Brak iskry na górnych wyjściach obydwu cewek (1 i 3)

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kabanos
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2021, o 07:11

Brak iskry na górnych wyjściach obydwu cewek (1 i 3)

Post autor: Kabanos »

Przedwczoraj się zarejestrowałem i już mi się pierwszy raz zepsuł.

E230 (M111.970) nie pali na dwa cylindry: 1 i 3, tzn. nie ma iskry na górnych wyjściach cewek, a na dolnych wyjściach (2 i 4) na obydwu cewkach jest. Czy jest możlwe w tych cewkach, że działa tylko jedno wyjście, czy szukać jakiegoś problemu ze sterowaniem?

Nie wiem, czy to ma związek, ale robiłem trochę przy instalacji LPG, tzn. wymieniałem filtry po poprzednim właścicielu oraz uszczelnienia w reduktorze, bo puszczał gaz podciśnieniem do kolektora. Wszystko elegancko ruszyło, samochód wyraźnie ożył na LPG i po 10 km zaczął mi chodzić na 3 albo na 2 cylindry. Teraz już nie jestem pewny, czy najpierw przestał palić na jeden cylinder i potem na drugi, czy od razu padły dwa.

Przy okazji zauważyłem że świece były już mocno wypalone. Założyłem nowe, ale też nie ruszył. Mogę kupić w poniedziałek cewki i przewody, ale może ktoś wcześniej podpowie, czy w tej konstrukcji cewek jest możliwe takie uszkodzenie, że jedno wyjście cewki nie pracuje, podczas gdy drugie pracuje prawidłowo?

Zastanawiam się, czy jeśli on pracuje w trybie wasted spark i obydwie cewki są wysterowane dla cylindra 2 i 4, to czy może być jakiś powód (czujnik? ECM?), żeby nie były wysterowane dla cylindrów 1 i 3?
Kabanos
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2021, o 07:11

Re: Brak iskry na górnych wyjściach obydwu cewek (1 i 3)

Post autor: Kabanos »

Odpowiadam sam sobie, może komuś się to przyda w przyszłości. Padły obydwie cewki na raz (albo druga kilkanaście minut po pierwszej). Na nowych cewkach ruszył od razu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości