Spalanie E200 , E280 i E320

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

W tym tygodniu podsumowałem 2 miesięczne testy z uwagi na ciekawość ile ten silnik spali.
E200 T bez gazu pali mi:
- w mieście: 14-16l (w zależności od warunków)
- na trasie: około 8l (300km w większości autostrada 120-130)
Przez ten czas raczej dość spokojna jazda w obu przypadkach, głownie z klimą, bo niestety nie ma za bardzo czym szaleć :)

Na trasie tylko 8l bo jazda byla dosc plynna, przy probie przyspieszenie powyzej 100km/h dosc słabo reaguje na przyspieszenie. Do 3000 obrotów jest w miarę żwawy, ale powyżej już jest słabo to wygląda.
2 litrówka w scenicu (automat), mazda 626 itp którymi jezdziłem do tej pory zdecydowanie dynamiczniejsze. Zdaje sobie sprawę z tego że Mercedes jest cieższy, rozumiem ze rozpedza sie wolniej, ale on rozpedza sie do sredniego zakresu obrotów a pozniej moc spada.
Świece i cewki sprawdzone, nie wiem czy nie trzeba gdzies głebiej w silniku zaingerować żeby sie dowiedzieć skąd to osłabienie, bo wydaję mi się ze gdybym bardziej go cisnał w trasie to spalanie byłoby zdecydowanie wyższe i odbiegające od normy.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

namngo, podjedź gdzieś na SD, mój E230 w Warszawie pali mi 13-15l LPG/100km.
E320 (V6 m113) mojego szwagra spala w Wawie 14-16l/100km benzyny więc Twój pali troszkę dużo, dodam ze i moje i szwagra auta to automaty.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Na miescie sporo, tyle paliła mi Omega 3.0 V6 w automacie. Myslalem że to cos mechaniczengo może, ale rzeczywiście może SD coś rozjaśni, tylko muszę poszukać w okolicy.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
onev2
Posty: 64
Rejestracja: 25 mar 2015, o 01:44
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: onev2 »

Mi po miesiącu wyszło następujące spalanie e200,klimatyzacji prawie nie wyłączałem:
Miasto ok 13l
Trasa w góry ok 9L

W czwartek zakładam gaz, zobaczymy o ile więcej spali :)
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

onev2 pisze:Mi po miesiącu wyszło następujące spalanie e200,klimatyzacji prawie nie wyłączałem:
Miasto ok 13l
Trasa w góry ok 9L

W czwartek zakładam gaz, zobaczymy o ile więcej spali :)
Jako właściciel 3 takich aut z gazem spodziewaj się takich samych wyników, max. o 1 litr więcej.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

Też się szykuje do gazu, ale jako że to kombi to nie chce zapychać bagażnika walcem.
Szukam w rozsądnej cenie instalacji z pionową butlą w miejsce koła.

Ale wcześniej pasuje się chyba dowiedzieć czy silniczek w dobrej kondycji bo wyzsze spalanie może o czyms swiadczyc.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

namngo pisze:Też się szykuje do gazu, ale jako że to kombi to nie chce zapychać bagażnika walcem.
Szukam w rozsądnej cenie instalacji z pionową butlą w miejsce koła.

Ale wcześniej pasuje się chyba dowiedzieć czy silniczek w dobrej kondycji bo wyzsze spalanie może o czyms swiadczyc.

Silnik 2.0 136KM ma jedna ogromną zaletę.
Kosztuje 600zł. i nie warto się bawić w jakiekolwiek naprawy.
Oczywiście poza osprzętem.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo »

O ile nie jest w gorszym stanie :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

namngo pisze:O ile nie jest w gorszym stanie :)
2 razy próbowałem sprzedać taki silnik.

1 wisiał na allegro, olx, gumtree i gdzie tylko możliwe 1.5 roku. Przez ten czas może z 2 telefony miałem aż w końcu zadzwonił gościu któremu ukręcił się wał korbowy i przyjechał z końca Polski i kupił
Z drugim podobna historia aż rozebrałem do śrubki i wziąłem za niego 3x tyle co chciałem, bo osobno sprzedałem głowicę i kazdy element za dobre pieniądzę.

Poza tym silnik ten to prosta, idiototodporna konstrukcja, nie ma żadnych problemów z rozrządem.

Co innego osprzęt... Często silnik pracuje nieprawidłowo z winy osprzętu

Na chwilę obecną tak wygląda zestawienie tych silników.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-3-0629

Zajrzyj za miesiąc, dwa, trzy, rok a 90% dalej będzie wisiała, bo po prostu silniki te się nie psują, nie wywalają uszczelki, nie pękają bloki, głowice, rozrząd nie pęka ani się nie przestawia

Uwierz mi, że nie warto remontować w razie "W"

Wyjęcie silnika do dobra godzina pracy, włożenie dwie.
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Zabrałem auto szwagra na wycieczkę więc mogę przedstawić realne spalanie E320.
Auto to poliftowe W210 E320 kombi z napedem tylko na tył.
Cała trasa 4 osoby + bagaże.

1. Warszawa - Katowice
Standardowo przez Mszczonów, Piotrków, Częstochowę, wyjazd od 5:00 wiec generalnie bez korków.
Obrazek
Dystrybutor pokazał 10.0/100km
Praktycznie cała trasa z tempomatem ok. 130km/h

2. Katowice - Sopot
Trasa przez Częstochowe, Piotrków, Raków, Moszczenice, Koluszki, Brzeziny, Stryków i potem A1 do trójmiasta.
Szczerze polecam tą trase, omijamy Łódź, tylko odcinek Brzeziny - Stryków mógłby mieć lepszą nawierzchnię.
Autostrada gdzie nie padało tempomat 140km/h

Obrazek

3. Gdynia - Warszawa
Miałem coś po drodze do załatwienia więc jechaliśmy drogą nr 7.
Sporo remontów, dużo wyprzedzania, obwodnice 120-130km/h

Obrazek

Spalanie ogólne z dwóch dni łącznie z kręceniem się po Trójmieście

Obrazek

Gdyby miał LPG chyba bym go szwagrowi nie oddał ;-)
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Przy normalnym przemieszczaniu się moja E55 pali niewiele więcej :hyhy: :rotfl:

Ostatnie 900 km zrobiłem bez szaleństw i wyszło mi 11.5/100km :hyhy: A było w tym trochę miasta, trochę trasy...

After start w mieście pokazuje mi średnio od 13-16/100km a przedwczoraj jechałem po żonkę na lotnisko (300km traski) w dość sporej ulewie. Prędkość od 100 - 130... 9/100km

Tyle że niemal na pusto... :zawstydzony:
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Pewnie dało się urwać z mojego wyniku ok. litra na 100km, ale nie było sensu się męczyć.
To prawda V8 pali praktycznie tyle samo w trasie.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości