2.9TD kopci

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

2.9TD kopci

Post autor: tprudzic »

Witam,
W moim silniku 2.9TD (licznikowy przebieg 322k km, rocznik 1998) zauwazylem znaczne kopcenie (w sumie sam nie wiem czy bardziej na niebiesko czy na bialo)
Silnik chodzi rowno, nie slysze dziwnych dzwiekow, moc tez OK. kopci od razu jak dodaje gazu. Odpala nawet na zimnym bez problemow. plynu chlodniczego nie ubywa, troche oleju bierze.
Pierwszy raz wystapilo to po dlugim staniu na mrozie, wtedy tez pojawil sie komunikat o niskim poziomie olej, dolalem, przejechalem z 400km i chyba troche ubylo, ale juz nie dolewalem.
Jeden mechanik zrobil plukanke, wymienil olej, powiedzial, ze odma drozna, turbina raczej OK, ale podejrzewa uszczelke pod glowica.
drugi mechanik, ktory samochodu nie widzial, mowi, ze w tych silnikach wystepowal problem z trzecim tlokiem i moje objawy mu do tego pasuja.
Moje pytania:
1 czy problem z uszczelka pod glowica nie powinien byc bardziej powiazany z utrata plynu chlodniczego? czy moze to powodowac branie oleju?
2 czy rzeczywiscie w tych silnikach byl problem z trzecim tlokiem, ktory niby sie bardziej przegrzewal? sam nic na ten temat nie slyszalem/znalazlem.
3 jakies sugestie co sprawdzic, co to moze byc? bo naprawa tlokow albo uszczelki pod glowica to raczej duze koszty beda. Jest nadzieja, ze to cos tanszego (moze jednak turbo)???

Pozdro, z gory dzieki za odpowiedzi/sugestie
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
sebus69
Posty: 121
Rejestracja: 26 wrz 2010, o 10:11
Lokalizacja: pz

Re: 2.9TD kopci

Post autor: sebus69 »

3 tlok bzdury jakich malo
JOhn
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.9TD kopci

Post autor: fabek »

najpierw to kompresje sobie zmierz na każdym cylindrze.

jak uszczelka to zazwyczaj idzie płyn też i kopci na biało. fajnie jest zrobić jest na CO2 w płynie chłodniczym, koszt mały a dużo mówi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

Re: 2.9TD kopci

Post autor: tprudzic »

Nie wiedzialem, ze da sie sprawdzic CO2 w plynie chlodniczym, dzieki za sugestie. zapytam mechanika czy ma to ustrojstwo do takiego badania.
Plynu chlodniczego wlasnie nie ubywa, bardziej olej.
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

Re: 2.9TD kopci

Post autor: tprudzic »

kolejne pytanie: czy opis problemu pasuje do awarii uszczelniaczy zaworowych?
Da sie to zdiagnozowac w prosty sposob? Da sie to naprawic w tym modelu bez demontowania glowicy?
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

Re: 2.9TD kopci

Post autor: tprudzic »

mechanik rozebral, obejrzal i stwierdzil, ze to uszczelka pod glowica, wiec koszty wieksze niestety.
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

Re: 2.9TD kopci

Post autor: tprudzic »

Jeszcze bym mial pytanie do tej mojej usterki...
Czy po wymianie uszczelki pod glowica to normalne, ze teraz samochod gorzej odpala? Znaczy nie mam problemow z odpalaniem, ale wczesniej palil praktycznie od razu, teraz czasami musze go dluzej pokrecic zanim zalapie. Moze musi sie cos tam ulozyc (np zawory)?
Czuje tez, ze teraz silnik pracuje troche glosniej. Normalne to? Dociera sie cos?
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości