Błąd wypadania cylindrów W211 E500

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11

Krzysztof303
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2021, o 18:30

Błąd wypadania cylindrów W211 E500

Post autor: Krzysztof303 »

Temat był przerabiany już na forum, przeczytałem wszystko co było ja ten temat, jednak powodów było kilka takich jak przepływomierz, świece a nawet rozrząd. Nie chce wydać majątku dlatego proszę Was o poradę od czego zacząć?
Samochód na wolnych obrotach lekko faluje napięciem, tzn czuje jak obroty lekko rosną i opadają, widać to też na desce że napięcie lekko idzie w górę i w dół, nie wiem czy to ma z tym związek.
Pierwotnie działo się to po dodaniu gazu do dechy wtedy wyskakiwały błędy na cylindrach i wchodził w tryb awaryjny:
============1==============
P0300
Raw code: 0300
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============2==============
P0303
Raw code: 0303
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============3==============
P0308
Raw code: 0308
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Cylinder 8 - misfire detected

============4==============
P0300
Raw code: 0300
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============5==============
P0303
Raw code: 0303
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============6==============
P0308
Raw code: 0308
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Cylinder 8 - misfire detected
Po skasowaniu błędów wszystko wracało do normy.
Błędy wyskakiwały na różnych cylindrach i zmieniało się to w okresie czasu
Obecnie już przy dodaniu gazu do połowy wyskakuje błąd ale tylko na jednym cylindrze
============1==============
P0301
Raw code: 0301
ECU: 10
Status: Oczekująca
OBDII: Cylinder 1 - misfire detected

============2==============
P0301
Raw code: 0301
ECU: 10
Status: Potwierdzona
OBDII: Cylinder 1 - misfire detected

Dodam jeszcze, że mam instalacje gazową, ale dzieje się go zarówno podczas jazdy na gazie jak i odłączeniu instalacji i jeździe na paliwie.
W ASO rozkładają ręce i nie wiedzą jak pomóc.
Proszę o poradę od czego zacząć wymiany ?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2802
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Błąd wypadania cylindrów W211 E500

Post autor: Muniek »

Gaz to też paliwo :) Zanim zaczniesz wymiany to spróbuj diagnozy.

To "E500" to masz na myśli M113 czy M273?
Jeśli M113 to mogę powiedzieć tyle, że u mnie zapłony wypadały gdy gryzonie przeżarły węże podciśnienia (małe czarne wężyki) - to polecam sprawdzić jako pierwsze. W tym trzeba sprawdzić też te od LPG.
U mnie nie palił po prostu na jedną głowicę (była odcinana i jechałem na jednej). U Ciebie problemy zgłaszają różne cylindry - nr 1, 3 i 8.
Później standardowo zamiana cewek, kabli i świec miejscami. U siebie rozważałem też katalizatory jako przyczynę i wymieniłem wszystkie cztery ale moim zdaniem to zbyt radykalna diagnoza.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości