie mogłaby się przyczepić, do sterownika też zaglądałem i prawdopodobnie był wymieniony, w środku tez czysto.Z tego co mi wiadomo błędy są te same co przy uwalonej płycie.
Edit: właśnie wracam do domu i znów się dusi co chwilę,jade jade mam np 1.5k obrotów i nagle spadają do 1k/0.5k dodaje lekko gazu zabuczy delikatnie i jedzie dalej i tak w kółko co jakiś czas , a może przyczyna duszenia jest któryś filtr ?
Edit2: jak zawsze ciężko cokolwiek uchwycić gdy trzeba , ale te 2 podskoki i spadek obrotów to właśnie to duszenie - w tle można usłyszeć "wycie"
Edit3: po odpaleniu też się nic nie dzieje 0 falowania obrotów, odpala od razu, myślałem o czujniku ciśnienia paliwa ale mam nowy, ok 1.5 roku temu wymieniałem.
https://streamable.com/xmsimo
Szczerze mówiąc ostatnio podobne objawy (połączenie duszenia i skrzyni) widziałem z zupełnie innym aucie ale tam było spowodowane urywaniem się przewodu masowego łączącego zespół napędowy z resztą budy. Z tym, że to był samochód z 93 roku z USA i tam po prostu jechał dalej a moim zdaniem w W210 skutkowałoby to choinką na desce i masą zapisanych błędów. Ale może warto sprawdzić/pomierzyć?
Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

rr6 pisze: 11 sie 2021, o 12:54
Salomon pisze: 11 sie 2021, o 08:37
rr6 pisze: 11 sie 2021, o 08:22

A stan wtyczki i wiązki do skrzyni? Nie ma tam oleju? Bo mi to bardziej wygląda na to niż na sterownik czy płytę.
Delikatnie ale to naprawdę delikatnie "brudne" (według "szpeca" niby to nie przeszkadza)Pani Rozenek jedynie mogłaby się przyczepić, do sterownika też zaglądałem i prawdopodobnie był wymieniony, w środku tez czysto.Z tego co mi wiadomo błędy są te same co przy uwalonej płycie.
Edit: właśnie wracam do domu i znów się dusi co chwilę,jade jade mam np 1.5k obrotów i nagle spadają do 1k/0.5k dodaje lekko gazu zabuczy delikatnie i jedzie dalej i tak w kółko co jakiś czas , a może przyczyna duszenia jest któryś filtr ?
Edit2: jak zawsze ciężko cokolwiek uchwycić gdy trzeba , ale te 2 podskoki i spadek obrotów to właśnie to duszenie - w tle można usłyszeć "wycie"
Edit3: po odpaleniu też się nic nie dzieje 0 falowania obrotów, odpala od razu, myślałem o czujniku ciśnienia paliwa ale mam nowy, ok 1.5 roku temu wymieniałem.
https://streamable.com/xmsimo
Szczerze mówiąc ostatnio podobne objawy (połączenie duszenia i skrzyni) widziałem z zupełnie innym aucie ale tam było spowodowane urywaniem się przewodu masowego łączącego zespół napędowy z resztą budy. Z tym, że to był samochód z 93 roku z USA i tam po prostu jechał dalej a moim zdaniem w W210 skutkowałoby to choinką na desce i masą zapisanych błędów. Ale może warto sprawdzić/pomierzyć?
Skrzynia była już wcześniej, trochę już tak jezdze bo nikt nie ma pojęcia co to może być, a z dobrym mechanikiem do regeneracji jej jest ciężko u mnie, dusić się zaczął w dniu w którym stworzyłem temat.
Edit1: przypomniało mi się jeszcze, że ostatnio jak parkowałem przodem najechałem na krawężnik i koła się delikatnie cofnęły do tyłu, mogłem coś uszkodzić?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: rr6 »

Salomon pisze: 11 sie 2021, o 13:39
rr6 pisze: 11 sie 2021, o 12:54
Salomon pisze: 11 sie 2021, o 08:37
Delikatnie ale to naprawdę delikatnie "brudne" (według "szpeca" niby to nie przeszkadza)Pani Rozenek jedynie mogłaby się przyczepić, do sterownika też zaglądałem i prawdopodobnie był wymieniony, w środku tez czysto.Z tego co mi wiadomo błędy są te same co przy uwalonej płycie.
Edit: właśnie wracam do domu i znów się dusi co chwilę,jade jade mam np 1.5k obrotów i nagle spadają do 1k/0.5k dodaje lekko gazu zabuczy delikatnie i jedzie dalej i tak w kółko co jakiś czas , a może przyczyna duszenia jest któryś filtr ?
Edit2: jak zawsze ciężko cokolwiek uchwycić gdy trzeba , ale te 2 podskoki i spadek obrotów to właśnie to duszenie - w tle można usłyszeć "wycie"
Edit3: po odpaleniu też się nic nie dzieje 0 falowania obrotów, odpala od razu, myślałem o czujniku ciśnienia paliwa ale mam nowy, ok 1.5 roku temu wymieniałem.
https://streamable.com/xmsimo
Szczerze mówiąc ostatnio podobne objawy (połączenie duszenia i skrzyni) widziałem z zupełnie innym aucie ale tam było spowodowane urywaniem się przewodu masowego łączącego zespół napędowy z resztą budy. Z tym, że to był samochód z 93 roku z USA i tam po prostu jechał dalej a moim zdaniem w W210 skutkowałoby to choinką na desce i masą zapisanych błędów. Ale może warto sprawdzić/pomierzyć?
Skrzynia była już wcześniej, trochę już tak jezdze bo nikt nie ma pojęcia co to może być, a z dobrym mechanikiem do regeneracji jej jest ciężko u mnie, dusić się zaczął w dniu w którym stworzyłem temat.
Edit1: przypomniało mi się jeszcze, że ostatnio jak parkowałem przodem najechałem na krawężnik i koła się delikatnie cofnęły do tyłu, mogłem coś uszkodzić?
Teoretycznie najwyżej ustawienie geometrii, ale sprawdź tą masę na wszelki wypadek - miernikiem do bloku silnika albo coś w tym stylu.
Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

Rozwiązałem problem, masakra.. filtr paliwa, który był "świeży" ok 5tys km.
Podczas szybszej jazdy po mieście lub poza terenem zabudowanym wszystko było okej, ale miałem ostatnio dłuższy wyjazd i podczas jazdy na autostradzie zaczął mi się dusić jak astmatyk. Wg mnie wyglądało to jakby odcinało dopływ paliwa . Przypomniałem sobie że kilka razy tankowałem na horexie bo było najtaniej (przeważnie tankuje do pełna albo przynajmniej powyżej połowy aby nie jeździć sto razy) no i zaczął mi kopcić na czarno , potem lałem na Shellu(v power- nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) i było lepiej- nie kopcił jak wcześniej. Powiązałem te dwa fakty i stwierdziłem, że kupie filtr paliwa, mały koszt a warto sprawdzić, no i co się okazało? Jak na razie jest dobrze .
Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

Znowu jest to samo ..
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: hammond24 »

przepłucz układ razem ze zbiornikiem
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: rr6 »

Jeśli filtr znóœ jest brudny to ewidentnie płynie to ze zbiornika. Trzeba płukać całość jak pisze hammond24. Nie wiem jednak czy przy tej ilości brudu uda się to wypłukać bez wyjmowania zbiornika. Ale spróbować nie zaszkodzi, przy okazji przepłucze się cały układ.
Awatar użytkownika
Salomon
Posty: 47
Rejestracja: 4 cze 2020, o 05:44

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Salomon »

Mam winowajce , znalazłem przypadkowo przyczynę problemu.. proszę o jakąś teorie i pomoc , jakiś czas temu robiłem przeciwmgielne światła(w ogóle nie działały), tzn. Ktos mi robil, mechanik, dzisiaj zapomniałem włączyć normalnych świateł ,mijania, a więc jade i włączam światła, nagle bum zanik mocy , obroty w dół , ale podkusiło mnie żeby je wyłączyć a więc wyłączam światła, wraca moc, włączam i zanik.
Zwarcie?
Potem dodam filmik.
Założyć Nowy temat w innym dziale?

Edit:
Filmik
https://streamable.com/fohqfu
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: Muniek »

Regulator napięcia? Możesz wypiąć żarówki i diagnozować dalej.
PS. Bardzo ładna kierownica
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: Powietrze ?- zanik mocy/duszenie

Post autor: hammond24 »

mechanik wpioł się ze światłami nie tam gdzie trzeba
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości