ON premium czy wzykłe do starego diesla? skyyd?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kolejne mity... To co ? Orlen ma inną linię technologiczną, inne wagony kolejowe, hurtownie inne zbiorniki i inne cysterny do przewozu tego paliwa ?? Nie. Dlatego właśnie u nas się kierowca pomylił bo tydzień woził w tej samej komorze zwykłą ON a raz nalali mu Dynamic`a... Brud i syf zawsze przyjeżdża z paliwem bo wymogi i kontrole są tylko na samym końcu - stacyjnika jest najłatwiej złapać.
Cystern kolejowych w środku nikt nie myje bo koszt utylizacji "pomyj" po tym jest astronomiczny...
Wierz mi - tam nie ma innej linii technologicznej... Jest po prostu inna fiolka (brunatny płyn) dolewana do klasycznej ON i robi się Dynamic, Verva itp...
Cystern kolejowych w środku nikt nie myje bo koszt utylizacji "pomyj" po tym jest astronomiczny...
Wierz mi - tam nie ma innej linii technologicznej... Jest po prostu inna fiolka (brunatny płyn) dolewana do klasycznej ON i robi się Dynamic, Verva itp...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
Czyli to nie jest jednak to samo W takim razie jak wytlumaczyć że na różnych paliwach i na różnych stacjach spalanie nie jest takie samo ? Nie mówię tu o pomiarach na dystansie jednego tankowania bo wiadomo że to nie miarodajne ale po 30 tys. km już jakieś wnioski można wysuwaćPiasek pisze:Jest po prostu inna fiolka (brunatny płyn) dolewana do klasycznej ON i robi się Dynamic, Verva itp...
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Piasek pisze:Typowy efekt placebo wywołany reklamami.
Powiem tak: paliwa premium powinny być lepsze, ale niektóre to faktycznie tylko reklama, nic poza tym. Jakieś 2 -3 misiące po zakupie diesla, zaczęły się pierwsze problemy. Silnik wchodził w tryb awaryjny, więc trzeba było stanąć i go zrestartować. Na SD wyszło "błąd EGR" i "za duże ciśnienie spalin przed turbiną". Na pierwszy ogień poszedł EGR - wymiana na całkowicie nowy, następnie czyszczenie turbiny. Po tej operacji wyjechałem w trasę. Po jakichś 200 km tryb awaryny, no więc restart i dalej jazda. 10 km potem znowu, nastęne parę km i znowu. Szlak mie zaczął trafiać i w akcie desperacji podjechałem do jakiejś hurtowni motoryzacyjnej i kupiłem LIQUI MOLY Super Diesel Additiv, wlałem do zbiornika, dolałem paliwa aby uzyskać zalecaną proporcje i w drogę. Po 30 km znowu restart, ale nastęne 250 km już zero problemów. Po pewnym czasie, zamiast dodatków zacząłem lać paliwo premium i o dziwo efekt taki sam. Zero trybów awaryjnych. Dodam jeszcze, że w między czasie wymieniłem turbinę na nową (nie regenerowaną) i po zatankowaniu zwykłego diesla, gdzieś tak przy 3-cim zbiorniku znowu tryby awaryjne. Okazało się, że przyczyną tych zachowań był zatykający się katalizator - "za duże ciśnienie spalin przed turbiną" ( żeby nie było wątpliwości - atuo nie kopci - zero bąków). Po prostu zwykłe paliwo zapychało katalizator (ciekawe na czym jeździł poprzedni właściciel skoro kat tak zawalony) a z dodatkami LIQUI MOLY albo paliwo premium utrzymywało go w jako takim stanie. Teraz najciekawsze, ponieważ jeździłem z tym problemem ponad rok, przetestowałem trochę paliw premium. Oto spostrzeżenia:prelezabiusz pisze:Jeszcze dodam że chętnie wypróbowałbym to całe nitro + na przestrzeni chociaż 5-7 pełnych zbiorników ale szkoda mi kasy bo cena jest kosmiczna.
Verva - na jakieś 5 zbiorników 1 lub 2 tryby awaryjne
V power - najlepsze paliwo, zero problemów
Gold - jak V power
BP Ultimate - niestety nie dało się na tym jeździć a tankowane na różnych stacjach
Lotos Dynamic - mniej więcej tak jak Verva
Te paliwa nie mają bezpośrednio dodawać mocy, ale jak najdłużej utrzymać silnk w czystości. Tyle w temacie.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
Zaczałem to tankowac i przejechałem tylko na tym paliwie jakieś 12 tys. km. Przeszedłem na to dlateguż poniewuż przy zwyklym on niezaleznie od stacji zapychało mi fitr paliwa co 10 tys. km (zbiorniki wsio czyste zero syfu). Okazało się że ultimate też go zapchał. Spalanie na ultimacie spadło średnio o prawie litr w porównaniu do innych zwykłych ON. Chyba teraz zdecyduje się na sprawdzenie v-powera jak tak chwalisz i zobacze co bedzie ... A jak to na shellu teraz jest ? Oferują jeszcze shell v power diesel czy tylko v-power nitro + za 6 zł ?Leonidas79 pisze:BP Ultimate - niestety nie dało się na tym jeździć a tankowane na różnych stacjach
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Żeby nie było niedomówień. Nie jestem jakimś fan boy-em Shell-a, tylko musiałem lać takie paliwo na którym moje auto w ogóle chciało jechać. Jedynym, którego nie trawiło był Ultimate, na równi ze zwykłym paliwem. Co do Shell-a, jako "czyściwo" spisało się świetnie. Obecnie jest tylko nitro +, ale jak kupisz na stacji katalog Shell za 3,5 zł, to w środku masz 2 kupony na 2 tankonkowania ze zniżką 15 gr na litrze.prelezabiusz pisze:Chyba teraz zdecyduje się na sprawdzenie v-powera jak tak chwalisz i zobacze co bedzie ... A jak to na shellu teraz jest ? Oferują jeszcze shell v power diesel czy tylko v-power nitro + za 6 zł ?
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Żeby chodził ciszej, wystarczy podwyższyć liczbę cetanową, a do tego wystarczy jakiś tani uszlachetniacz jak np: Liqui Moly SPEED DIESEL ZUSATZ który dodatkowo (cytat z opisu producenta):ralfi89 pisze:u mnie na ultimate silnik ciszej chodzi.
"Zapewnia doskonałe smarowanie precyzyjnych elementów układu paliwowego, rozpuszcza i zmywa osady w pompie paliwowej, na wtryskiwaczach, usuwa sadze i nagary w komorze spalania silnika. Poprawia proces spalania oleju napędowego i polepsza zdolności rozruchu silnika, gwarantując jego cichą i regularną pracę."
Flaszka starcza na 400 litrów (zwykłego paliwa), kosztuje 55 -60 zł, więc do każdego litra paliwa trzeba dopłacić 14 - 15 gr, czyli wychodzi taniej niż każde paliwo premium.
Ostatnio zmieniony 8 cze 2014, o 11:44 przez Leonidas79, łącznie zmieniany 1 raz.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
Ani tego nie sprzedaje, ani lek na wszystko, zacytowłem co piszą na ulotce, lałem to do paliwa, jak nie mogłem ztankować czegoś premium. Bez tego nie ujechałbym 50 kilometrów (przeczytaj kilka postów wyżej), a napisałem o tym, bo działa. Teraz po wymianie katalizatora, jeżdżę na wszyskim co śmierdzi ropą.mesio14 pisze:Lek na wszystkie choroby , dr. Klimuszko , w tych latach bądz poważniejszy , chyba że to sprzedajesz
mesio Jak ty spoważniejesz, to ja też się postaram.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
olej rzepakowy w Kauflandzie jest po 3.69. Ciekawe czy ktoś na nim jeździ...
W210 2,9 TD WDB2100171A244811
viewtopic.php?p=232235#232235
viewtopic.php?p=232235#232235
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Jezdzilem dosc dlugo 300D na tym specyfiku - rozszczelnil mi pompe wtryskowabiernas26 pisze:olej rzepakowy w Kauflandzie jest po 3.69. Ciekawe czy ktoś na nim jeździ...
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ło już tak spadły ceny ??
bo był okres że jadalny wychodził podobnie co napędowy...
Dawno nie porównywałem cen.
biernas26, z twoim piecem to marnotrawstwo lać klasyczną ropę
bo był okres że jadalny wychodził podobnie co napędowy...
Dawno nie porównywałem cen.
biernas26, z twoim piecem to marnotrawstwo lać klasyczną ropę
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
ostatnio tankuje za 4,80 ale wlewam różne specyfiki nieraz trzy do jednego baku plus magiczny miksol, także w przeliczeniu na litr to pewnie z 6 zł płacę. Niestety tak już mam. Nie potrafiłbym zalać rzepakiem baku. Jestem ciekaw jakbym podjechał pod Kaufland w niedziele kiedy ludzie robią zakupy, a ja bym wlewał 60 litrów w butelkach jednolitrowych na parkingu przed marketem. Pewnie na you tube byłby jakiś film zatroskanego obywatela... Film nosiłby tytuł "Bardzo dobry do smażenia i nie tylko, więc po co przepłacać" może kasę na tym można by zarobić? pozdrawiam
W210 2,9 TD WDB2100171A244811
viewtopic.php?p=232235#232235
viewtopic.php?p=232235#232235
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości