pawel72 pisze:Pytanie: czy ktoś kto usunął klapki w 2.7 cdi i zaślepił otwory ich gniazd mógłby się podzielić wrażeniami? Chodzi mi konkretnie o to czy silnik nie wpada w tryb awaryjny? Co zrobić z wtyczką silniczka sterowania listwą klapek wypiąć czy zostawić? Ile już masz przejechane z tak przerobionym kolektorem? Jak wrażenia z jazdy, jak spalanie? Chodzi mi konkretnie o ten silnik. Ośki klapek w gniazdach są wyrobione i niestety cieknie przez nie olej, nie wiem czy kupować kolektor czy naprawić w ten sposób ten z samochodu :-( Doradźcie proszę.
Wyrzucałem je u siebie bo miałem ten sam problem. Klapki były wyrobione. Otwory zostały zaślepione śrubami, nastawnik podpięty. Błędów brak, spalanie - nie zauważyłem zmian. Jedyne co się zmieniło to praca silnika na jałowym - wydawała się bardziej twarda po usunięciu klapek. Ktoś już o tym pisał na forum więc nie jest to pojedynczy przypadek.
Wolniej również reagował na mocniejsze wciśnięcie gazu (start z miejsca) - nie żeby był mułem ale reakcja zajmowała zauważalnie więcej czasu.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
witam. do "paweł72" auto wpadło w tryb awaryjny bo jak spadło to ramie to pewnie klapki się zamknęły lub przymknęły i silnik dostawał za mało powietrza i czujnik wywalał tryb awaryjny. jak wywalisz klapki to powietrza mu nie zabraknie więc trybu awaryjnego nie będzie. ja mam u siebie zdjętą wtyczkę ze sterownika i błedu nie wywala. jak się zdejmie wtyczkę to sterownik ustawia klapki na max otwarte więc też ok. jeżdżę tak już ze 3-4 lata i wszystko ok. pozdr
To jestem lepszy od Kubicy Wyjmowałem już dwa razy. Za pierwszym razem z czyszczeniem i zamontowaniem zajęło mi to 8h. Za drugim razem dokładnie 4h, bez czyszczenia, tylko poprawiłem listwę i wymyłem egr, z zamontowaniem całości oczywiście. Zamówiłem właśnie kolektor, także będę to robił jeszcze raz. Zapomniałem dodać, że bez kanału, bo niepotrzebny, nawet wtyczki wypiąć i kabel od rozrusznika można odkręcić od góry.
To gratulacje, jak w warsztacie i dla Klienta to nie można tak za szybko ;-) Czyli widzę że w sprawie klapek doradzał mi z własnego doświadczenia mechanik - uprzejmie dziękuję.
Też jestem po usunięciu klapek pierwsza myśl była że tylko wyczyszczę co trzeba i zakładam spowrotem skończyło się na usunięciu klapek i zaślepieniu otworów. Objawy auto "nie jechało" 320cdi zachowywało się jak by miało 1/4 mocy i SD nic nie wołał o trybie awaryjnym. Po czyszczeniu kolektora EGR i usunięciu klapek jest ok.
Przeczytałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi jak sprawdzić na stole ten silniczek/nastawnik? Zablokował się od brudu, wyczyścilem i w rękach ładnie pracuje. Czy da się go sprawdzić? Narobilem się żeby wyciągnąć ten kolektor obawiam się że wszystko złożę a nastawnik może być uszkodzony.
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)