Kolektor ssący 2,2 CDI - rozklekotane przepustnice

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Kolektor ssący 2,2 CDI - rozklekotane przepustnice

Post autor: homontos »

Witam podziękuję za każdą poradę,pomysł na kolektor ssący a dokładnie rozklekotane przepustnice w kolektorze, to podobno dość częsta przypadłość. Czy jest jakiś patent na regeneracje lub jakiś warsztat który to naprawia ???
Cały kolektor kosztuje 1600 zł a w nim przecież tylko te przepustnice się psują :(
Załączniki
przepustnica
przepustnica
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

no o to wlasnie chodzi, zarabia sie przede wszystkim na czesciach, duzo wiecej niz na samym samochodzie. co znaczy rozklekotane przepustnice? domykaja sie dobrze?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

domykają ale są luzy
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dzwoni, brzeczy gdy silnik pracuje? jakies objawy?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

Nic nie dzwoni, tyle że jak przeczyściłem to z tej "smoły" to porobiły się luzy tych klapek i może to tak mi się wydaje powodować jakieś nieuzasadnione problemy z silnikiem.
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

to moze powiedz co sie dzieje z silnikiem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
polli
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 16:14
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: polli »

Witam!!!
Mercedes E 220 CDI 2001 r.
Kopcenie podczas jazdy. W warsztacie zdiagnozowali i jest wszystko w porządku. Po dokładnych ogledzinach stwierdzili że przy kolektorze spadła dźwignia regulacji przepustnic (widac z góry). Czy to coś powaznego, można to naprawic czy trzeba wymienic kolektor? W serwisie dużo kasy chcą aż 2200 brutto. Jeszcze coś mówili o zestawie naprawczym.
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Z tego co się orientuje to musisz wymienić kolektor bo tego sie nie naprawia.
Grozi oderwaniem klapek a dalej to główkuj 8-)
U was drogie te kolektory :shock:
W K rakówku do 2.7 1700zeta.
w olsztynie jest jakaś hurtownia oryginałow do mesia,poszukaj w gogle.

Pozdr
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
polli
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 16:14
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: polli »

Witam!!!
Mercedes E 220 CDI 2001 r.
Kopcenie podczas jazdy. W warsztacie zdiagnozowali i jest wszystko w porządku. Po dokładnych ogledzinach stwierdzili że przy kolektorze spadła dźwignia regulacji przepustnic (widac z góry). Czy to coś powaznego, można to naprawic czy trzeba wymienic kolektor? W serwisie dużo kasy chcą aż 2200 brutto. Jeszcze coś mówili o zestawie naprawczym.


Byłem dzisiaj w serwisie Mercedesa w Olsztynie w Auto Idea i tyle zaśpiewali. Znalazłem na Alegro i ma koleś 3 szt. na sprzedaż nowe za 1639 zł w Olsztynie. W serwisie powiedzieli że są zestawy naprawcze za 200 zł jeszcze dokładnie sprawdzę jak to wygląda. Mam jeszcze pytanko czy trzeba zdjąc kolektor aby dojśc do tej dźwigni która steruje przepustnicami?
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

jak kupisz zestaw naprawczy to podaj gdzie.
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
polli
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 16:14
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: polli »

Rozbierał ktoś kolektor ssacy w W210 2,2 CDI? Jak tak to może podpowie wskazówki jak najprościej i najszybciej to rozebrac?
gradekwaw
Posty: 81
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 07:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gradekwaw »

A ja mam pytanie: jak i czym wyczyścic kolektor od środka z tej smoły i syfu w 2.2 cdi
polli
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 16:14
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: polli »

Witam!!!

Kolektor ssący myłem ropą był bardzo brudny, trzeba troche się nameczyć aby go dokładnie umyć. Przepustnice naprawiłem bo też były bardzo zużyte, było troche zabawy z tą naprawą, teraz jestem ciekaw ile wytrzymają.
gradekwaw
Posty: 81
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 07:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gradekwaw »

Jeśli można się zapytac to jakim sposobem robiłeś przepustnice?
polli
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 16:14
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: polli »

Witam!!

Przepustnice dorobiłem na frezarce 3 osiowej NC i tokarce NC. Zrobiłem metalowe, oryginalne były z tworzywa. (zrobiłem na tokarce NC kulę z wałkami po bokach potem na frezarce pofrezować powierzchnie z dwóch stron - teraz jak bym to robił to bym napisał program na frezarkę 3 osiową). Trzeba było jeszcze dorobić zatrzaski trzymające listwę, która łączy wszystkie przepustnice (u mnie dwóch zatrzasków nie było - wypadły) i tulejki od tych zatrzasków. Zatrzaski trochę zmodifikowałem bo oryginalny słabo trzymał. Sporo pracy przy tym było jak na pierwszy raz.
Teraz mietek ma większego kopa niż wcześniej, (chociaż ma większego kopa bo ma wstawionego chipa).

Mam fotkę tego kolektora tylko coś nie chce dołaczyć.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości