Kolektor ssący 2,2 CDI - rozklekotane przepustnice

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ty lepiej zrob ze 3 jeszcze takie zestawy ;)
E 220 CDI '01 Elegance
grzesiekx
Posty: 56
Rejestracja: 17 lut 2008, o 21:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzesiekx »

Witam. Mam podobny problem z kolektorem u ojca w e-klasie, prawdopodobnie przepustnice są zamkniete i ten caly mechanizm ich nie otwiera. Co bedzie jak otworzy się na stałe te przepustnice w kolektorze lub wyciągnie się je całkiem to co się bedzie działo ??
Obrazek
W211 E320 '02
S203 C320 '02
W202 C200 '00
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Niektorzy je po prostu wycinaja, podobno chodzi OK, wiec nie powinno byc problemu.
E 220 CDI '01 Elegance
grzesiekx
Posty: 56
Rejestracja: 17 lut 2008, o 21:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzesiekx »

Rozglądałem się za nowym to koszt w granicach 1700zł to jest troche duzo :( a uzywke kupic i za rok znowu ma mi sie tak stac to troche nie bardzo, sproboje je wyciąć i zobaczymy co z tego wyjdzie, tak apropo to az mokro od oleju zrobilo sie pod tym kolektorem i syczy jak sie mu przycisnie myślę ze przez to wlasnie ze są zamkniete a turbina pompuje to cisnienie wydmuchało uszczelke pod tym kolektorem :( Zobaczymy jutro pojezdze po warsztatach i zobacze kto się tego podejmie :)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-06-08, 16:12 ]
Witam. Jestem właśnie po wywaleniu klapek z kolektora :) Pierwsze wrazenie bardzo dobre samochod jedzie tak jak powinien, obroty na biegu jalowym nie falują. Przez pierwsze 3km jak wyjechalem z warsztatu widzialem w lusterko tylko wielką czarną chmure ale wszystko przeszlo, narazie nic nie kopci. Na postoju jak mu depne to pusci malutkiego bąka i reszta czusciutko leci :) Zobaczymy jak to dalej bedzie się spisywać :)

P.S. Mycie kolektora w środku 2 godziny :P masakra zeby go doprowadzic do porządnego stanu :)

Pozdrawiam.
Obrazek
W211 E320 '02
S203 C320 '02
W202 C200 '00
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

Grzesiek ja też musze sie wziać za kolektor. w tej chwili mam klapki otwarte na maksa, bo tak cięzko chodzą, ale myśle ze da rade je przeczyścic i naprawic. nie chce ich wycinać, bo moim zdaniem to niedobrze jak silnik dostaje cały czas maksymalną dawke powietrza. po coś to niemcy zrobili te klapki, zeby sie otwierały i zamykały;) a tak poza tym to dwa wtryski do wymiany;)
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
darekczarny
Posty: 56
Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
Lokalizacja: Wawa

Post autor: darekczarny »

czesc
kto poda jakies wskazowki jak zdemontowac kolektor ssacy
znaczy chodzi mi od samego poczatku
wyjalem aparat podcisnieniowy
wykrecilem sruby od rozdzielacza oleju /to chyba kolektor ssacy juz
i ciezko mi go wyjac
czy musze odkrecic tez przewod aluminiowy ,gruby od wody po prawej stronie
e kl 200cdi 2000r
musze zdjac ten kolektor bo caly zasyfialy od starego oleju
aby go wyczyscic
dzieki
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

hmm darekczarny, ja zbytnio nie wiem co Ty tam wykręciłeś;) odkręcasz zbiorniczek płynu wspomagania, zbiornik z filtrem paliwa, Rail, Blachę pod zbiornikami, EGR wyjdzie razem z kolektorem, chyba ze chcesz aby było łatwiej mozesz go od razu wykręcić (3x torx zewnętrzny 10mm i łapa koło EGR z lewej strony na dole 2x torx 12mm). kolektor trzyma się na 8 śrubach TORX zewn. 10mm. Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-07-13, 12:17 ]
a jaki tam przewód od wody aluminiowy idzie??
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
darekczarny
Posty: 56
Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
Lokalizacja: Wawa

Post autor: darekczarny »

juz wiesz ze sobie poradzilem..
a co to jest to EGR i gdzie sie znajduje?
mam e200cdi 2000r

[ Dodano: 2009-07-14, 00:09 ]
jescze pytanie,jesli chodzi o te przepustnice
jak dokladnie one maja chodzic?
jak je sprawdzic po przemyciu czy sa odpowiednio ustawione?
kto wie?
poprosze o odp,dzieki
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

EGR jest to zawór recyrkulacji spalin taki srebrny duży z z założonym wężem podciśnieniowym na króciec, zamontowany przy górnej częsci kolektora ssącego, przy wlocie. jeśli chodzi o klapki w kolektorze, (to nie blaszki tylko tworzywo) to po założeniu cięgna na silniczek jest tylko jedno mozliwe położenie, inaczej sie po prostu nie ułożą.

[ Dodano: 2009-07-14, 11:13 ]
po założeniu ciegna na silniczek i wpieciu w ostatnią dźwignie w kolektorze wszystkie klapy powinny być otwarte bez żadnego wymuszonego ruchu silniczka.
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
darekczarny
Posty: 56
Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
Lokalizacja: Wawa

Post autor: darekczarny »

czesc
ok,tak wiem ze plastik,tylko tutaj pisza ze dorabiaja z blaszek
tez tak chyba zrobie
mam tylko problem ze zdjeciem tej pierwszej,ktora jest bezposrednio podlaczona do czujnika
nie chce na sile nic sciagac
moze ktos podpowie jak jak zdjac
jest jakis sposob czy po prostu na sile sciagnac mocowanie
chodzi o pierwsza z lewej

[ Dodano: 2009-07-15, 23:42 ]
juz po klopocie
bylem dzis w warsztacie
zaslepione dolne otwory i przepustnice usuniete
po konsultacjach z majstrem tak postanowilem
kolektor czysciutki,uszczelki nowe
zobaczymy
powoli skladam
uwaga tylko na brakujace przepustnice
jak ktorejs brakuje trzeba poszukac w gniezdzie zaworowym
i wyjac ja,bo moze narobic wiele klopotu potem
ja tak wlasnie mialemi
E200CDI 2000r WDB2100071B210023
karol123
Posty: 79
Rejestracja: 2 cze 2009, o 22:46
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub

Post autor: karol123 »

wznowie temat,prowadnica mi wyskoczyla i po wlozeniu spowrotem ciagle wyskakuje,wiec chce wywalic blaszki. O jakie otwory chodzi ,ktore trzeba zaslepic? Powiedzcie,jak wasze samochody po tej operacji?

[ Dodano: 2009-07-17, 19:45 ]
a co by sie stalo jak bym ,bez zadnego rozbierania ,otwozyl je na maksa i skasowal bledy w kompie,czy to by pomoglo,wie ktos?
moj pierwszy Okular i Mesio E 220 CDI 02r
darekczarny
Posty: 56
Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
Lokalizacja: Wawa

Post autor: darekczarny »

wlasnie wywalilem klapki i ...
smiga autko cacy
wyczyscilem kolektor ssacy i po tych zabiegacg dostal kopa niezlego
otwory te od spodu,od prowadnic klapek trzeba zaslepic
dopiero dzis pierwszy dzien jezdzilem,same plusy widze
ale...nie wiem czemu po tym calym remonciku ,dosyc skomplikowanym
/ciezko wyjac ten kolektor/
...pokazaly sie bledy ,abs,esp i bas..
a na kompie wyskakuje wiadomosc
ze uszkodzony jest czujnik kąta skrętu..
?
moze ktos ,cos..prosze..dziekuje
Ostatnio zmieniony 18 lip 2009, o 18:39 przez darekczarny, łącznie zmieniany 1 raz.
E200CDI 2000r WDB2100071B210023
karol123
Posty: 79
Rejestracja: 2 cze 2009, o 22:46
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub

Post autor: karol123 »

a czym je zaslepiales?
moj pierwszy Okular i Mesio E 220 CDI 02r
darekczarny
Posty: 56
Rejestracja: 7 sty 2009, o 06:42
Lokalizacja: Wawa

Post autor: darekczarny »

sam nie zaslepialem
troche czasu by mi to zajelo
dorobic specjalne bolce
to musi byc solidnie zrobione
na Czeremchowej maja juz przygotowane zaslepki
koszt niestety 150 zl
ale zrobione the best
mozesz sie sam pobawic,jak masz dostep do tokarki
bolce sa aluminiowe
to musi byc dopasowane dokladnie,szczlne , na wcisk nabijane
silniczek oczywiscie zostaje na swoim miejscu i podlaczony elektrycznie,tyle ze juz bez mechanizmu z klapkami
E200CDI 2000r WDB2100071B210023
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Dzwonilem dzis do sklepu z oryginalnymi czesciami, maja klapki do kolektora po 19 PLN brutto, wiadomo, 4 sztuki potrzebne do 220 CDI.

darekczarny, na Czeremchowej ila chca PLN za cala naprawe? Ile to trwa?
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości