montaż haka holowniczego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
misiek66889
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2008, o 08:40
Lokalizacja: Sosnowiec

montaż haka holowniczego

Post autor: misiek66889 »

czy zakładał ktoś kiedyś hak holowniczy?? czy można to zrobić samemu ? czy lepiej zawieź auto do ludzi którzy się w tym specjalizują? na co zwracać uwagę przy doborze odpowiedniego haka dodam tylko że zakładam go po to żeby wyjechać na urlop z przyczepką, a nie do ciągnięcia fur z za granicy ;-)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

po pierwsze zwroc uwage na to, zeby kupic taki hak, ktorego montaz nie bedzie wymagal ciecia zderzaka.

zwroc tez uwage, zeby byla tabliczka znamionowa przynitowana, bo musisz zrobic dodatkowy przeglad po montazu haka na stacji diagnostycznej i wbija pieczatke w dowod.

po trzecie rozajrzyj sie za oryginanym hakiem, nawet uzywanym.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Ten z allegro ma uciąg niby 2,1 tony a okular może pociągnąć 1,9 tony (nie wiem jak kombi ale chyba tyle samo)...
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

oryginalny hak trzyma się na 4 śrubach do podłogi, otwory powinny być przygotowane w sedanie i w kombi. przy oryginalnym haku mocuje się do podogi belkę do której sam hak wpina się na kluczyk.

[ Dodano: 2009-05-19, 20:44 ]
http://moto.allegro.pl/item635044653_ha ... _tony.html

ten na pewno nie jest oryginalny, fabryczny kosztuje koło 500zł i ciężko go dostać ale warto poszukać
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

A ja miałem Orisa, i wypioł mi się razem z przyczepą podczas jazdy, nawet nie macie pojęcia jakie to uczucie jak przyczepa odjeżdza w swoją strone , po powrocie do domu zaraz go zdemontowałem, i opchnołem na allegro zaznaczajac że uszkodzony mechanizm wpinania, a kupiłem właśnie ten polski, jako ze przyczepke ciągam okazyjnie główka lezy odkręcona w bagażniku. Nie wiem jak wy ale ja teraz jakoś bardziej ufam czemuś co jest przykręcone na dwie śruby 12 mm, niż na mały kluczyk jak od kłudeczki.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Mały v8 pisze:Nie wiem jak wy ale ja teraz jakoś bardziej ufam czemuś co jest przykręcone na dwie śruby 12 mm, niż na mały kluczyk jak od kłudeczki.
jestem dokladnie tego samego zdania. sam posiadam fabryczny hak w okularze, pare razy sie przydal, przyczepke z motorem pociagnac. mialem mozliwosc wymienic sie na hak odczepiany i na szczescie zrezygnowalem z tego pomyslu. ponoc w niedalekiej przyszlosci wszystkie haki beda musialy byc odpinane.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

fabek pisze:ponoc w niedalekiej przyszlosci wszystkie haki beda musialy byc odpinane
Na zachodzie już muszą. ma to chronić auto które wjedzie nam w tył i jednocześnie pozbawia nas doskonałej ochrony.
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

lysyzlota pisze:Na zachodzie już muszą.
wlasnie wlasnie. pieprzona unia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Darek210
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darek210 »

Dołączą się do tematu.
Czy elektrykę haka można podpiąć bezpośrednio pod lampę bez " oszukiwania CAN-u?
(ex)E 290TD 1997 Pozdrawiam Serdecznie
Vito 112 CDI
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Ja mam wypinany hak BOSAL , wygląda jak oryginał , kontrolka od oświetlenia działa poprawnie więc, to jest możliwe. Mam gdzieś jego dokumentacje , postaram się sprawdzic czy sa tam jakies informacje.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Darek210, tak mozesz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
misiek66889
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2008, o 08:40
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: misiek66889 »

dzięki za wszystkie informacje,
czyli ten hak by się nadawał czy raczej odpuścić i szukać oryginału?
Jest :W210 E240 V6 LPG
1999,Sedan,Avangarde
WDB2100611B072261

Było: W210 E200 LPG
1996,Sedan,Classic.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Zamontowałem u siebie (w sedanie) hak STEIHOF - nie trzeba wycinać zderzaka, pasuje pod fabryczne ślady (trzeba tylko wywiercić kilka otworów i wyciąć w tylnym pasie pod zderzakiem dziury żeby wsunąć kątowniki mocujące w tylne podłużnice), uciąg wg. producenta 1,5 tony (nie pamiętam dokładnie kilogramów) - jako, że auto z 96 roku to instalacja wpięta bezpośrednio w przewody do lamp - na razie nie ma problemów, ale po ślubie w wolnej chwili dokładam przekaźniki dla świętego spokoju. Hak kupiłem w INTERCARSIE ze zniżką dla stałego klienta.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Odświeżam temat.
Posiadam oryginalny hak w mojej gwieździe kombi.
Mam takie pytanie:
Czy hak powinien wejść ręką w gniazdo czy trzeba go wcisnąć lewarkiem?
Próbowałem wczoraj ręką ale doszedł do połowy i staną i oczywiście podtrzymywając blokadę aby była otwarta.
Nie wiem czy lewarkiem go nie wcisnąć ale zaś czy go wyjmę.
Miał ktoś podobny problem?
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości