Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

pawel72 pisze:Pytanie: czy ktoś kto usunął klapki w 2.7 cdi i zaślepił otwory ich gniazd mógłby się podzielić wrażeniami? Chodzi mi konkretnie o to czy silnik nie wpada w tryb awaryjny? Co zrobić z wtyczką silniczka sterowania listwą klapek wypiąć czy zostawić? Ile już masz przejechane z tak przerobionym kolektorem? Jak wrażenia z jazdy, jak spalanie? Chodzi mi konkretnie o ten silnik. Ośki klapek w gniazdach są wyrobione i niestety cieknie przez nie olej, nie wiem czy kupować kolektor czy naprawić w ten sposób ten z samochodu :-( Doradźcie proszę.
Wyrzucałem je u siebie bo miałem ten sam problem. Klapki były wyrobione. Otwory zostały zaślepione śrubami, nastawnik podpięty. Błędów brak, spalanie - nie zauważyłem zmian. Jedyne co się zmieniło to praca silnika na jałowym - wydawała się bardziej twarda po usunięciu klapek. Ktoś już o tym pisał na forum więc nie jest to pojedynczy przypadek.
Wolniej również reagował na mocniejsze wciśnięcie gazu (start z miejsca) - nie żeby był mułem ale reakcja zajmowała zauważalnie więcej czasu.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam. do "paweł72" auto wpadło w tryb awaryjny bo jak spadło to ramie to pewnie klapki się zamknęły lub przymknęły i silnik dostawał za mało powietrza i czujnik wywalał tryb awaryjny. jak wywalisz klapki to powietrza mu nie zabraknie więc trybu awaryjnego nie będzie. ja mam u siebie zdjętą wtyczkę ze sterownika i błedu nie wywala. jak się zdejmie wtyczkę to sterownik ustawia klapki na max otwarte więc też ok. jeżdżę tak już ze 3-4 lata i wszystko ok. pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Ok, dziękuję. Trzeba będzie spróbować :-)
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Nie spróbować , tylko zrobić ,zobaczysz efekt , daj znać po wywaleniu
E 270 CDI 2000r, lift, manual
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Zrobię, ale nie przy tych temperaturach, wyjęcie i włożenie kolektora zajmuje mi 4h także w łapki można zmarznąć...
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jak w 4 godziny wyjmiesz i założysz to jesteś lepszy od Kubicy
E 270 CDI 2000r, lift, manual
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

To jestem lepszy od Kubicy :) Wyjmowałem już dwa razy. Za pierwszym razem z czyszczeniem i zamontowaniem zajęło mi to 8h. Za drugim razem dokładnie 4h, bez czyszczenia, tylko poprawiłem listwę i wymyłem egr, z zamontowaniem całości oczywiście. Zamówiłem właśnie kolektor, także będę to robił jeszcze raz. Zapomniałem dodać, że bez kanału, bo niepotrzebny, nawet wtyczki wypiąć i kabel od rozrusznika można odkręcić od góry.

Ile razy Ty wyciągałeś kolektor?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Przez tyle lat nie liczyłem , ale ja to robię w warsztacie i na podnosniku dwukolumnowym
E 270 CDI 2000r, lift, manual
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

To gratulacje, jak w warsztacie i dla Klienta to nie można tak za szybko ;-) Czyli widzę że w sprawie klapek doradzał mi z własnego doświadczenia mechanik - uprzejmie dziękuję.
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Bo tu się doradza poważnym ludziom ,a nie oszołomom :padam:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

Też jestem po usunięciu klapek pierwsza myśl była że tylko wyczyszczę co trzeba i zakładam spowrotem skończyło się na usunięciu klapek i zaślepieniu otworów. Objawy auto "nie jechało" 320cdi zachowywało się jak by miało 1/4 mocy i SD nic nie wołał o trybie awaryjnym. Po czyszczeniu kolektora EGR i usunięciu klapek jest ok.
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

czyli winny był egr ?
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

nie wiem wyczyściłem wszystko za jednym zamachem by nie demontować wszystkiego 3 razy
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Re: Klapki "rezonansowe".

Post autor: phan »

Przeczytałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi jak sprawdzić na stole ten silniczek/nastawnik? Zablokował się od brudu, wyczyścilem i w rękach ładnie pracuje. Czy da się go sprawdzić? Narobilem się żeby wyciągnąć ten kolektor obawiam się że wszystko złożę a nastawnik może być uszkodzony.
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości