Samostart
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 sty 2010, o 10:25
- Lokalizacja: warszawa
Samostart
Panowie mam 220 diesel zwykły 97 rok.Auto stało cały tydzień w te mrozy i mam problem z zapaleniem.Słyszałem, że można zalać filtr paliwa samostartem czy ropą.Proszę o wskazówkę jak to zrobić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
jesli juz musisz uzywac samostartu (czego nie polecam) to otworz filtr POWIETRZA wez kogos madrego do pomocy i jeden niech kreci rozrusznikiem a drugi delikatnie sika w rure z filtra
najlepiej nie za dlugimi siknieciami
tylko nie wlejcie tam calej puszki bo jest to baaaardzo latwopalne i szkoda zeby silnik zechcial sobie na tym dluzej popracowac :-/
najlepiej nie za dlugimi siknieciami
tylko nie wlejcie tam calej puszki bo jest to baaaardzo latwopalne i szkoda zeby silnik zechcial sobie na tym dluzej popracowac :-/
W202 C280
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Do diesla samostartu nie polecam
Wystarczy zwykły PLAK - jest łagodniejszy, bo nie spala się tak gwałtownie i nieco tłusty, co nie szkodzi tak wtryskom, jak suchy samostart. Dodatkowo silnik się tak nie rozbiega, w przypadku zaaplikowania w nadmiernej ilości...
Sprawdzone przez wiele warsztatów i przeze mnie osobiście...
Wystarczy krótko psiknąć w dolot i dopiero zakręcić (wystarczy jedna osoba), nie psikać w sposób ciągły w trakcie kręcenia, gdy nie ma takiej potrzeby
Wystarczy zwykły PLAK - jest łagodniejszy, bo nie spala się tak gwałtownie i nieco tłusty, co nie szkodzi tak wtryskom, jak suchy samostart. Dodatkowo silnik się tak nie rozbiega, w przypadku zaaplikowania w nadmiernej ilości...
Sprawdzone przez wiele warsztatów i przeze mnie osobiście...
Wystarczy krótko psiknąć w dolot i dopiero zakręcić (wystarczy jedna osoba), nie psikać w sposób ciągły w trakcie kręcenia, gdy nie ma takiej potrzeby
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- thomascricket
- Posty: 259
- Rejestracja: 5 lis 2009, o 19:29
- Lokalizacja: Olkusz
A spytam bo czasem to się już gubię ja grzeję świece tylko raz przy pierwszym odpaleniu około 10-15 sekund tak około bo czasu nigdy nie mierzę i pali mi od strzała czy jest sens grzać dwa razy potem palić.
Jeśli pomogłem to możesz dać mi tego plusa
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Taki sam efekt da odczekanie drugie tyle czasu po zgaśnięciu kontrolki świec - od lat MB stosuje patent z grzejącymi świecami po rozruchu... zgaśnięcie kontrolki informuje jedynie, że teoretycznie temperatura w komorze wstępnej (cylindrze w CDI) jest wystarczająca do zapłonu paliwa...
Takie odczekanie jest wg mnie zdrowsze dla świec, niż ponowne ich załączenie, bo grzeją cały czas, bez przerwy, utrzymując swoją temperaturę...
Takie odczekanie jest wg mnie zdrowsze dla świec, niż ponowne ich załączenie, bo grzeją cały czas, bez przerwy, utrzymując swoją temperaturę...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Na mrozach po zgaśnięciu kontrolki świeczki licze do 5 i ogień! I zawsze odpaliło.
Dzisiaj w garażu był o -13 a na zewn. -25 i odpalił bez marudzenia.
Mój/nasz rekort to --27 stC na parkingu rok temu w Bolesławcu. Odpaliło od pierwszego strzału.
A na ciepło pali gorzej. Ciekawostka. Hej!
Dzisiaj w garażu był o -13 a na zewn. -25 i odpalił bez marudzenia.
Mój/nasz rekort to --27 stC na parkingu rok temu w Bolesławcu. Odpaliło od pierwszego strzału.
A na ciepło pali gorzej. Ciekawostka. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Witam, odkopuje temat kolegów powyżej ja też tak mam za jak się silnik(2.2D) zagrzeje to dosyć ciężko odpala, jednak zauważyłem ze jak jest zimny to wystarczy raz zagrzać świece a jak już się zagrzeje powyżej 40 stopni trzeba 2 razy zagrzać i elegancko pali a jak tylko raz to trzeba go chwile kręcić. Może miał ktoś z takim czymś do czynienia, z takimi objawami? Dodam ze świece wszystkie sprawne(inaczej na zimnym by nie palił od strzału ale też je sprawdzałem) proszę o pomoc ponieważ samochód idzie do sprzedania i brzydko to wygląda jak 2 razy trzeba na ciepłym grzać świece żarowe. Z góry dzięki z pomoc
Odpowiedź na to pytanie jest zawarta w :lol: pytaniu; dlaczego stosuje się chłodnicę powietrza doładowującego, otóż zimne powietrze ma większą gęstość co za tym idzie dostarcza silnikowi więcej tlenu i cała filozofia.Pamiętam jak byłem piękny i młody jak ujeżdżałem 126p, większego kopa miał nocą jak było chłodniej niż gdy było ciepło. Ileż czasu potrzebowałem żeby to zrozumieć :mrgreen:
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Dobra ale co ma pompa do tego ze 2 razy świece podgrzejesz przecież jej sprężania ani niczego nie przestawisz po 2 przekręceniu na zapłon tak mi się wydaje? Myślałem że ktoś miał takie coś i jakiś czujnik/sterownik/regulator ale widzę ze pierwsza diagnoza jak każdy mechanik jak widzi 2.2D to od razu pompa:( dobra dzięki:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości