Cieknąca Pompa wtryskowa 3.0 TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kamil
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2009, o 22:23
Lokalizacja: GNIEW TELFORD UK

Cieknąca Pompa wtryskowa 3.0 TD

Post autor: Kamil »

panowie POMÓŻCIE !!!
nie mam juz siły na moją Gwiazdę ( w210 3.0 td 98r ) chyba oddam ja na złom :evil:
miałem problem bo Ciekło mi w okolicy pompy wtryskowej i z tego co wyczytałem to wszyscy piszecie o oringach i uszczelkach ... wiec wymieniłem wszystkie plastikowe przewody na oryginalne nowe z salonu Mercedesa ... i dalej Cieknie przewody ok a wyciek mam z pompy na łączeniu pompy z drugą jej częścią tą gdzie wchodzi jakaś elektryczna kostka ( kabel) ... cieknie z niej ciurkiem :cry: a wiec co teraz???
pompa do wymiany ????

czy istnieje jakaś naprawa tego???

czy ma ktoś jakis schemat pompy ???

i czy naprawdę wyciągniecie tej pompy to taka masakra i zajmuje strasznie dużo czasu ??? ( tak powiedział mi mechanik :-( )

Proszę o szybką odp i z Góry dziękuje !!!
W210 3.0 TD AUTO :)))
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ostatnio ten problem omawialismy ale przypomne, ze uszelka pod zawor gaszenia (nr 273) jest normalnie do kupienia i chyba o to Ci chodzi, bo tam wchodza 2 kable od zaworu gaszenia i dodatkowe 2 kable od czujnika temp. paliwa.

powiedz numer uszczelki, ktora potrzebujesz wymienic to podam jej numer fabryczny.
Załączniki
B07045000043.0252.gif
B07045000043.0252.gif (25.83 KiB) Przejrzano 18871 razy
B07045000055.0252.gif
B07045000055.0252.gif (23.22 KiB) Przejrzano 18871 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kamil
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2009, o 22:23
Lokalizacja: GNIEW TELFORD UK

Post autor: Kamil »

no chyba właśnie o to mi chodzi i jeszcze jak bym mógł zadać dwa pytanka tą uszczelkę dostane w serwisie mercedesa jak powiem uszelka pod zawor gaszenia (nr 273).
i czy jest jakiś większy problem z wymianą tej uszczelki ??? a i jeszcze może wiecie jaki klucz jest potrzebny żeby odkręcić ten zawór gaszenia bo próbowałem dopasować ale nie mam pojęcia co tam za śruby siedzą :( no i czy muszę ściągnąć całą pompe żeby to wymienic ??? proszę o odp i dzieki śliczne
W210 3.0 TD AUTO :)))
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Radze całą na stoli .Uszczelki do wymiany i po problemie. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Kamil
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2009, o 22:23
Lokalizacja: GNIEW TELFORD UK

Post autor: Kamil »

[img]http://C:\Documents%20and%20Settings\xxx\Pulpit\b070450000550252_184[/img]

[ Dodano: 2009-11-23, 23:06 ]
na pierwszym zdjęciu pompy nr 11 nie wiem jak to sie nazywa ??? :( ale cieknie mi dokładnie z pod tego ...

[ Dodano: 2009-11-23, 23:20 ]
a i czy tam jest tylko ta mała okrągła uszczelka (oring)

[ Dodano: 2009-11-23, 23:35 ]
i gdzie moge znaleźć opis do tego pierwszego rysunku ??? interesuje mnie
jaka sruba to jest z nr 17
uszczelka z nr 14
i jak sie nazywa część z nr 11
W210 3.0 TD AUTO :)))
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Kamil pisze:na pierwszym zdjęciu pompy nr 11 nie wiem jak to sie nazywa ??? :( ale cieknie mi dokładnie z pod tego ...
To jest właśnie zawór gaszenia (cz. 11) :idea:

Część 273 to uszczelka pompki paliwa :!:
Kamil pisze:gdzie moge znaleźć opis do tego pierwszego rysunku ???
W EPC na ruskiej stronie (wersja angielskojęzyczna też jest), w tabelce pod rysunkiem.

TUTAJ wpisz numer VIN auta > OK > Link u dołu datenkarty > Injection pump > Injection Pump - tak dojdziesz do tego rysunku.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kamil
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2009, o 22:23
Lokalizacja: GNIEW TELFORD UK

Post autor: Kamil »

witam Panowie byłem dziś w ASO i dostałem uszczelke pod zawór gaszenia
odrazu kupiłem te plastikowe przewody gdyby czasem tamte się uszkodziły :)) chciałem także kupić cały zawór gaszenia (ale grubo ponad 100 funtów :((( ) wiec dałem sobie spokój mam nadzieje że tak jak wszyscy podejrzewają to cieknie dzięki tej uszczelce a zawór jest cały .... jutro zabieramy sie za naprawie więc jak tylko skończę to napiszę jaki dało rezultat ...
Narazie DZIEKUJE wszystkim za pomoc :))))) ;-)
W210 3.0 TD AUTO :)))
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

prawdopodobnie zawor rozleci Ci sie w rekach :)
to tylko jakies tworzywo wiec po tylu latach a tym bardziej jak dostalo ropy ma prawo sie rozleciec - ale badz dobrej mysli :)
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Kamil
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2009, o 22:23
Lokalizacja: GNIEW TELFORD UK

Post autor: Kamil »

najpierw to chciałem jeszcze raz podziękować bo gdyby nie Wy to bym do dzisiaj się wkur... :cry: ale już wszystko jest OK :mrgreen: :lol: :-D
swoją drogą to padły mi oringi na przewodach ale w szczególności to uszczelka spod zaworu gaszenia teraz wymieniłem i na pompie nawet niema śladu ropki :)))
W szczególności to wielkie PODZIEKOWANIA DLA FABKA !!!f :idea:
W210 3.0 TD AUTO :)))
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zdrowka kolego.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
banan
Posty: 16
Rejestracja: 5 gru 2008, o 18:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: banan »

Witam,

A możesz napisać ile zapłaciłeś za oringi i ew. wymiane??:) . Coś mi z 3 sekcji leci i niestety też czeka mnie wymiana.
190 2.5D 550000km - bez remontu :). w210 300D manual.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

cześć koledzy,
u mnie też coś wilgotno w okolicach pompy i zapaskudzone przewody i ta rura co od kolektora schodzi w dół - w jaki sposób ustalić skąd cieknie bo na wet w kabinie coraz częściej czuje paliwo - proszę o podpowiedź
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

oringi i podkladki dla 6-ciu sekcji to koszt 30-40zl, oczywiscie niech nikomu nawet taki pomysl przez glowe nie przejdzie zeby kupowac zamienniki i polecam od razu robic wszystkie 6 sekcji, nawet jak z jednej cieknie. koszt robocizny 100-150zl.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kamil
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2009, o 22:23
Lokalizacja: GNIEW TELFORD UK

Post autor: Kamil »

jak Fabek napisał wymień wszystkie sześć mi ciekło z jednej to jak wymieniłem to dostał większego ciśnienia i po chwili poszły kolejne oringi :( wiec proponuje te 6 sekcji oraz oring z pod zaworu gaszenia i wtedy na bank będzie ok i oczywiście oringi tylko z ASO :-D
co do wymiany to ja akurat robiłem ze znajomym mechanikiem wiec cena i tu była bardzo niska :) ale to bardzo proste wystarczy że odkręcisz kolektor wypniesz go i uniesiesz z 15-20 cm i masz eleganckie dojście do wszystkiego :))

[ Dodano: 2009-12-02, 10:42 ]
Kiciek

u mnie też coś wilgotno w okolicach pompy i zapaskudzone przewody i ta rura co od kolektora schodzi w dół - w jaki sposób ustalić skąd cieknie bo na wet w kabinie coraz częściej czuje paliwo - proszę o podpowiedź


Na moje to spróbuj w wyczyścić cała pompę i przewody wtedy zobaczysz skąd cieknie ale to nie zmienia faktu że będziesz musiał wymienić 6 sekcji :( czyt. wyżej :)
W210 3.0 TD AUTO :)))
banan
Posty: 16
Rejestracja: 5 gru 2008, o 18:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: banan »

Mam jeszcze jedno pytanie. Teraz jest taki problem ze nie mogę odpalić samochodu jak np. wrócę, zgasze i za jakieś 15 min chce odpalić znowu. Musze czekać z 2 godz i dopiero odpala. Z zimnym silnikiem nie ma probemu-pali od razu. Może to być wina oringów czy jeszcze coś może być nie tak :-( .
190 2.5D 550000km - bez remontu :). w210 300D manual.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości