2.2d leje sie paliwo z czterech wtrysków POMOCY

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

szwed25
Posty: 1
Rejestracja: 19 sty 2009, o 23:56
Lokalizacja: kielce

2.2d leje sie paliwo z czterech wtrysków POMOCY

Post autor: szwed25 »

Witam szukałem na forum podobnych ussterek i nic takiego nie znalazłem wiec postanowiłem zapytac moze spotkaliscie sie z czym s takim? A mianowicie jestem włascicielem mercedesa w 210 zn 96z z silnikiem 2.2d autko przyjechało z austri a problem dotyczy cieknacej ropy.Chodzi o to ze po zdieciu obudowy plastikowej pokrywy zaworów co przykrywa wtryski zobaczyłem ze w kazdej komoze co znajduje sie w trysk jest pełno ropy.Rope odessałem pomyslałem ze z przelewowego któregos leje wymieniłem wszystkie przejechałem 200km było sucho a gdy nagle niewiadomo z kad napełniły sie znowu wszystkie komory az dym z pod maski sie wydostawał zatrzymałem sie i znowu powturka z rozrywki wszystko sprawdzone ropa odessana i jest ok po paru kilometrach znowu wszystko pełne jednno co załwazyłem to z pod pierwszego wtrysku wydostawały sie babelki powietrza jak był zalany prosze o pomoc o co chodzi bo juz nie wiem i podpowiedz jak wyjac wtryski w 2.2d jaki klucz tam jest i czy normalnie sie je odkreca czy trzeba jakas kabinacje wykonac pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Miałem taka sama sytuacje jak Twoja tydzień temu !! Usterke udało mi sie szybko usunąć. W moim wypadku (w Twoim podejrzewam to samo) był to obluzowany mały cienki max 3-4 mm przewodzik gumowy "doprowadzający" paliwo.

-odkręć wszystkie pokrywy,
-odessij rozlane paliwo
-odpal auto, sprawdź skąd leje (do pierwszej komory jest doprowadzony mały 3 mm wężyk gumowy, zapewne guma sparciała i sie wyrobił)
-zdejmij wężyk, obetnij wyrobiona,sparciała koncówke
-za pomocą długich szczypców,bądź ręcznie włóż wężyk z powrotem
-odpal raz jeszcze, powinno być ok

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-01-20, 01:40 ]
aha, masz zalane wszystkie komory - leje tylko prawdopodobnie z pod pierwszej i rozlewa sie na pozostałe, tak jak sam stwierdziłeś ( u mnie było to samo)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: 2.2d leje sie paliwo z czterech wtrysków POMOCY

Post autor: Budyń W210 »

szwed25 pisze:jak wyjac wtryski w 2.2d jaki klucz tam jest i czy normalnie sie je odkreca czy trzeba jakas kabinacje wykonac pozdrawiam
Jeżeli wymieniłeś przewody przelewowe na nowe to przyczyną przecieku może być źle skręcony wtryskiwacz lub nieszczelność pomiędzy przewodem, a wtryskiwaczem.
Aby wymontować wtryskiwacze musisz zdjąć metalową pokrywe zaworów, następnie wyciągasz 4 osłony wtryskiwaczy i długim kluczem nasadowym 22 wykręcasz wtryski. Bąbelki świadczą o przedmuchach spod wtryskiwacza, są tam uszczelki, które należy każdorazowo wymieniać. Koszt około 6zł/szt. Wtrysk dokręcasz na 40Nm.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

jak wykrecic wtryski w E 250?

Post autor: bizarr1 »

witam, znazlem posta wiec sie podpinam u mnie podobna syt.E250 96' zauwazylem, ze pierwszy wtrysk caly w ropie i te gumowe wezyki(wg mnie od nadmiary paliwa) wymienilem, mimo to dalej cieknie ponadto zaczal na wolnych przy cieplym silniku co jakis czas cos metalicznie postukiwac nie znam sie za bardzo ale skojarzylem te fakty i moze to ten wtrysk, ktory jako ze gubi paliwo moze jest przytkany? w zwiazku z tym chcialem zapytac jak sie wykreca wtryski w e klasie czy tez potrzeba wymontowac jak wyzej metalowa pokrywe zaworow?jakim kluczem i z jaka sila?prosze o wsparcie techniczne.
dzieki z gory..
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Panowie wszystkie porady ok.ale zapominacie o przyczynach takiego stanu rzeczy.
NIE NALEŻY NIGDY LAĆ DO ZBIORNIKA MAX PALIWA, TYLKO DO WYBICIA PISTOLETU!!!! :!:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

kmtaxi pisze:Panowie wszystkie porady ok.ale zapominacie o przyczynach takiego stanu rzeczy.
NIE NALEŻY NIGDY LAĆ DO ZBIORNIKA MAX PALIWA, TYLKO DO WYBICIA PISTOLETU!!!! :!:
A jak ktoś leje konewką :?: :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

kmtaxi pisze:Panowie wszystkie porady ok.ale zapominacie o przyczynach takiego stanu rzeczy.
NIE NALEŻY NIGDY LAĆ DO ZBIORNIKA MAX PALIWA, TYLKO DO WYBICIA PISTOLETU!!!! :!:

Wybacz pytanie być może absurdalne :oops: , ale czemu nie można zalac troche wiecej, tylko do wybicia ?
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

Post autor: bizarr1 »

a czy ktos pomoze ja kwymontowac wtryski w W 210 E 250? rok 96 jakim kluczem jaka sila dokrecac i czy tam sa tez podkladki?
roberts150

Post autor: roberts150 »

kmtaxi pisze:Panowie wszystkie porady ok.ale zapominacie o przyczynach takiego stanu rzeczy.
NIE NALEŻY NIGDY LAĆ DO ZBIORNIKA MAX PALIWA, TYLKO DO WYBICIA PISTOLETU!!!! :!:
Dołączam do pytania....
Nie raz zalewałem na maxa , nawet o 10L więcej niż podobno ma zbiornik , i jakoś poza tym że wskazówka poziomu paliwa potrafiła przez kilka dni tkwić przy poziomie max , nic się nie działo.
misiek1985
Posty: 11
Rejestracja: 10 lut 2009, o 21:41
Lokalizacja: Warszawa

cięknące paliwko

Post autor: misiek1985 »

miałem coś takiego w swoim 2,2 i przyczyną było kiepskie dokręcenie wtrysku. wyjąłem go oczyściłem dokładnie z takiego jakby mazutu który się poosadzał wokół niego cienkim papierem ściernym, skręciłem z powrotem i po przejechaniu paru set kilometrów znowu dokręciłem i wsio gra, spróbuj może to pomoże, pozdrawiam!
Maciej
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kmtaxi pisze:NIE NALEŻY NIGDY LAĆ DO ZBIORNIKA MAX PALIWA, TYLKO DO WYBICIA PISTOLETU!!!!
hehehe :-D
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

A jesli ktos plytko wklada pistolet a ktos inny glebiej ;)
E 220 CDI '01 Elegance
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

Post autor: bizarr1 »

a czy kolega moderator fabek moze cos podpowiedziec?w dalszym ciagu nie wiem jak wykrecac wtryski w tym modelu, jaki klucz, sily itd.pozdrawiam

[ Dodano: 2009-02-11, 00:55 ]
no i jeszcze jedno koledzy, czy jak mam rope w 1 wtrysku(od przodu) oznacza, ze musze go wymienic?tzn.koncowke wtrysk, czy sprawdzic podkladki?,strasznie mi zacza silnik na zimnym klepac, nawet jak cieply slychac wyrazne, jakby metaliczne klepanie, jak sie doda delikatnie gazu czestotliwosc stuków sie zmienia, ale to wciaz ten sam metaliczny dzwiek- czy to ten wtrysk?czy jakis inny?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

bizarr1, z tego co mowisz to wtrysk sie zawiesil, bo zapewne jak cieknie to i zapowietrza sie przy okazji. klucz oczkowy 22 albo 23 chyba u Ciebie bedzie. moment dokrecenia 70nm. odkrecisz, przeczyscisz, dasz podkledke nowa i bedzie gralo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Panowie, problem nieszczelności wężyków nadmiarowych może pojawić się gdy nie ma wystarczającej poduszki powietrznej w zbiorniku i rurze pod korkiem. Na nadmiarze występuje nieduże ciśnienie powrotne i może się zdarzyć, że powstanie tam wyższe ciśnienie przez wzrost ciśnienia w zbiorniku (rozszerzalność paliwa i jego oparów, zbyt szczelny korek). Gdzieś to musi wywalić i wywala tam gdzie jest najmniejszy opór (stare przegrzane wężyki nadmiarowe). Zaznaczam, że lanie pod korek to jedna z przyczyn.

[ Dodano: 2009-02-11, 15:40 ]
kichcio daj głębiej jak ktoś pochyli się nad wtryskami :lol:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości