Skrzypi/zgrzyta - odczuwalne na kierownicy przy skręcaniu
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Skrzypi/zgrzyta - odczuwalne na kierownicy przy skręcaniu
Witajcie!
Pojawił się problem w moim MB, otóż przy kręceniu kierownica raz w lewo, raz w prawo czuć na niej jakby delikatny przeskok. Z tego co zauważyłem zachowanie to ma miejsce w głównej mierze na postoju, w czasie jazdy RACZEJ nie, ewentualnie dużo słabiej.
Byłem z tym fantem na szarpkach i Pan powiedział mi, że "przy łożyskach kół jest luz ok. 1cm, palec wchodzi. Można spróbować je podciągnąć."
Kiedyś czytałem, że w MB przy skręcaniu koła się nieco pochylają, więc wnioskuje, że luz jakiś może i być musi...ale może jest za duży?
Poza tym nie miał się do czego przyczepić, bo w zawieszeniu nic nie stuka, nie puka.
Jedynie klocki mam już liche, ale nie sądzę, aby to one za tym stały...
Z 3-4 razy miałem tak, że kręcąc kierownicą na parkingu pojawiło się też takie groźnie brzmiące rypnięcie/skrzypnięcie
Jakieś pomysły?
Pojawił się problem w moim MB, otóż przy kręceniu kierownica raz w lewo, raz w prawo czuć na niej jakby delikatny przeskok. Z tego co zauważyłem zachowanie to ma miejsce w głównej mierze na postoju, w czasie jazdy RACZEJ nie, ewentualnie dużo słabiej.
Byłem z tym fantem na szarpkach i Pan powiedział mi, że "przy łożyskach kół jest luz ok. 1cm, palec wchodzi. Można spróbować je podciągnąć."
Kiedyś czytałem, że w MB przy skręcaniu koła się nieco pochylają, więc wnioskuje, że luz jakiś może i być musi...ale może jest za duży?
Poza tym nie miał się do czego przyczepić, bo w zawieszeniu nic nie stuka, nie puka.
Jedynie klocki mam już liche, ale nie sądzę, aby to one za tym stały...
Z 3-4 razy miałem tak, że kręcąc kierownicą na parkingu pojawiło się też takie groźnie brzmiące rypnięcie/skrzypnięcie
Jakieś pomysły?
Kapsel, badz nakrywka lozyska ze smarem; Zdejm kolo, lekko mlotkim odstukaj kapsel(ten w srodku felgi - jak napisales), po jego zdjeciu zobaczysz srube dociskowa lozyska.geez pisze:[kapsel? Mogę prosić tak bardziej łopatologicznie?
Bo chyba nie chodzi o ten w środku felgi?
Owa sruba jest zabezpieczona przed odkrecaniem inna srubka zaciskowa (poluzuj ja)
Wowczas sila reki dokrec srube glowna , dokrec srubke zaciskowa, nastepnie napelnij kapsel swiezym smarem i zaloz go na piaste.
(jest to najbezpieczniejsze sposob kasowania luzu lozyska kola przedniego)
Warsztatowcy robia to zgola inaczej(dokrecaja srube do oporu, ze prawie nie mozna obrocic tarcza, nastepnie odkrecaja o 1/4 obrotu z likwidacja naprezenia)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Serdecznie DZIĘKUJĘ kolego Gawra za szczegółowy opis czynności
Aczkolwiek muszę przyznać, że serce mi na chwilę zamarło w momencie, gdy podważałem kapsel, bo wizualnie wyglądało to tak jakby się urywał
Ale na szczęście wszystko było tak jak napisałeś. Luz na łożyskach miałem, niewielki ale jednak. Niestety, nie przyniosło to efektu. Dlatego teraz zamierzam sprawdzić czy maglownica nie ma luzów.
Tak się jeszcze zastanawiam, co to może jeszcze być? Łożyska, już wiem, że nie.
Sworzeń wahacza też raczej nie, bo nawet na ścieżce bujałem samochodem podczas, gdy fachman był w kanale, więc chyba sprawdzał sworzeń...
Mi to się WYDAJE, że to będzie coś z układem kierowniczym, bo ten skok/puknięcie bardziej czuć na kierownicy niż np. na kołach.
Ile średnio wytrzymuje maglownica? Użytkownicy W210 po jakich przebiegach (orientacyjnie) mieliście problemy z maglownicami konkretnie?
Poczytałem też o tej śrubie regulacyjnej i wywnioskowałem, że jeśli będzie się ją wykręcało z głową (tj.60-90 stopni pelnego obrotu) z jednoczesną kontrolą pracy koła kierownicy, to nic złego nie powinno się stać... Aczkolwiek jeśli by to mogło być coś innego to może bym tej śrubki, gdziekolwiek ona jest, nie dotykał.
Dodam jeszcze, że przy hamowaniu czuć bujanie samochodem takie jakby pulsowanie. Myślałem, że tarcze i klocki są do wymiany, ale dociskając łożyska sprawdziłem i tarcze i klocki, i są jeszcze w całkiem dobrym stanie (prawa ma 25,5mm grubości, a lewa 25,25mm). Mierzyłem w kilku miejscach, żeby sprawdzić czy są równo starte na obwodzie, są.
Aczkolwiek muszę przyznać, że serce mi na chwilę zamarło w momencie, gdy podważałem kapsel, bo wizualnie wyglądało to tak jakby się urywał
Ale na szczęście wszystko było tak jak napisałeś. Luz na łożyskach miałem, niewielki ale jednak. Niestety, nie przyniosło to efektu. Dlatego teraz zamierzam sprawdzić czy maglownica nie ma luzów.
Tak się jeszcze zastanawiam, co to może jeszcze być? Łożyska, już wiem, że nie.
Sworzeń wahacza też raczej nie, bo nawet na ścieżce bujałem samochodem podczas, gdy fachman był w kanale, więc chyba sprawdzał sworzeń...
Mi to się WYDAJE, że to będzie coś z układem kierowniczym, bo ten skok/puknięcie bardziej czuć na kierownicy niż np. na kołach.
Ile średnio wytrzymuje maglownica? Użytkownicy W210 po jakich przebiegach (orientacyjnie) mieliście problemy z maglownicami konkretnie?
Poczytałem też o tej śrubie regulacyjnej i wywnioskowałem, że jeśli będzie się ją wykręcało z głową (tj.60-90 stopni pelnego obrotu) z jednoczesną kontrolą pracy koła kierownicy, to nic złego nie powinno się stać... Aczkolwiek jeśli by to mogło być coś innego to może bym tej śrubki, gdziekolwiek ona jest, nie dotykał.
Dodam jeszcze, że przy hamowaniu czuć bujanie samochodem takie jakby pulsowanie. Myślałem, że tarcze i klocki są do wymiany, ale dociskając łożyska sprawdziłem i tarcze i klocki, i są jeszcze w całkiem dobrym stanie (prawa ma 25,5mm grubości, a lewa 25,25mm). Mierzyłem w kilku miejscach, żeby sprawdzić czy są równo starte na obwodzie, są.
Ja miałem podobnie , sprawdź czy kielichy sprężyn nie rozchodzą się , bo jak miedzy kielichem a karoseria nie będzie kata odpowiedniego 90 st. To przy skręcaniu sprężyna będzie się wybrzuszala do zewnątrz i będzie klepala w amortyzator , efekty takie jak mówisz i pływanie przy hamowaniu . Merce ponoc maja wadę tych kielichów ze lubią gnic , popatrz na amorki od strony karoserii może będzie widzac obdrapanie .
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014, o 19:41 przez rafalw210, łącznie zmieniany 1 raz.
sampos
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości