pływak paliwa

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

reloaded16
Posty: 228
Rejestracja: 5 paź 2012, o 16:25
Lokalizacja: Newcastle/Kalisz

pływak paliwa

Post autor: reloaded16 »

Witam serdecznie, mam problem ze wskazaniami poziomu paliwa, otóż od dłuższego czasu cały czas pokazuje mi że mam cały bak paliwa, oczywiście wiem że tak nie jest. Najpierw odłączyłem wtyczkę od pływaka by zobaczyć czy licznik "nie kłamie" i rzeczywiście nie kłamie, ponieważ po odłączeniu wtyczki, wskaźnik na desce pokazywał zero. Więc poszedłem o krok dalej, wyciągnąłem pływak, przeczyściłem wszystko co się tam dało papierem ściernym i "kontakt sprayem". Przez chwilę wskazania były dobre, ale po kolejnym odpaleniu silnika znowu "pełen" bak. Podejrzewam że po prostu uszkodzony jest pływak paliwa, ale z drugiej strony jest on tak prostej budowy że tam chyba nie ma co się zepsuć. Miał ktoś z Was podobne objawy i sobie z nimi jakoś poradził? Jeśli konieczna jest wymiana pływaka to na pewno nie chcę kupować używki bo ona może być tak samo dobra jak ta moja, w grę wchodziła by tylko nówka, a tego nie ma :/
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

Wydaje mi się że możesz się pokusić o sprawdzenie oporności na pinach od pływaka, sprawdź jaką ma teraz, gdy wskazuje full wyciągnij i poruszaj czy się zmieni pełny-pusty, powinna być zależność.

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli inaczej odczytuje poziom, bo nigdy nie robiłem tego w mb :P
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

Ja w moim aucie awarię tego czujniko-pływaka dźwigienkowego zdiagnozowałem sobie w bardzo prosty sposób,pokazywał mi stan paliwa jak chciał,raz pełno,raz połowę.Nie bylem pewien czy to czujnik czy zegar,dlatego wypiąłem wtyczkę i wsadziłem cienki drucik,zmostkowałem styki ,wtedy pokazał mi minimum ,włoźyłem grubszy drucik, pokazał mi więcej,gdy zmostkowałem grubym drutem pokazał mi maks :) Naturalnie zamierzam kupić nowy czujnik,ale niestety w ASO kosztuje 900 zł,spróbuję przez Inter Cars,ale wydaje mi się ,źe skoro ta Sieć współpracuje z ASO MB,będzie cięźko.Naprawić tego nie w sposób,na razie leję do pełna a zegar pełen stan mi pokazuje,gdyź tego grubego drutu juź nie wyjmowałem.
phantom WDB210004 1A 148308
bogdan11
VIP
Posty: 313
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdan11 »

U mnie pomogło b.staranne umycie agresywnym rozpuszczalnikiem płytki /rezystora/ w czujniku po której ślizga się ruchomy styk. Styk po delikatnym uniesieniu również przejechałem papierem gradacji 1000. Pomogło.
[w210 300td]
reloaded16
Posty: 228
Rejestracja: 5 paź 2012, o 16:25
Lokalizacja: Newcastle/Kalisz

Post autor: reloaded16 »

dokładne, ja to zrobiłem z praktycznie taki sam sposób, wszystko elegancko papierem ściernym przeleciałem, a później wypsikałem sprejem do czyszczenia elektroniki. Pomogło.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości