Na niskich obrotach trzęsie budą 3.0TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mateusz700
Posty: 10
Rejestracja: 7 cze 2014, o 15:38
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Na niskich obrotach trzęsie budą 3.0TD

Post autor: mateusz700 »

Witam serdecznie, mam problem z moim okularem.
Trzęsie cala buda na niskich obrotach, jak dodam troszkę gazu wtedy nie ma problemu..
Problem najczęściej się pojawia gdy gwałtownie ruszę albo skrzynia mi redukuje bieg, wtedy stanę na światłach i trzęsie budą. Od dwóch dni, problem się pojawia od razu przy odpaleniu samochodu ale też jak przejade trochę to później nie ma trzęsienia i tak w kółko.
Mój mercedes to 3.0td z 99roku.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Na niskich obrotach trzęsie budą 3.0TD

Post autor: rr6 »

mateusz700 pisze: 27 wrz 2019, o 09:03 Witam serdecznie, mam problem z moim okularem.
Trzęsie cala buda na niskich obrotach, jak dodam troszkę gazu wtedy nie ma problemu..
Problem najczęściej się pojawia gdy gwałtownie ruszę albo skrzynia mi redukuje bieg, wtedy stanę na światłach i trzęsie budą. Od dwóch dni, problem się pojawia od razu przy odpaleniu samochodu ale też jak przejade trochę to później nie ma trzęsienia i tak w kółko.
Mój mercedes to 3.0td z 99roku.
O ile to nie kwestia silnikowa (poduszki, niepalenie na wszystkich cylindrach bo padł wtrysk itp.) to zaczyna pojawiać się problem ze skrzynią. A dokładnie z konwerterem (zwanym też sprzęgłem hydrokinetycznym czy Wandlerem - piszę tak bo już raz była dyskusja na forum o tym ;))
Da się to regenerować - ceny od 300 do 900zł, można szukać używanego (jednak nie polecam).
Ale najpierw bym zmienił olej w skrzyni - tylko dynamicznie, bo inaczej w konwerterze właśnie zostaje najwięcej starego. U Ciebie co prawda może być jeszcze wersja w korkiem na obudowie konwertera ale pewności nie mam.
Jak wymiana oleju nie pomoże to trzeba dać do regeneracji konwerter. Są zakłady które dadzą Ci zregenerowany w miejsce Twojego żebyś nie musiał czekać z autem na podnośniku.
Po regeneracji zalać oryginalnym olejem od MB - bo mogą chcieć Ci wlać Dextrona.

Oczywiście jak nie chcesz się bawić z wcześniejszą zmianą oleju to możesz od razu zabrać się za wymianę konwertera i wtedy zmienić olej w skrzyni.
A na początek sprawdź jednak te poduszki silnika i skrzyni, podporę wału napędowego i tuleje tylnego wózka - teoretycznie wszystkie te elementy mogą powodować wibracje, a zanim ściągniesz skrzynie warto sprawdzić.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Na niskich obrotach trzęsie budą 3.0TD

Post autor: SuperBuster11 »

Ja tylko dodam, że olej powinien spełniać normę MB 236.10 albo nowszą 236.14. Najlepiej lać tą nowszą. A jeszcze lepiej jak na butelce (bańce,beczce) będzie napis "MB Approval". Co nie znaczy, że taki np. Febi będzie złym olejem ;)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości