Hak - montaż + instalacja
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
- Lokalizacja: Chełmno
Można i tak - najprostrzy sposób, a oryginalnie idą do przodu pod kierownicą jest gniazdko w którą jest wpięta wtyczka (światła pozycyjne i bodajże stopu)jagiel88 pisze:Przepraszam was, ale nie kumam. Rozebrałem znowu wykłądzine bagażnika i nagrałem film jak to u mnie jest.
http://www.youtube.com/watch?v=eKLdnlqY ... e=youtu.be
Po mojemu musze uciąć kable z haka i w nowym merolu połączyć je z lampami tylnymi??
Najprościej uciąć i wpiąć sie pod światła tylnie.
Albo kupić wiązkę dedykowaną
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Da sie gdzieś kupić takie złączki żeby nie ciąć kabli tylko powpinać do złączki do tylnych lamp? Prościej- żeby wpiąć w kostke tylnych lamp i w kostke pośrednią, z której będą odchodzić kable do lampy i na hak. Jak nie to jakie kolory kabli w lampach są do poszczególnych świateł?
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
W sklepie motoryzacyjnym lub w ogólnie rozumianym necie, nazywa się to szybkozłączka do przewodów elektrycznych
dla przykładu pierwszy lepszy link:
http://www.autospinki.sklepy24h.pl/inde ... aj=w_nazwa
dla przykładu pierwszy lepszy link:
http://www.autospinki.sklepy24h.pl/inde ... aj=w_nazwa
W210 sedan czarna perła
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
- Lokalizacja: Chełmno
jagiel88, szukał bezinwazyjnego połączenia więc tylko tak można, wiadomo co zlutowane dłużej posłuży (zalecane).
Kolory kabli:
www.goliat.com.pl/p/s3/1281694965.jpg
widok gniazda z przodu dla jasności:
http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... pinowe.jpg
Kolory kabli:
www.goliat.com.pl/p/s3/1281694965.jpg
widok gniazda z przodu dla jasności:
http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... pinowe.jpg
W210 sedan czarna perła
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
Elegance z beżowym środkiem
WDB2100041A669204
- maverick200
- Posty: 146
- Rejestracja: 2 lip 2011, o 13:35
- Lokalizacja: PIERDZISZEWO GÓRNE
to tylko zależu od ciebie, czy chcesz mieć postojówki osobno w przyczepie, czy za każdym razem obydwie na raz :-Dmesio14 pisze:To się kolego mylisz ,z lewej i prawej lampy , oddzielnie podłączone pozycyjne, czyli postojowe
[ Dodano: 2012-11-17, 17:24 ]
u mnie każdy hak podłączam na te spinki - i wszystko hula jak trzeba (chyba, że zakładam oryginalną westfalię z szybkozłączkami)BoriaGodunoff pisze:Nie polecam tych złączek.
Tak samo elektryk to powiedział.
Lepiej poświęcić czas i polutować.
A kolory kabli podam popołudniu
dla przykładu podam swojego ex e290 td kombi z 1998 r., który w 2004 r. przez 11 miesięcy zrobił dla mnie z lawetą 106 tys km (polska-holandia, polska-niemcy, polska-belgia) - i nic się nie działo jesli chodzi o instalacje elektryczną odnosnie auta, haka, i lawety...
samochód sprzedałem z oryginalnym przebiegiem 936 tys km... :-)
- NIE PISZĘ MODELU MERCEDESA, BO TO SIĘ CAŁY CZAS ZMIENIA
- NIE PISZĘ ILE ICH MIAŁEM, BO BYŚ SIĘ PRZEWRÓCIŁ
- JESTEM FASCYNATEM TEJ MARKI (nie handlarzem) I MIAŁEM ICH DUŻO, A NA TĄ CHWILĘ MAM ICH KILKA
- NIE PISZĘ ILE ICH MIAŁEM, BO BYŚ SIĘ PRZEWRÓCIŁ
- JESTEM FASCYNATEM TEJ MARKI (nie handlarzem) I MIAŁEM ICH DUŻO, A NA TĄ CHWILĘ MAM ICH KILKA
Chodziło mi o kolory po stronie auta czyli z kostki wchodzącej w lampe:) Są 4 kabelki dochodzące do kostki i moge drogą eliminacji dojśc do tego,ale będzie łatwiej uzyskać te info. A co do spinek to kupiłem już bo wyjdzie taniej- nie mam lutownicy:(
Tak na marginesie, czym wierciliście otwory?? na podłużnice nie problem ale mam zgryz przy wierceniu centralnego otworu, w który wchodzi hak. Nie wiem czy wystarczająco jasno wyjaśniłem, belke się montuje na 4 śruby do auta i hak ma wypinany, więc jak go wepne to jego górna część trochę wystaje ponad belke i w 220 mam wywiercony otwór a w 290 już nie. Czy to najlepiej zrobić?? Otwornica będzie droga:(
[ Dodano: 2012-11-27, 19:25 ]
Witam, dałem rade:) Hak zamontowany, elektryka jeszcze nie ale fizycznie hak jest. Dla następnych parę rad. Warto kupić otwornice- 50mm i 70mm. W sumie dałem za nie 57 zł a bez nich nie da rady( tzn przy odpinanym haku oris jest potrzebna otwornica 50mm). Za wiertło 13 dałem 17zł i dało rade. Nie kupiłem wiertła 18 bo było drogie więc rozwiercałem 13 i tez sie udało. Ogólnie nie było bardzo trudno ale banałem też bym tego nie nazwał. Powodzenia.
Tak na marginesie, czym wierciliście otwory?? na podłużnice nie problem ale mam zgryz przy wierceniu centralnego otworu, w który wchodzi hak. Nie wiem czy wystarczająco jasno wyjaśniłem, belke się montuje na 4 śruby do auta i hak ma wypinany, więc jak go wepne to jego górna część trochę wystaje ponad belke i w 220 mam wywiercony otwór a w 290 już nie. Czy to najlepiej zrobić?? Otwornica będzie droga:(
[ Dodano: 2012-11-27, 19:25 ]
Witam, dałem rade:) Hak zamontowany, elektryka jeszcze nie ale fizycznie hak jest. Dla następnych parę rad. Warto kupić otwornice- 50mm i 70mm. W sumie dałem za nie 57 zł a bez nich nie da rady( tzn przy odpinanym haku oris jest potrzebna otwornica 50mm). Za wiertło 13 dałem 17zł i dało rade. Nie kupiłem wiertła 18 bo było drogie więc rozwiercałem 13 i tez sie udało. Ogólnie nie było bardzo trudno ale banałem też bym tego nie nazwał. Powodzenia.
Witam, w zamiarze mam podpięcie elektryki w moim świeżo zainstalowanym haku - ORIS. Chciałbym to zrobić z wykorzystaniem odpowiedniego modułu - jeśli takowy jest. I tu pytania: Czy dysponuje ktoś schematem podłączenia haka z użyciem modułu oraz czy ktoś posiada numery tych modułów stosowanych w w210 ? - co by wiedzieć czego szukać i je w dobrej cenie na allegro dostać .
Mogą być również zdjęcia przedmiotowego modułu.
Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
-------------------------------------------------------------------------------------
Kupiłem oryginalną wiązkę (WESTFALIA lub ORIS) 13 pin wg.DIN.
WIĄZKA NIE ZAWIERA MODUŁU.
Mogą być również zdjęcia przedmiotowego modułu.
Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
-------------------------------------------------------------------------------------
Kupiłem oryginalną wiązkę (WESTFALIA lub ORIS) 13 pin wg.DIN.
WIĄZKA NIE ZAWIERA MODUŁU.
- Załączniki
-
- e313116391103-01.pdf
- (2.19 MiB) Pobrany 416 razy
Hak zamontowany.
Pojazd: W21 sedan
Hak http://allegro.pl/nowy-hak-holowniczy-m ... 26492.html
Czas pracy 5 godzin (z kawą i marudzeniem pomiędzy)
Do zamontowania haka musiałem:
wyczyścić bagażnik z wszystkiego
zdemontować zderzak
zdjąć tłumik z ostatnich zaczepów(gum)
zdemontować blachę nad ostatnim tłumikiem.
Narzędzia
Klucze 10, 13, 17, 19
Śrubokręt +
Szlifierka kątowa z tarczą do cięcia
Wkrętarka
8x samowiercące wkręty na +
Kawałki blachy ok 100x100
Młotek
Wiertarka i wiertła 13'
Konserwacja
Hak z zestawem do mont.
2-3 metry kabla elektrycznego
1.wyczyścić bagażnik z wszystkiego
2.zdemontować zderzak
3.zdjąć tłumik z ostatnich zaczepów(gum)
4.zdemontować blachę nad ostatnim tłumikiem
5. wywiercić lepiej wyciąć potwory w ścianie grodziowej-przedłużeniu podłużnicy zaznaczone okrągłymi wytłoczeniami
6. przystawić belkę haka i wsunąć elementy do podłużnicy odznaczyć otwory w podłużnicy sztuk 4 ( zrobić większe bo tam zawsze coś nie będzie grało)
7. wiercenie
8. pasowanie
9. Przykręcamy wszędzie na 2 obroty (w bagażniku też 2 sztuki i dwie obok tłumikapod autem) i patrzymy jak to pasuję (nie pasuje) dokręcamy, dobijamy, wyginamy
10. wiercimy potwora na kabel i przeciągamy.
11. zaślepiamy wcześniej wycięte otwory po wcześniejszym zakonserwowaniu pkt.5 (u mnie blaszki alu 100x100 plus "szybkowkrętki" malujemy końserwacją.
Zajmujemy się kabelkami zgodnie z instrukcją zał. przy haku problemem jest przeciwmgielne które ciągniemy z klapy ( ja nie robiłem )
12.Izolujemy, układamy kable zabezpieczamy przejście kabla w wywierconym potworku.
13 składamy pojazda w odwrotnym kierunku rozbierania.
Z wad to tykl tyle że musiałem mu jebnąć młotkiem aby się nastawił na otwory w podłużnicy oraz lekko przyszlifować zderzak 0,5cm.
Kable na szybkozłączkach. Komputr nie świeci i nie wywala błędów. Światła zgrane z przyczepą jak trzeba.
Obleciałem 400 z ogonem. Na ogonie motór. Tylko raz sobie zapomniałem że jedzie za mną przyczepka. Nie wiem dlaczego oderwała się prawie od ziemi.
No i jeszcze jedna dygresja. Bez kanału albo podnośnika było by nie 5 h a 12.
Zdrowia
Pojazd: W21 sedan
Hak http://allegro.pl/nowy-hak-holowniczy-m ... 26492.html
Czas pracy 5 godzin (z kawą i marudzeniem pomiędzy)
Do zamontowania haka musiałem:
wyczyścić bagażnik z wszystkiego
zdemontować zderzak
zdjąć tłumik z ostatnich zaczepów(gum)
zdemontować blachę nad ostatnim tłumikiem.
Narzędzia
Klucze 10, 13, 17, 19
Śrubokręt +
Szlifierka kątowa z tarczą do cięcia
Wkrętarka
8x samowiercące wkręty na +
Kawałki blachy ok 100x100
Młotek
Wiertarka i wiertła 13'
Konserwacja
Hak z zestawem do mont.
2-3 metry kabla elektrycznego
1.wyczyścić bagażnik z wszystkiego
2.zdemontować zderzak
3.zdjąć tłumik z ostatnich zaczepów(gum)
4.zdemontować blachę nad ostatnim tłumikiem
5. wywiercić lepiej wyciąć potwory w ścianie grodziowej-przedłużeniu podłużnicy zaznaczone okrągłymi wytłoczeniami
6. przystawić belkę haka i wsunąć elementy do podłużnicy odznaczyć otwory w podłużnicy sztuk 4 ( zrobić większe bo tam zawsze coś nie będzie grało)
7. wiercenie
8. pasowanie
9. Przykręcamy wszędzie na 2 obroty (w bagażniku też 2 sztuki i dwie obok tłumikapod autem) i patrzymy jak to pasuję (nie pasuje) dokręcamy, dobijamy, wyginamy
10. wiercimy potwora na kabel i przeciągamy.
11. zaślepiamy wcześniej wycięte otwory po wcześniejszym zakonserwowaniu pkt.5 (u mnie blaszki alu 100x100 plus "szybkowkrętki" malujemy końserwacją.
Zajmujemy się kabelkami zgodnie z instrukcją zał. przy haku problemem jest przeciwmgielne które ciągniemy z klapy ( ja nie robiłem )
12.Izolujemy, układamy kable zabezpieczamy przejście kabla w wywierconym potworku.
13 składamy pojazda w odwrotnym kierunku rozbierania.
Z wad to tykl tyle że musiałem mu jebnąć młotkiem aby się nastawił na otwory w podłużnicy oraz lekko przyszlifować zderzak 0,5cm.
Kable na szybkozłączkach. Komputr nie świeci i nie wywala błędów. Światła zgrane z przyczepą jak trzeba.
Obleciałem 400 z ogonem. Na ogonie motór. Tylko raz sobie zapomniałem że jedzie za mną przyczepka. Nie wiem dlaczego oderwała się prawie od ziemi.
No i jeszcze jedna dygresja. Bez kanału albo podnośnika było by nie 5 h a 12.
Zdrowia
Z tymi hakami z którymi się spotkałem (m.in. Westfalia, Thule) to kluczyk stanowi zabezpieczenie główki haka, aby nikt Ci jej nie ukradł. Montaż i demontaż mógł się odbyć bez kluczyka.
Z Mercedesów:
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości