E-Gas - regulacja linki 320CDI

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 79
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa »

Witam
Czy linka sterująca pompą wtryskową powinna mieć jakikolwiek luz? Bo generalnie auto jeździ super ale zauważyłem na postoju spory luz na lince.
Pozdr
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: romek61 »

Pompa nie jest sterowana mechanicznie.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 79
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa »

Nie. Jest sterowana elektronicznie/elektrycznie . Od pedalu gazu leci linka do czujnika położenie gazu , czy jak to nazwać. A dalej elektronika steruje reszta. I chodzi mi o to jaki luz powinien na tel lince być. I czy to przypadkiem nie powoduje ze mi tempomat nie trzyma prędkości.
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: Muniek »

Aaa.. potencjometr gazu to sie nazywa. U mnie nie ma luzu natomiast jesli potencjometr pracuje w calym zakresie obrotu to to nie bedzie problemem. Sprawdz czy jak nie naciskasz pedalu gazu to jest on w pozycji zero i nie moze sie jeszcze bardziej cofnac.

Jak wlaczysz tempomat to po chwili on sie wylacza? Bez bledu?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 79
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa »

Muniek pisze: 20 maja 2020, o 00:16 Aaa.. potencjometr gazu to sie nazywa. U mnie nie ma luzu natomiast jesli potencjometr pracuje w calym zakresie obrotu to to nie bedzie problemem. Sprawdz czy jak nie naciskasz pedalu gazu to jest on w pozycji zero i nie moze sie jeszcze bardziej cofnac.

Jak wlaczysz tempomat to po chwili on sie wylacza? Bez bledu?
1. No właśnie potencjometr:D , tam jest regulacja napięcia wykręciłem jakiś 1 cm gwintu na regulacji teraz mam minimalny luz żeby nie napinało dzwigni. Jest w pozycji "zero"

2.Tak tempomat mi się wyłącza bez błędu . powyżej 140 łapie na chwile, około 90 trzyma może ze 2 min i puszcza, może ten luz był powodem. Nie umiem się doszukać jak dokładnie działa tempomat czy pozycja potencjometru gazu ma znaczenie i czym on blokuje prędkość ustawiona na tempomacie, dzisiaj sprawdzę jak będę jechał do pracy.
P.S Kola mam wszystkie takie same, BAS,ABS,ESP wspomaganie wszystko bez błędów. Limit zimowy ustawiony na 190 :D
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: rr6 »

MaBa pisze: 20 maja 2020, o 07:59 Nie umiem się doszukać jak dokładnie działa tempomat czy pozycja potencjometru gazu ma znaczenie i czym on blokuje prędkość ustawiona na tempomacie, dzisiaj sprawdzę jak będę jechał do pracy.
To jest realizowane w pełni elektronicznie. Nic nie jest blokowane mechanicznie - odbywa się już za potencjometrem.
Ruchy gazu z tego co pamiętam nie powodują zerowania tempomatu. Tylko wciśnięcie hamulca go "zrzuca".
Wg mnie, jeśli dzieje się to bez żadnego błędu, to problemu należałoby szukać właśnie w hamulcu. A dokładnie w czujniku wciśnięcia hamulca (ten co odpowiada za światła stop). Warto, żeby ktoś pojechał za Tobą i zobaczył czy nie zapalają Ci się w takim momencie na chwile światła stop. Wymieniłbym najpierw ten czujnik (i tak padnie wcześniej czy później bo one tak mają więc kupno nawet na zapas nie jest złą inwestycją) i obserwował. Na moje oko tu tkwi problem. No chyba, że dźwignia tempomatu lub coś z wiązką (np. daje sygnał "0" - o ile pamiętam wychylenie dźwigni do przodu).

A zależność od prędkości pewnie związana jest z wibracjami lub czymś podobnym co się w jej zakresie zmienia. Tak więc najpierw czujnik stop (uprzedzę, jazda po odłączeniu go oznacza błąd i niedziałający całkowicie tempomat więc tak sprawdzić się nie da) a potem ewentualnie dźwignia na kierownicy/kable itd.
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 79
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa »

Ok dobry trop , ma ktoś może numer ori tego czujnika?
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 79
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa »

Dzięki,
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
MaBa
Posty: 79
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 06:54
Lokalizacja: Katowice

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: MaBa »

rr6 pisze: 20 maja 2020, o 08:06
MaBa pisze: 20 maja 2020, o 07:59 Nie umiem się doszukać jak dokładnie działa tempomat czy pozycja potencjometru gazu ma znaczenie i czym on blokuje prędkość ustawiona na tempomacie, dzisiaj sprawdzę jak będę jechał do pracy.
To jest realizowane w pełni elektronicznie. Nic nie jest blokowane mechanicznie - odbywa się już za potencjometrem.
Ruchy gazu z tego co pamiętam nie powodują zerowania tempomatu. Tylko wciśnięcie hamulca go "zrzuca".
Wg mnie, jeśli dzieje się to bez żadnego błędu, to problemu należałoby szukać właśnie w hamulcu. A dokładnie w czujniku wciśnięcia hamulca (ten co odpowiada za światła stop). Warto, żeby ktoś pojechał za Tobą i zobaczył czy nie zapalają Ci się w takim momencie na chwile światła stop. Wymieniłbym najpierw ten czujnik (i tak padnie wcześniej czy później bo one tak mają więc kupno nawet na zapas nie jest złą inwestycją) i obserwował. Na moje oko tu tkwi problem. No chyba, że dźwignia tempomatu lub coś z wiązką (np. daje sygnał "0" - o ile pamiętam wychylenie dźwigni do przodu).

A zależność od prędkości pewnie związana jest z wibracjami lub czymś podobnym co się w jej zakresie zmienia. Tak więc najpierw czujnik stop (uprzedzę, jazda po odłączeniu go oznacza błąd i niedziałający całkowicie tempomat więc tak sprawdzić się nie da) a potem ewentualnie dźwignia na kierownicy/kable itd.
Sprawdzone , czujnik stop - wymieniony dalej to samo, kolega jechał za mną nie zapala się na chwile stop - to nie to. Ale odkryłem ciekawą rzecz tempomat działa dokładnie do prędkości 110 km/h. Na liczniku cyfrowym kulam się do 110 blokuje tempomat wszystko cacy, powyżej zrzuca od razu. I tu zaczyna się ciekawostka blokując tempomat na powiedzmy 100 i podnosząc prędkość manetką do 110 nie ma problemu jak tylko wskoczy 111 od razu wyłacza tempomat :mur: . Wygląda jak by była jakaś blokada/ograniczenie. Limit na zimówkach mam ustawiony na 190. Ma ktoś jakiś pomysł ?
MB W210 320CDI 2001 Limousine "Ksiądz"
WDB2100261B370953
W124 2.3 Limousine 1989 - sprzedany
W126 560 SEC 1991 - sprzedany
W204 1.8 Kompressor 2008 - sprzedany
W124 2.5 Kombi 1987 - sprzedany
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: Muniek »

Ja bym się jeszcze raz przyjrzał oponom. Są takie jak chce producent? Jaki masz rozmiar? Wszystkie koła zakładam ze ten sam. Brzmi jakby były właśnie różne rozmiary i do 110kmh tolerancja różnicy prędkości jest w normie a później zbyt wysoka.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Nolimit
Posty: 46
Rejestracja: 31 maja 2018, o 18:43

Re: E-Gas - regulacja linki 320CDI

Post autor: Nolimit »

Udało się temat ogarnąć?

Mam identyczny problem, byłem na diagnostyce i coś jakby koło tematu (jakieś wskazania czujników poza normą) się pokazało, ale gościu stwierdził, że najpierw oscyloskopem sprawdzi działanie potencjometru od gazu, czy czegoś fałszywego nie podaje, to będzie za jakieś 2 tygodnie.

W moim zgniłku występuje też - bardzo sporadycznie 1-2 razy w roku - problem czujnika obrotów w skrzyni: wejście w tryb awaryjny, 2-gi bieg na stałe. Z tym pierwotnie wziąłem problem tempomatu, przemierzałem się do wymiany tego czujnika (jakaś płyta czujnikowa/sterująca) , ale koszt mnie trochę zniechęcił i raczej poszukam skrzyni z już wymienionym (będzie połowę taniej..). Ale: od roku nie zauważyłem trybu awaryjnego skrzyni, a tempomat wyraźnie mniej chce współpracować (początkowo wyłączał się przy 160 po kilku minutach, teraz powyżej 100 po kilku sekundach).
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości