Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
- Lokalizacja: Mazowsze
Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Witam,
Borykam się od 2 dni z pewnym problemem w moim C320, 3.2 benz bez gazu. Otóż problem pojawił się zupełnie nagle i dobrze że auto stało w garażu. Po odpaleniu na zimnym wskoczył na trochę wyższe obroty (co jest normalne) żeby nagle spaść z obrotów kilka razy pofalował na obrotach po czym zgasł. Odpaliłem ponownie i chodził, ale tym razem już na wolnych obrotach na poziomie ok 1000 obrotów. Pracował na wolnych obrotach do momentu osiągnięcia temperatury 85-90 stopni. Nie wyłączył się i na wolnych chodził równo bez falowania obrotów. Wsiadłem i energicznie przegazowałem, reakcja był taka że na wciśnięte pedału gazu silnik się zamulił to znaczy reakcji nie było. Jak wcisnąłem lekko i powoli to wchodził na obroty. Próbowałem kilka razy wciskać gaz po czym samoczynnie zgasł. Auto ogólnie cały czas odpala ale ciągle nie reaguje prawidłowo na gaz i gaśnie. Przebieg 275000, przy 228000 była wymieniana pompa paliwa wraz z filtrem paliwa, czujnik położenia wału korbowego. Przy 250000 był wymieniony bezpiecznik w bagażniku R1 odpowiadający za pompę paliwa. Olej z filtrem i filtrami powietrza wymieniany co 10000 zawsze. Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i bezpiecznik od pompy bo myślałem że to przyczyna (kiedyś miałem z tym bezpiecznikiem problem) Filtry powietrza czyste jak nowe. Na SD nie podjadę bo tylko laweta (auto stoi w garażu) Zanim znajdę mobilne SD to pytanie czy ktoś przerabiał podobny temat i czy to nie są objawy walniętej przepływki? (przepływomierz nigdy nie był wymieniany)
Borykam się od 2 dni z pewnym problemem w moim C320, 3.2 benz bez gazu. Otóż problem pojawił się zupełnie nagle i dobrze że auto stało w garażu. Po odpaleniu na zimnym wskoczył na trochę wyższe obroty (co jest normalne) żeby nagle spaść z obrotów kilka razy pofalował na obrotach po czym zgasł. Odpaliłem ponownie i chodził, ale tym razem już na wolnych obrotach na poziomie ok 1000 obrotów. Pracował na wolnych obrotach do momentu osiągnięcia temperatury 85-90 stopni. Nie wyłączył się i na wolnych chodził równo bez falowania obrotów. Wsiadłem i energicznie przegazowałem, reakcja był taka że na wciśnięte pedału gazu silnik się zamulił to znaczy reakcji nie było. Jak wcisnąłem lekko i powoli to wchodził na obroty. Próbowałem kilka razy wciskać gaz po czym samoczynnie zgasł. Auto ogólnie cały czas odpala ale ciągle nie reaguje prawidłowo na gaz i gaśnie. Przebieg 275000, przy 228000 była wymieniana pompa paliwa wraz z filtrem paliwa, czujnik położenia wału korbowego. Przy 250000 był wymieniony bezpiecznik w bagażniku R1 odpowiadający za pompę paliwa. Olej z filtrem i filtrami powietrza wymieniany co 10000 zawsze. Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i bezpiecznik od pompy bo myślałem że to przyczyna (kiedyś miałem z tym bezpiecznikiem problem) Filtry powietrza czyste jak nowe. Na SD nie podjadę bo tylko laweta (auto stoi w garażu) Zanim znajdę mobilne SD to pytanie czy ktoś przerabiał podobny temat i czy to nie są objawy walniętej przepływki? (przepływomierz nigdy nie był wymieniany)
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Może dziwnie to zabrzmi ale ile masz paliwa w baku? Dolej z 20 litrów świeżego.
Większość uszkodzeń (przepływka, czujnik położenia wału itp.) spowodowały by check'a a rozumiem, że tu go nie ma?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Paliwa jest prawie pół baku. Check się nie świeci ale przy uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego też nie miałem check engine. Właściwie to w historii usterek tego samochodu check engine zapalił mi się tylko raz jak się pedał gazu skończył. Dodam jeszcze że od roku mam nowy pedał gazu bo w starym walnął potencjometr. Więc ten check engine to takie nie do końca oczywiste że się będzie palił. Przy uszkodzonych czujnikach jak mawiali mechanicy prawie nigdy się nie pali.rr6 pisze: 23 paź 2021, o 22:43Może dziwnie to zabrzmi ale ile masz paliwa w baku? Dolej z 20 litrów świeżego.
Większość uszkodzeń (przepływka, czujnik położenia wału itp.) spowodowały by check'a a rozumiem, że tu go nie ma?
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Możesz zaryzykować i wypiąć przepływke,będzie miał wyższe obroty,ale podjedziesz na SD
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Może to i dobry pomysł tylko jeśli wypnę przepływkę i będzie się wkręcał na obroty normalnie to znaczy że problem był z przepływką?hammond24 pisze: 24 paź 2021, o 09:26 Możesz zaryzykować i wypiąć przepływke,będzie miał wyższe obroty,ale podjedziesz na SD
Przepustnica była czyszczona pod koniec 2018 i po czyszczeniu wyglądała jak nowa. Tam jest w ogóle jakiś silnik krokowy?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Update: Nadal w garażu. Dzisiaj dolałem paliwa do połowy baku. Pochodził i nagle wywaliło check engine na desce (więc już chyba jest jakiś trop). Dzisiaj ma przyjechać mobilne SD więc zobaczymy...
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Diagnostyka na sprzęcie Bosch, soft Bosch Motronic ME 2.8
Błąd 1: 004 Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza. Sygnał niezrozumiały
Błąd 2: 006 Napięcie czujnika powiet. zasysanego. Wartość/sygnał poza zakresem
Po skasowaniu błędów i uruchomieniu silnika i przeprowadzeniu ponownej diagnostyki pozostał tylko błąd nr 1
Co możecie o tym powiedzieć?
Błąd 1: 004 Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza. Sygnał niezrozumiały
Błąd 2: 006 Napięcie czujnika powiet. zasysanego. Wartość/sygnał poza zakresem
Po skasowaniu błędów i uruchomieniu silnika i przeprowadzeniu ponownej diagnostyki pozostał tylko błąd nr 1
Co możecie o tym powiedzieć?
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Wskazuja na przepływomierz.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Opóźniona reakcja na gaz na wolnych obrotach
Odłączyłem dzisiaj przepływomierz od wtyczki i odpaliłem. Efekt taki sam auto się krztusi i ma słabą reakcję na gaz. Potem wyjąłem i wyczyściłem przepływomierz zgodnie z zaleceniami (odpowiedni preparat i tylko te metalowe blaszki) Odczekałem 2h po wyczyszczeniu, zamontowałem go, ale efekt taki sam. Potem była diagnostyka błędów. Może być tak że padła elektronika w przepływomierzu dlatego wywala błąd?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości