EPC-el. power control visit workshop

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

EPC-el. power control visit workshop

Post autor: kamil9856 »

Witam ,od gory leje wtrysk ,nie z wezyka przelewowego tylko pod nim, jak auto dostaje w dupe to gasnie i zapala sie komuniakt EPC-el. power control epc visit workshop ewidentnie leje wycieka z wtrysku , chcial bym sie dowiedziec co oznacza ten komunikat ,czy go laczyc z wtryskiem czy nie.pozdrawiam
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Pewnie podkładki wtrysków do wymiany, a czy łączyć z błędem EPC - niekoniecznie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

[ Dodano: 2013-05-01, 08:23 ]
Problem rozwiazany, ja obstawialem 2 wtrysk :-) blednie oczywiscie ,okazalo sie ze byla przerwa na 3 wtrysku i podczas jazdy auto potrafilo zgasnac i juz nie odpalic.Wczoraj zrobilem okolo 100km i rewelacja ,nie wiem czy auto kiedykolwiek tak bylo czule na gaz jak teraz :hyhy: Egr tez wyczyscilem przed oddaniem do mechanika wiec mysle ze to tez cos dalo..pozdr.
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
martinezoki
Posty: 37
Rejestracja: 20 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: Euskirchen/NRW
Kontakt:

Post autor: martinezoki »

Witam.
Wracalismy dzisiaj z Berlina do domu i jadac na autobanie jakies 140-150kmh nagle zapalily sie wszystkie kontrolki silnik zgasl a na komputerze pokazal sie napis EL.POWER CONTROLL werkstatt aufrufen (czy jakos tak). Ledwo udalo mi sie zjechac na pas awaryjny a rodzinka w ciezkim szoku.Po zjechaniu pokrecilem troche rozrusznikiem i w koncu odpalil i teraz pytanie od czego zaczac? Gdzie szukac przyczyny,bledu itd? Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Ps: reszte trasy czyli 320km pokonalismy bez zadnych problemow (ale co sie siwych wlosow na glowie wiecej pokazalo to nasze)

aha mesiu to W210 220CDI 2000
WDB2100061B188640
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

martinezoki, Najpierw jedz na komputer.
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Przy takich doswiadczeniach dobrze byloby miec skanner pod siedzeniem kierowcy caly czas.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

martinezoki, Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Wygląda na spadek ciśnienia na listwie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
martinezoki
Posty: 37
Rejestracja: 20 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: Euskirchen/NRW
Kontakt:

Post autor: martinezoki »

kmtaxi pisze:martinezoki, Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Wygląda na spadek ciśnienia na listwie.
Filtr paliwa wymieniany byl w lutym tego roku ale najciekawsze bylo dzisiaj jak odpalilem zimny silnik (po calej nocy) to po 30 sekundach wlaczyl sie wentylator na chlodnicy i krecil sie na maxa. Przejechalem 8 kilometrow (wiatrak caly czas sie krecil) wylaczylem silnik po chwili wlaczylem silnik i wentylator juz sie nie krecil :szok: wymienilismy koncowki drazka stabilizacyjnego; odpalilem silnik pojechalem na myjnie poten ma zakupy i nic´, wszystko w pozadku hmmm. dostalem numer do typka co pracuje w MB i dzisiaj ustawiam sie na odczyt z komputera i wtedy zobaczymy co i jak. Ogolnie na ta chwile wszystko dziala jak nalezy. Aha wyczytalem gdzies w necie ze taki blad pojawia sie rowniez podczas uszkodzonego czujnika temperatury w chlodnicy. Co o tym sadzicie?


Panowie patrzcie co znalazlem::

Obrazek


da sie to jakos naprawic metoda "chalupnicza" ???


Edyta: Ok ladnie wszystko polutowalem itd ale czy to normalne ze silnik na luzi wkreca sie tylko do okolo 4 tysiecy obrotow? na moje oko to jakies 3800 obrotow. Tak ma byc?
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Nie ma tak być. Sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowanego.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Komputer w tych autach "cwiczy" wentylatory nawet w zimie, wiec ja bym sie tym nie martwil, chyba ze wentylator sie nie wylaczy.
Program takze nie pozwoli kreceniem silnika na maxa gdy auto jest na luzie.
Nie wiem czy Europejskie modele maja te same programy, ale nasze auta nie reaguja na gaz jak wrzucisz auto na luz w czasie jazdy. Jak wylaczysz silnik w ruchu (probowalem na kilkukilometrowych spadkach) to auto nie wlaczy biegu dopoki sie nie zatrzymasz.
Osobiscie nie lubie jak auto probuje byc madrzejsze odemnie, ale widze jak to moze zabezpieczyc przed klopotami nieswiadomych kierowcow.
martinezoki
Posty: 37
Rejestracja: 20 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: Euskirchen/NRW
Kontakt:

Post autor: martinezoki »

kmtaxi pisze:Nie ma tak być. Sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowanego.
a jednak ma tak byc :hyhy: z tego co sie dowiedzialem to silnik ma blokade zeby nie pilowac go na wolnych obrotach. dzisiaj przypilowalem go na trojce do 120kmh :przestraszony: i obroty weszly prawie na 5 tysiecy ;) po mojej naprawie czujnika temperatury powietrza zasysanego (zdjecie ponizej) wszystko dziala jak powinno ;)

Obrazek

pozdrawiam i zycze milej jazdy :rotfl:
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

U mnie nie ma blokady. ;)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Moj silnik ma blokade ograniczajaca obroty jalowe, jak rownierz ogranicznik maksymalnych obrotow.
Gdy pierwsze odpala ok 3000, to drugie bodajze 5200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

kmtaxi pisze:U mnie nie ma blokady. ;)
Ma blokadę.I na postój i na max.
Jakby nie miał, to silnika już dawno byś nie miał.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Czy ktoś może mi wyjaśnić, co wspólnego ma temperatura powietrza z pompą wtryskową?
Jak tylko temperatura na zewnątrz przekroczy 4st C to zaczyna sie problem z EPC.
Czy oprócz czujnika zasysanego powetrza, który wymieniłem na oryginalny jest jeszcze jakiś dodatkowy czujnik temperatury na samej pompie?
Jak odłączę ten czujnik, to już w ogóle jest , jak to się mówi Lipa.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości