EPC-el. power control visit workshop
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
EPC-el. power control visit workshop
Witam ,od gory leje wtrysk ,nie z wezyka przelewowego tylko pod nim, jak auto dostaje w dupe to gasnie i zapala sie komuniakt EPC-el. power control epc visit workshop ewidentnie leje wycieka z wtrysku , chcial bym sie dowiedziec co oznacza ten komunikat ,czy go laczyc z wtryskiem czy nie.pozdrawiam
Mercedes W203 2.2CDI lift 122ps
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps
Było-Mercedes w210 320CDI
Było-Nissan Micra 1.0 16v
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps
Było-Mercedes w210 320CDI
Było-Nissan Micra 1.0 16v
[ Dodano: 2013-05-01, 08:23 ]
Problem rozwiazany, ja obstawialem 2 wtrysk :-) blednie oczywiscie ,okazalo sie ze byla przerwa na 3 wtrysku i podczas jazdy auto potrafilo zgasnac i juz nie odpalic.Wczoraj zrobilem okolo 100km i rewelacja ,nie wiem czy auto kiedykolwiek tak bylo czule na gaz jak teraz Egr tez wyczyscilem przed oddaniem do mechanika wiec mysle ze to tez cos dalo..pozdr.
Problem rozwiazany, ja obstawialem 2 wtrysk :-) blednie oczywiscie ,okazalo sie ze byla przerwa na 3 wtrysku i podczas jazdy auto potrafilo zgasnac i juz nie odpalic.Wczoraj zrobilem okolo 100km i rewelacja ,nie wiem czy auto kiedykolwiek tak bylo czule na gaz jak teraz Egr tez wyczyscilem przed oddaniem do mechanika wiec mysle ze to tez cos dalo..pozdr.
Mercedes W203 2.2CDI lift 122ps
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps
Było-Mercedes w210 320CDI
Było-Nissan Micra 1.0 16v
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps
Było-Mercedes w210 320CDI
Było-Nissan Micra 1.0 16v
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 sty 2009, o 17:38
- Lokalizacja: Euskirchen/NRW
- Kontakt:
Witam.
Wracalismy dzisiaj z Berlina do domu i jadac na autobanie jakies 140-150kmh nagle zapalily sie wszystkie kontrolki silnik zgasl a na komputerze pokazal sie napis EL.POWER CONTROLL werkstatt aufrufen (czy jakos tak). Ledwo udalo mi sie zjechac na pas awaryjny a rodzinka w ciezkim szoku.Po zjechaniu pokrecilem troche rozrusznikiem i w koncu odpalil i teraz pytanie od czego zaczac? Gdzie szukac przyczyny,bledu itd? Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Ps: reszte trasy czyli 320km pokonalismy bez zadnych problemow (ale co sie siwych wlosow na glowie wiecej pokazalo to nasze)
aha mesiu to W210 220CDI 2000
Wracalismy dzisiaj z Berlina do domu i jadac na autobanie jakies 140-150kmh nagle zapalily sie wszystkie kontrolki silnik zgasl a na komputerze pokazal sie napis EL.POWER CONTROLL werkstatt aufrufen (czy jakos tak). Ledwo udalo mi sie zjechac na pas awaryjny a rodzinka w ciezkim szoku.Po zjechaniu pokrecilem troche rozrusznikiem i w koncu odpalil i teraz pytanie od czego zaczac? Gdzie szukac przyczyny,bledu itd? Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Ps: reszte trasy czyli 320km pokonalismy bez zadnych problemow (ale co sie siwych wlosow na glowie wiecej pokazalo to nasze)
aha mesiu to W210 220CDI 2000
WDB2100061B188640
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 sty 2009, o 17:38
- Lokalizacja: Euskirchen/NRW
- Kontakt:
Filtr paliwa wymieniany byl w lutym tego roku ale najciekawsze bylo dzisiaj jak odpalilem zimny silnik (po calej nocy) to po 30 sekundach wlaczyl sie wentylator na chlodnicy i krecil sie na maxa. Przejechalem 8 kilometrow (wiatrak caly czas sie krecil) wylaczylem silnik po chwili wlaczylem silnik i wentylator juz sie nie krecil wymienilismy koncowki drazka stabilizacyjnego; odpalilem silnik pojechalem na myjnie poten ma zakupy i nic´, wszystko w pozadku hmmm. dostalem numer do typka co pracuje w MB i dzisiaj ustawiam sie na odczyt z komputera i wtedy zobaczymy co i jak. Ogolnie na ta chwile wszystko dziala jak nalezy. Aha wyczytalem gdzies w necie ze taki blad pojawia sie rowniez podczas uszkodzonego czujnika temperatury w chlodnicy. Co o tym sadzicie?kmtaxi pisze:martinezoki, Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Wygląda na spadek ciśnienia na listwie.
Panowie patrzcie co znalazlem::
da sie to jakos naprawic metoda "chalupnicza" ???
Edyta: Ok ladnie wszystko polutowalem itd ale czy to normalne ze silnik na luzi wkreca sie tylko do okolo 4 tysiecy obrotow? na moje oko to jakies 3800 obrotow. Tak ma byc?
Komputer w tych autach "cwiczy" wentylatory nawet w zimie, wiec ja bym sie tym nie martwil, chyba ze wentylator sie nie wylaczy.
Program takze nie pozwoli kreceniem silnika na maxa gdy auto jest na luzie.
Nie wiem czy Europejskie modele maja te same programy, ale nasze auta nie reaguja na gaz jak wrzucisz auto na luz w czasie jazdy. Jak wylaczysz silnik w ruchu (probowalem na kilkukilometrowych spadkach) to auto nie wlaczy biegu dopoki sie nie zatrzymasz.
Osobiscie nie lubie jak auto probuje byc madrzejsze odemnie, ale widze jak to moze zabezpieczyc przed klopotami nieswiadomych kierowcow.
Program takze nie pozwoli kreceniem silnika na maxa gdy auto jest na luzie.
Nie wiem czy Europejskie modele maja te same programy, ale nasze auta nie reaguja na gaz jak wrzucisz auto na luz w czasie jazdy. Jak wylaczysz silnik w ruchu (probowalem na kilkukilometrowych spadkach) to auto nie wlaczy biegu dopoki sie nie zatrzymasz.
Osobiscie nie lubie jak auto probuje byc madrzejsze odemnie, ale widze jak to moze zabezpieczyc przed klopotami nieswiadomych kierowcow.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 20 sty 2009, o 17:38
- Lokalizacja: Euskirchen/NRW
- Kontakt:
a jednak ma tak byc z tego co sie dowiedzialem to silnik ma blokade zeby nie pilowac go na wolnych obrotach. dzisiaj przypilowalem go na trojce do 120kmh i obroty weszly prawie na 5 tysiecy po mojej naprawie czujnika temperatury powietrza zasysanego (zdjecie ponizej) wszystko dziala jak powinnokmtaxi pisze:Nie ma tak być. Sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowanego.
pozdrawiam i zycze milej jazdy
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Ma blokadę.I na postój i na max.kmtaxi pisze:U mnie nie ma blokady.
Jakby nie miał, to silnika już dawno byś nie miał.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Czy ktoś może mi wyjaśnić, co wspólnego ma temperatura powietrza z pompą wtryskową?
Jak tylko temperatura na zewnątrz przekroczy 4st C to zaczyna sie problem z EPC.
Czy oprócz czujnika zasysanego powetrza, który wymieniłem na oryginalny jest jeszcze jakiś dodatkowy czujnik temperatury na samej pompie?
Jak odłączę ten czujnik, to już w ogóle jest , jak to się mówi Lipa.
Jak tylko temperatura na zewnątrz przekroczy 4st C to zaczyna sie problem z EPC.
Czy oprócz czujnika zasysanego powetrza, który wymieniłem na oryginalny jest jeszcze jakiś dodatkowy czujnik temperatury na samej pompie?
Jak odłączę ten czujnik, to już w ogóle jest , jak to się mówi Lipa.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości