Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

to w takim razie od czego skoczyło ? :kwasny:
Przepływomierz ?
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Masz pewnosc ze klapki dzialaja? Nie jest metoda je wylamywac albo zaslepiac ale jesli nie chodza to bedziesz mial to samo.

Wlasnie zauwazylem - ty masz 200CDI czy 320CDI? Bo jesli 200CDI to tych samych klapek nie masz. Wtedy spradzilbym czy wtryski nie ciakna i nie masz tam problemu. Moze "dziurawy" dolot albo cos mechnicznego.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

Klapki działają jak były ręcznie ruszane. Włożyłem nowy przepływomierz w dalszym ciągu jest to samo. Jade za chwilę do mechanika sprawdzić czy silniczek od klapek działa.
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Czemu czytacie tylko ostatnie posty (czasem od oszołomów), a nie zaczniecie od podstaw (1-strona)?. :hyhy:

[ Dodano: 2012-03-22, 20:53 ]
W silnikach CDI są "gradacje błędów". Niektóre są ważniejsze od błędu klapek.
W związku z tym klapki stoją od razu w procedurze awaryjnej i nie są sterowane.
Dymienie, a zwykle o to kolegom chodzi, to z 30-50 poważniejszych uszkodzeń.
Na jednym z for USA, kolega X, opisał 130 błędów, (polak) z serwisu w Irlandii.
Wszystkie dotyczące dymienia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

noc, daj linka jak masz taką możliwość co może być przyczyną dymienia bo ja w 2,9 (wiem że to inny zupełnie motor) mam chyba za wysokie spalanie.miasto w miarę bo 9,5 do 10,5 na taxi w nocy.nie dymi.mały dymek i lekka smużka przy pełnym ogniu ale trasa na tempomacie i prędkość 110 a wynik spalania 8,6 to już chyba przesada.W czym może być problem?Może zapłon przestawiony ale pali bardzo ładnie a może coś zwalone podczas uszczelniania pompy.Pomóżcie bo już nie wiem i głupieje
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Wg mnie spalanie masz w normie... :hyhy:
Te silniki tak palą... podobnie jest z 2,5TD :D
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

A możliwe że na jednej stacji pali mniej a na innej więcej?Różnica potrafi być około litra mniej więcej
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Spalanie jest zależne od tak wielu opcji, że różnica 1l. po mieście jest niemożliwa do określenia.Ja tankuję na Orlenie zawsze na tych samych dwóch stacjach.Codziennie robię tą samą trasę w jedną i drugą stronę.Spalanie wynosi od 9,5 do 11,8.Ale 9,5 gdy wszystkie światła zielone i nie ma korka.W 2010 w grudniu jak spadł śnieg, tą samą trasę 16,5 km. pokonałem w trzy godziny z ładnym wynikiem 43l/100.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

noc, te 43l to chyba z komputera ;)
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Jacek72
Posty: 142
Rejestracja: 29 gru 2011, o 19:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Jacek72 »

8,6 litra na trasie przy 110 km/h w silniku 2.9 td to chyba stanowczo za dużo. U mnie przy prędkościach w granicach 130 km/h spalanie w trasie wynosi równo 6 litrów. A tempomatu używam w miarę możliwośc...
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

Jacek72, jak by takie było to bym się nie czepiał.A zauważyłem jeszcze że jak jest deszczowo i chłodniej to furka mi nie dymi i lepiej jezdzi jak przy wyższej temperaturze.Czego to może być przyczyna?Może to jakiś czujnik?
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Nazir
Posty: 122
Rejestracja: 1 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Gd

Post autor: Nazir »

Gęstość powietrza robi swoje ? W temperaturze 0 stopni C mamy około 1300 gr/l a w 25 około 1150/l . Źle ustawiona dawka powietrza w stosunku do paliwa , ale w zimnym otoczeniu tego powietrza w 1l jest "więcej" i zaczyna poprawnie spalac . Taka tylko moja teoria . A mniej widoczne dymienie w desczu moze byc tylko efektem wizualnym
WDB2102161B072676
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

Nazir, uwierz mi że wiem co mówię.To zdecydowana różnica.Zauważyłem to już w zimę na śniegu a teraz jak było ciepło to odrobinkę dymił i spalał ciut więcej.Może mam jakiś błąd z czujnikiem albo przerwę w wiązce do jakiegoś czujnika :(
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

NOC możesz powedzieć czy klapki rezonansowe działają tylko w określonym zakresie obrotów?Wiem, że jest to określone przez mapę, ale...
Czy na rozgrzanym silniku klapki otwierają się do pewnego zakresu obrotów,a potem z powrotem zamykają wraz ze wzrastającymi dalej obrotami?
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

BoriaGodunoff pisze:NOC możesz powedzieć czy klapki rezonansowe działają tylko w określonym zakresie obrotów?Wiem, że jest to określone przez mapę, ale...
Czy na rozgrzanym silniku klapki otwierają się do pewnego zakresu obrotów,a potem z powrotem zamykają wraz ze wzrastającymi dalej obrotami?
na 1 stronie, w 1 poscie masz dokładnie i jasno opisane przez kolege Noc kiedy klapki sie otwierają.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości