Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Wczoraj dopadła mnie dziwna sprawa z tymi klapami. A mianowicie cos zaczeło klepać pod maska i ku mojemu zdziwieniu zauwazylem ze po zapaleniu silnika czasem chodzi wszystko normalnie a czasem klapy lataja w lewo i w prawo jak glupie ! Auto lapie tryb awaryjny. Gdzie szukac przyczyny i jak ew usunąc tą awarie ?:|
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2012, o 01:43
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Majo »

W pierwszej kolejności należy sprwadzić silniczek poruszający klapkami. Jesli on działa, to trzeba grzebać dalej. Mogły się wyrobić cięgna od klapek. Najlepiej było by rozebrać i wyczyscic przy okazji klapki, o ile nie są wypalone i wyrobione na tyle, że nic z nich już nie bedzie.

W zaszdzie to możesz je wywalić jesli nie chcesz się bawić w nowe czy używane i składanie do kupe. Wystarczy wkręcić w miejsca gdzie klapki mają swoje gniazda śruby na sylikon. Przed tem oczywiscie wszystko silidnie umyć i odtłuścić.
Dres na przelocie
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

rozebrałem dzisiaj to ustrojstwo... klapki są na swoim miejscu, mają delikatne "szpary" wokół i poruszają się leciutko. Silniczek wymontowałem a wtyczke luzem puściłem. Zrobiłem tak narazie tylko 20km ale turbo gwizda aż miło.
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
PrinceVitold
Posty: 139
Rejestracja: 6 cze 2011, o 01:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PrinceVitold »

Panowie i Panie...
To może jakieś podsumowanie :)
Usuwać te klapki czy lepiej nie?
Jakieś za i przeciw, Wasze doświadczenia?
Regenerować kolektor czy kupować nowy, a może dobry zamiennik (jaki?)?
Właśnie stoję przed dylematem. W warsztacie kolegi noc stwierdzono, że tylko wymiana na nowy. W dwóch pozostałych, że klapki do wywalenia. I w sumie wiem tyle, że nic nie wiem... :kwasny:
Rocznik 2000
2.7 CDI
VIN: WDB2100161B237574
nowotny0
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2014, o 15:27
Lokalizacja: kalisz

Post autor: nowotny0 »

Witam kolegów. Mam pytanie do kolegów . Mam od 2 dni w moim Cklasa W203,c220 cdi. poważny problem, opisze po krótce :podłączyłem prostownik do akumulatora nie wyjmując go z auta, po odłączeniu zaczął się kręcić na max. obrotach wentylator chłodnicy a samochód wchodził w tryba awaryjny. Spalił się bezpiecznik 7,5A który jest odpowiedzialny za sterowanie elektroniką i chłodzeniem, wymieniłem go jest ok ale wywala mi teraz błąd P1189/odłączenie kanału dolotowego i autko wchodzi w tryb awaryjny, ale dzieje się to tylko do momentu nagrzania silnika 80.C.Potem idzie idealnie....po odłączeniu kostki od ecu sparawdziłem oporność w kostce miedzy pinami D22 i D33. Brak przejścia. Czyli nasatwnik prawdopodobnie do wymiany.Mam nadzieje ze po drodze od wtyczki ecu do nastawnika nic innego nie ma co by mogło blokować przejście? i pytanko jeszcze jedno...czy można zewnętrznie zasilić ten nastawnik w celu sprawdzenia? czytałem w poprzednich postach ze bateryjka 9v. Sory ze się tak rozpisałem.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Klapek nie usuwac, odpiac wtyczke.
E 220 CDI '01 Elegance
nowotny0
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2014, o 15:27
Lokalizacja: kalisz

Post autor: nowotny0 »

ale to chyba nie do mnie odpowiedź..>?
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Nie, nie.
Do Prince Vitold.
E 220 CDI '01 Elegance
nowotny0
Posty: 3
Rejestracja: 20 paź 2014, o 15:27
Lokalizacja: kalisz

Post autor: nowotny0 »

a szkoda. powtórzę pytanie : czy na odcinku we wiązce od wtyczki ECU do nastawnika nie ma nic po drodze?
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Udało mi się wymienić nastawnik klapek od dołu. Trzeba przynajmniej wypiąć krzyżak od kolumny kierowniczej. Jeszcze łatwiej by było po zdjęciu rozrusznika.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Pytanie: czy ktoś kto usunął klapki w 2.7 cdi i zaślepił otwory ich gniazd mógłby się podzielić wrażeniami? Chodzi mi konkretnie o to czy silnik nie wpada w tryb awaryjny? Co zrobić z wtyczką silniczka sterowania listwą klapek wypiąć czy zostawić? Ile już masz przejechane z tak przerobionym kolektorem? Jak wrażenia z jazdy, jak spalanie? Chodzi mi konkretnie o ten silnik. Ośki klapek w gniazdach są wyrobione i niestety cieknie przez nie olej, nie wiem czy kupować kolektor czy naprawić w ten sposób ten z samochodu :-( Doradźcie proszę.
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Możesz wywalić pod gwarancją , spalanie bez zmian , dymu brak , lepsze przyspieszenie , tylko silniczek zostaw z podpiętą wtyczką bo inaczej będzie wywalał błąd , a tak to nic
E 270 CDI 2000r, lift, manual
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Dzięki :-) Przetestowałeś to u siebie, czy powielasz co usłyszałeś? Jak długo jeździsz już z wywalonymi klapkami?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Własne doświadczenie , nie słucham niczyich rad ,silniczek aż mruczy
E 270 CDI 2000r, lift, manual
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Dzięki za rzeczowe informacje :-) Zastanawiam się jak do tematu podejść, ponieważ kiedyś spadło mi ramię silniczka sterującego z listwy klapek i to wystarczyło aby silnik wszedł w tryb awaryjny, a tu po wywaleniu klapek ma chodzić cały czas bez listwy...
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości