Kolektor ssący 2,2 CDI - rozklekotane przepustnice
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Rozglądałem się za nowym to koszt w granicach 1700zł to jest troche duzo a uzywke kupic i za rok znowu ma mi sie tak stac to troche nie bardzo, sproboje je wyciąć i zobaczymy co z tego wyjdzie, tak apropo to az mokro od oleju zrobilo sie pod tym kolektorem i syczy jak sie mu przycisnie myślę ze przez to wlasnie ze są zamkniete a turbina pompuje to cisnienie wydmuchało uszczelke pod tym kolektorem Zobaczymy jutro pojezdze po warsztatach i zobacze kto się tego podejmie
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-06-08, 16:12 ]
Witam. Jestem właśnie po wywaleniu klapek z kolektora Pierwsze wrazenie bardzo dobre samochod jedzie tak jak powinien, obroty na biegu jalowym nie falują. Przez pierwsze 3km jak wyjechalem z warsztatu widzialem w lusterko tylko wielką czarną chmure ale wszystko przeszlo, narazie nic nie kopci. Na postoju jak mu depne to pusci malutkiego bąka i reszta czusciutko leci Zobaczymy jak to dalej bedzie się spisywać
P.S. Mycie kolektora w środku 2 godziny masakra zeby go doprowadzic do porządnego stanu
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-06-08, 16:12 ]
Witam. Jestem właśnie po wywaleniu klapek z kolektora Pierwsze wrazenie bardzo dobre samochod jedzie tak jak powinien, obroty na biegu jalowym nie falują. Przez pierwsze 3km jak wyjechalem z warsztatu widzialem w lusterko tylko wielką czarną chmure ale wszystko przeszlo, narazie nic nie kopci. Na postoju jak mu depne to pusci malutkiego bąka i reszta czusciutko leci Zobaczymy jak to dalej bedzie się spisywać
P.S. Mycie kolektora w środku 2 godziny masakra zeby go doprowadzic do porządnego stanu
Pozdrawiam.
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
- Lokalizacja: Słupsk
Grzesiek ja też musze sie wziać za kolektor. w tej chwili mam klapki otwarte na maksa, bo tak cięzko chodzą, ale myśle ze da rade je przeczyścic i naprawic. nie chce ich wycinać, bo moim zdaniem to niedobrze jak silnik dostaje cały czas maksymalną dawke powietrza. po coś to niemcy zrobili te klapki, zeby sie otwierały i zamykały;) a tak poza tym to dwa wtryski do wymiany;)
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
- Lokalizacja: Wawa
czesc
kto poda jakies wskazowki jak zdemontowac kolektor ssacy
znaczy chodzi mi od samego poczatku
wyjalem aparat podcisnieniowy
wykrecilem sruby od rozdzielacza oleju /to chyba kolektor ssacy juz
i ciezko mi go wyjac
czy musze odkrecic tez przewod aluminiowy ,gruby od wody po prawej stronie
e kl 200cdi 2000r
musze zdjac ten kolektor bo caly zasyfialy od starego oleju
aby go wyczyscic
dzieki
kto poda jakies wskazowki jak zdemontowac kolektor ssacy
znaczy chodzi mi od samego poczatku
wyjalem aparat podcisnieniowy
wykrecilem sruby od rozdzielacza oleju /to chyba kolektor ssacy juz
i ciezko mi go wyjac
czy musze odkrecic tez przewod aluminiowy ,gruby od wody po prawej stronie
e kl 200cdi 2000r
musze zdjac ten kolektor bo caly zasyfialy od starego oleju
aby go wyczyscic
dzieki
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
- Lokalizacja: Słupsk
hmm darekczarny, ja zbytnio nie wiem co Ty tam wykręciłeś;) odkręcasz zbiorniczek płynu wspomagania, zbiornik z filtrem paliwa, Rail, Blachę pod zbiornikami, EGR wyjdzie razem z kolektorem, chyba ze chcesz aby było łatwiej mozesz go od razu wykręcić (3x torx zewnętrzny 10mm i łapa koło EGR z lewej strony na dole 2x torx 12mm). kolektor trzyma się na 8 śrubach TORX zewn. 10mm. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-07-13, 12:17 ]
a jaki tam przewód od wody aluminiowy idzie??
[ Dodano: 2009-07-13, 12:17 ]
a jaki tam przewód od wody aluminiowy idzie??
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
- Lokalizacja: Wawa
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
- Lokalizacja: Słupsk
EGR jest to zawór recyrkulacji spalin taki srebrny duży z z założonym wężem podciśnieniowym na króciec, zamontowany przy górnej częsci kolektora ssącego, przy wlocie. jeśli chodzi o klapki w kolektorze, (to nie blaszki tylko tworzywo) to po założeniu cięgna na silniczek jest tylko jedno mozliwe położenie, inaczej sie po prostu nie ułożą.
[ Dodano: 2009-07-14, 11:13 ]
po założeniu ciegna na silniczek i wpieciu w ostatnią dźwignie w kolektorze wszystkie klapy powinny być otwarte bez żadnego wymuszonego ruchu silniczka.
[ Dodano: 2009-07-14, 11:13 ]
po założeniu ciegna na silniczek i wpieciu w ostatnią dźwignie w kolektorze wszystkie klapy powinny być otwarte bez żadnego wymuszonego ruchu silniczka.
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
- Lokalizacja: Wawa
czesc
ok,tak wiem ze plastik,tylko tutaj pisza ze dorabiaja z blaszek
tez tak chyba zrobie
mam tylko problem ze zdjeciem tej pierwszej,ktora jest bezposrednio podlaczona do czujnika
nie chce na sile nic sciagac
moze ktos podpowie jak jak zdjac
jest jakis sposob czy po prostu na sile sciagnac mocowanie
chodzi o pierwsza z lewej
[ Dodano: 2009-07-15, 23:42 ]
juz po klopocie
bylem dzis w warsztacie
zaslepione dolne otwory i przepustnice usuniete
po konsultacjach z majstrem tak postanowilem
kolektor czysciutki,uszczelki nowe
zobaczymy
powoli skladam
uwaga tylko na brakujace przepustnice
jak ktorejs brakuje trzeba poszukac w gniezdzie zaworowym
i wyjac ja,bo moze narobic wiele klopotu potem
ja tak wlasnie mialemi
ok,tak wiem ze plastik,tylko tutaj pisza ze dorabiaja z blaszek
tez tak chyba zrobie
mam tylko problem ze zdjeciem tej pierwszej,ktora jest bezposrednio podlaczona do czujnika
nie chce na sile nic sciagac
moze ktos podpowie jak jak zdjac
jest jakis sposob czy po prostu na sile sciagnac mocowanie
chodzi o pierwsza z lewej
[ Dodano: 2009-07-15, 23:42 ]
juz po klopocie
bylem dzis w warsztacie
zaslepione dolne otwory i przepustnice usuniete
po konsultacjach z majstrem tak postanowilem
kolektor czysciutki,uszczelki nowe
zobaczymy
powoli skladam
uwaga tylko na brakujace przepustnice
jak ktorejs brakuje trzeba poszukac w gniezdzie zaworowym
i wyjac ja,bo moze narobic wiele klopotu potem
ja tak wlasnie mialemi
E200CDI 2000r WDB2100071B210023
wznowie temat,prowadnica mi wyskoczyla i po wlozeniu spowrotem ciagle wyskakuje,wiec chce wywalic blaszki. O jakie otwory chodzi ,ktore trzeba zaslepic? Powiedzcie,jak wasze samochody po tej operacji?
[ Dodano: 2009-07-17, 19:45 ]
a co by sie stalo jak bym ,bez zadnego rozbierania ,otwozyl je na maksa i skasowal bledy w kompie,czy to by pomoglo,wie ktos?
[ Dodano: 2009-07-17, 19:45 ]
a co by sie stalo jak bym ,bez zadnego rozbierania ,otwozyl je na maksa i skasowal bledy w kompie,czy to by pomoglo,wie ktos?
moj pierwszy Okular i Mesio E 220 CDI 02r
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
- Lokalizacja: Wawa
wlasnie wywalilem klapki i ...
smiga autko cacy
wyczyscilem kolektor ssacy i po tych zabiegacg dostal kopa niezlego
otwory te od spodu,od prowadnic klapek trzeba zaslepic
dopiero dzis pierwszy dzien jezdzilem,same plusy widze
ale...nie wiem czemu po tym calym remonciku ,dosyc skomplikowanym
/ciezko wyjac ten kolektor/
...pokazaly sie bledy ,abs,esp i bas..
a na kompie wyskakuje wiadomosc
ze uszkodzony jest czujnik kąta skrętu..
?
moze ktos ,cos..prosze..dziekuje
smiga autko cacy
wyczyscilem kolektor ssacy i po tych zabiegacg dostal kopa niezlego
otwory te od spodu,od prowadnic klapek trzeba zaslepic
dopiero dzis pierwszy dzien jezdzilem,same plusy widze
ale...nie wiem czemu po tym calym remonciku ,dosyc skomplikowanym
/ciezko wyjac ten kolektor/
...pokazaly sie bledy ,abs,esp i bas..
a na kompie wyskakuje wiadomosc
ze uszkodzony jest czujnik kąta skrętu..
?
moze ktos ,cos..prosze..dziekuje
Ostatnio zmieniony 18 lip 2009, o 18:39 przez darekczarny, łącznie zmieniany 1 raz.
E200CDI 2000r WDB2100071B210023
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
- Lokalizacja: Wawa
sam nie zaslepialem
troche czasu by mi to zajelo
dorobic specjalne bolce
to musi byc solidnie zrobione
na Czeremchowej maja juz przygotowane zaslepki
koszt niestety 150 zl
ale zrobione the best
mozesz sie sam pobawic,jak masz dostep do tokarki
bolce sa aluminiowe
to musi byc dopasowane dokladnie,szczlne , na wcisk nabijane
silniczek oczywiscie zostaje na swoim miejscu i podlaczony elektrycznie,tyle ze juz bez mechanizmu z klapkami
troche czasu by mi to zajelo
dorobic specjalne bolce
to musi byc solidnie zrobione
na Czeremchowej maja juz przygotowane zaslepki
koszt niestety 150 zl
ale zrobione the best
mozesz sie sam pobawic,jak masz dostep do tokarki
bolce sa aluminiowe
to musi byc dopasowane dokladnie,szczlne , na wcisk nabijane
silniczek oczywiscie zostaje na swoim miejscu i podlaczony elektrycznie,tyle ze juz bez mechanizmu z klapkami
E200CDI 2000r WDB2100071B210023
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości