Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Silverarrow
Posty: 95
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
Lokalizacja: Mazowsze

Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Silverarrow »

Witam,

Ostatnio jadąc 120-130 na autostradzie podczas lekkiego przyspieszania zauważyłem jakby na ułamek sekundy odcięło dopływ paliwa, potem powtórzyło się to dwa razy a następnie już nie chciało się powtórzyć. Po za tym auto ma moc, przyspiesza, nie kopci, zapala od pierwszego strzała. Pompa paliwa i filtr mają może 25 tyś km przejechane, olej wymieniam co 10 tys zawsze, filtry pow. nowe, świece nowe NGK, czujnik wału korbowego i wałka rozrządu mają może 25-30 tyś przebiegu. Tak to auto jeździ perfekcyjnie. Jedyne czego nie wymieniałem z tych eksploatacyjnych części to kable zapłonowe, kto wie czy nie są one tam od nowości (auto ma 270 tyś). SD nic nie pokazało. Pytanie czy ktoś przerabiał temat i może coś poradzić?

silnik 3.2 benzyna (bez gazu) ASB
kubaff
Posty: 13
Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:43
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: kubaff »

Witam, mozna tylko strzelać ale wydaje mi sie ze sam sobie odpowiedzialeś a mianowicie mogą to być kable.
Ja napewno od tego bym zaczynał.
W210 320CDI, 2002r, 450tyś km i rośnie.
Silverarrow
Posty: 95
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Silverarrow »

Też dziwne to jest bo na wolnych obrotach niby nie faluje, strzałka stoi bez drgania ale jednak silnik tak jakby nie do końca równo pracował. Tam są po 2 świece w sumie 12. więc te kable tak się od razu nie skończą ale one są od nowości. 270 tyś na jednych kablach (kolega w Oplu z 2009 roku już 4 razy kable wymieniał)
Silverarrow
Posty: 95
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Silverarrow »

Kable NGK 700 zł. Łatwo jest to samemu wymienić?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Muniek »

To jest R6 czy V6? W V6 wymieniałem i dało radę. Natomiast kable można sprawdzić badając oporność. U mnie dwa z 12 były na granicy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Silverarrow
Posty: 95
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Silverarrow »

Muniek pisze: 24 cze 2021, o 19:46 To jest R6 czy V6? W V6 wymieniałem i dało radę. Natomiast kable można sprawdzić badając oporność. U mnie dwa z 12 były na granicy.
To seria M112 więc V6 oczywiście. Dostęp jest OK, chodzi tylko o to czy to wielka filozofia taka wymiana i czy można to bez problemu samemu przeprowadzić. Czym sprawdzałeś oporność?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Muniek »

Multimetrem zwykłym ;) Moim zdaniem filozofii nie ma - wymiana od góry. Ściągnij sobie pokrywę górna i sprawdź od strony kierowcy; lepsze dojście jest. Od strony pasażera dolot trzeba ściągnąć.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Silverarrow
Posty: 95
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Silverarrow »

Okazało się na SD że to jednak błąd P2001
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Muniek »

Tez miałem ten błąd. Sprawdz węże podciśnienia; szczególnie z tylu przy EGR są trzy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Silverarrow
Posty: 95
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:13
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

Post autor: Silverarrow »

Muniek pisze: 4 sie 2021, o 22:16 Tez miałem ten błąd. Sprawdz węże podciśnienia; szczególnie z tylu przy EGR są trzy.
Mechanik, który wykrył ten błąd na SD powiedział że EGR jest do czyszczenia
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości