Magiczny Miksol.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Magiczny Miksol.
Słowo sie rzekło, to macie za swoje! Jestem.
1. Do benzyniaków Mixolu nie lać, bo i po co? W dieslu smaruje ścieżke paliwową przynajmniej.
2. Czy lac do nowoczesnych diesli z katalizatorem i DPF em?
Ja tam do Stalówki s320/W220 leje ale ma wykastrowany dpf. Ale ostatnio popadłem w niełaske w firmie i wcisnęli mi Insignia 2.0 /140 kucy. Wcześniej śmigałem S320 jako auto służbowe i było bossko!! 3-5 tys km/mc samej radochy. Ale co dobre sie szybko kończy.
Ad rem: czy lać Mixlo do silników z DPF ??
No, jest jaki mądry? [a moze juz było tylko mnie nie było?]
Generalnie przepraszam was stare zbuki za moja zdradę forum 210 ale na pociechę powiem że nie ma mnie na innych forach z gwiazdą.
Hej!
1. Do benzyniaków Mixolu nie lać, bo i po co? W dieslu smaruje ścieżke paliwową przynajmniej.
2. Czy lac do nowoczesnych diesli z katalizatorem i DPF em?
Ja tam do Stalówki s320/W220 leje ale ma wykastrowany dpf. Ale ostatnio popadłem w niełaske w firmie i wcisnęli mi Insignia 2.0 /140 kucy. Wcześniej śmigałem S320 jako auto służbowe i było bossko!! 3-5 tys km/mc samej radochy. Ale co dobre sie szybko kończy.
Ad rem: czy lać Mixlo do silników z DPF ??
No, jest jaki mądry? [a moze juz było tylko mnie nie było?]
Generalnie przepraszam was stare zbuki za moja zdradę forum 210 ale na pociechę powiem że nie ma mnie na innych forach z gwiazdą.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Magiczny Miksol.
baca lepiej opowiadaj jak tam Twoją S-ka się sprawuję
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Re: Magiczny Miksol.
Nie lać bo nie jest "niskopopiołowy". Olej silnikowe do DPF są inaczej skomponowane (tzw. low saps). Często odbija się to na gorszych właściwościach samego oleju. Oczywiście są producenci którzy są na tyle pewni swoich silników, że te nie palą oleju ani grama, że nie wymagają tych "niskopopiołowych" (zdaje się mazda jest do diesla taka odważna i pozwala na full saps) ale większość woli dmuchać na zimne i zaleca specjalne oleje.baca pisze: Ad rem: czy lać Mixlo do silników z DPF ??
No, jest jaki mądry? [a moze juz było tylko mnie nie było?]
Skoro te niewielkie ilości spalanego oleju z układu smarowania silnika są w stanie zatkać DPF popiołem to tym bardziej to co się leje do paliwa. Dlatego lejąc "mixol" do silnika z DPF można ten filtr uszkodzić.
Czy są jakieś oleje 2T niskopopiołowe to nie wiem (szukałem 2T low saps i nie znalazłem). Nie widzę sensu ich produkcji (olej niskopopiołowy jest droższy i gorszy) skoro żaden silnik smarowany mieszanką nie ma DPF.
Efekt smarowania układu i czyszczenia można zawsze uzyskać stosując dodatki do paliwa dedykowane do silników z DPF.
Ale tak jak już kiedyś pisałem do silnika bez DPF lub z wymontowanym filtrem, olej 2T można dolać do paliwa. Oczywiście w rozsądnej ilości i może nie koniecznie klasyczny Mixol ale jakiś syntetyczny 2T jak najbardziej. Oleje 2T oprócz tego, że smarują wtryski i pompę mają też właściwości myjące (i to całkiem porządne) dzięki czemu można się pozbyć wielu nierozpuszczalnych samym paliwem nieczystości.
Re: Magiczny Miksol.
Jako miłośnik smarowania co sie da jednak dpf-ów bym nie smarował.
Oraz nie tankował na Orlen.
Hej!
Oraz nie tankował na Orlen.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Re: Magiczny Miksol.
Ja bym pytał naprawiających wtryski ale nie tylko takich tzw starej daty co wtryski i pompy od ciągników mają w małym palcu ale takich którzy naprawiają wtryskiwacze CR bo to inna liga, co sądzą o dolewaniu mixolu i to będzie to miarę wiarygodna wiedza. Wtryskiwacze CR osiągają ciśnienie 2500 barów a zwykłe 100-200 więc ile większa precyzja by taka sama dawka wyleciała.Różnica też jest taka że zwykły wtryskiwać otwiera się raz lub dwa w jednym cyklu a CR nawet kilka razy w jednym cyklu pracy.
A żeby nie było zbyt prosto to dodam że z latami konstrukcje paliw się zmieniają, nawet na dziś w Polsce sprzedawanych jest kilka rodzajów ON, wystarczy sprawdzić na stronach producentów. A większość jeżdżących na tzw zachód twierdzi że na tamtym paliwie silniki lepiej chodzą i mniej palą a niby paliwa spełniają te same normy...
CIekawostkę dodam że czytałem w instrukcji od W124 jest że dopuszczają awaryjnie do 50% dodatku benzyny do oleju napędowego ale każą jak najszybciej dolać oleju by zmniejszyć proporcję.
A świat się dzieli na miłośników i przeciwników. Ja nie leję a na pewno nie nalałbym denaturatu który nie łączy się z olejem.
A żeby nie było zbyt prosto to dodam że z latami konstrukcje paliw się zmieniają, nawet na dziś w Polsce sprzedawanych jest kilka rodzajów ON, wystarczy sprawdzić na stronach producentów. A większość jeżdżących na tzw zachód twierdzi że na tamtym paliwie silniki lepiej chodzą i mniej palą a niby paliwa spełniają te same normy...
CIekawostkę dodam że czytałem w instrukcji od W124 jest że dopuszczają awaryjnie do 50% dodatku benzyny do oleju napędowego ale każą jak najszybciej dolać oleju by zmniejszyć proporcję.
A świat się dzieli na miłośników i przeciwników. Ja nie leję a na pewno nie nalałbym denaturatu który nie łączy się z olejem.
autoelektronika zaawansowana,diagnostyka,StarDiagnosis, HHT,programowanie, radiocode itp północne okolice Wrocławia tel 603 499 932 prywatnie poruszam się W201,W124,W210, Junak121
Re: Magiczny Miksol.
"dyktę" lało się po to, żeby zabsorbowała wodę, ale to chyba raczej do benzyny i to w bardzo dawnych czasach gdy większość paliwa była chrzczona.
Witaj na forum i uzupełnij proszę post w dziale powitalnym.
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Magiczny Miksol.
Do diesla też laliśmy dykty, w wojsku. I to nie tak dawno temu
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Magiczny Miksol.
Porównaj ciężary paliw ,spalanie stukowe i bez , potem dyskutuj
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Re: Magiczny Miksol.
Miałem swojego czasu firmę transportową, dwa busy latały po polsce. I dwa przypadki gdzie paliwo z markowej stacji zamarzło. Teraz warto trzymać ostatnie 2-3 paragony z tankowania. Pomogą udowodnić że się tankowało. Dziś wiem że jeśli taka sytuacja by się zdarzyła to narobiłbym takiego rabanu że sprzedawcy poszło by to w buty. Wiem że stacje są ubezpieczone, nawet gdyby omyłkowo pracownik nalał niewłaściwego paliwa. Sami gdy nalejemy to już niestety nasza sprawa.
Pamiętajmy też od października o dodatkach do paliwa by wchłonęły wodę która lubi się zgromadzić z dziwnych miejscach i zatkać układ paliwowy w mrozie.
Pamiętajmy też od października o dodatkach do paliwa by wchłonęły wodę która lubi się zgromadzić z dziwnych miejscach i zatkać układ paliwowy w mrozie.
autoelektronika zaawansowana,diagnostyka,StarDiagnosis, HHT,programowanie, radiocode itp północne okolice Wrocławia tel 603 499 932 prywatnie poruszam się W201,W124,W210, Junak121
- kompressor
- Posty: 527
- Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
- Lokalizacja: Okolice Goleniowa
Re: Magiczny Miksol.
Miksol obniża liczbę cetanowa w oleju napędowym, czy pomaga? nikt nie udowodnił że tak, na pewno pogarsza warunki samo-zapłonu mieszanki.
S280 4 Matik
Re: Magiczny Miksol.
Witajcie.
Ja tam w starych zbyrach Miksolu bym nie żałował. Tzn zgodnie z rozsądkiem 0,5 l / 50 l.
Do S320 tez leję.
Szczególnie ważne jak sie tankuje na niepewnych stacjach.
Kiepskie paliwo ma kiepskie wartości smarne wiec trzeba je poprawić. W certyfikacie dostawy tego parametru nie znajdziecie, ani wartości energetycznej co uważam za skandal.
Hej!
Ja tam w starych zbyrach Miksolu bym nie żałował. Tzn zgodnie z rozsądkiem 0,5 l / 50 l.
Do S320 tez leję.
Szczególnie ważne jak sie tankuje na niepewnych stacjach.
Kiepskie paliwo ma kiepskie wartości smarne wiec trzeba je poprawić. W certyfikacie dostawy tego parametru nie znajdziecie, ani wartości energetycznej co uważam za skandal.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Re: Magiczny Miksol.
Witajcie.
Stało sie…..
Ponownie zatankowałem etylinę do diesla W220. 50/50%. I pojechałem 120 km. Tryb awaryjny wyskoczył szybko.
Objawy:
1. spadek mocy + komunikat o napędzie i Werkstatt aufsuchen.
2. głośna praca pompy paliwa w zbiorniku - pewnie kawitacja.
3. cisza z turbiną.
Ale turlaem sie do chałupy i dopiero tam sie obciąłem. Kupiłem Mixol i 3 litry diesla , zatankowałem i poganiałem po dzielnicy na ciepłym.
O dziwo pracował silnik gładko, nawet bez Miksolu. Startował nieco słabo. Byłem w strachu że kilka tys.zł. nie moje.
Rano odpaliło bez problemów, zimny olej to gęsty olej, to wyższe ciśnienie na pompie i lepsze pylenie na wtryskach. Silnikiem zatelepało nieco, ale po chwili spokój.
Do mechanika, płukanie żołądka, i następnego dnia diagnoza: torpeda poszła bokiem.Silnik i pompa bez uszkodzeń. Pali jak palił, zbiera sie tak samo.
Pierwsze pytanie mechanika było: a lejesz jeszcze Mixol? Ano tak, choć były go śladowe ilości bo jedno tankowanie nie dolałem.
No to będzie żył.
Wyszedłem tylko 600 zł lżejszy. Ale szczęśliwy.
Przyczyna: na Orlen benzyna i ON ma wersje Verva. Popatrzyłem tylko na Verva i tyle. Mechanicznie. Jak gupek.
Wniosek : lać miksol na wszelkie zaś.
Hej!
Stało sie…..
Ponownie zatankowałem etylinę do diesla W220. 50/50%. I pojechałem 120 km. Tryb awaryjny wyskoczył szybko.
Objawy:
1. spadek mocy + komunikat o napędzie i Werkstatt aufsuchen.
2. głośna praca pompy paliwa w zbiorniku - pewnie kawitacja.
3. cisza z turbiną.
Ale turlaem sie do chałupy i dopiero tam sie obciąłem. Kupiłem Mixol i 3 litry diesla , zatankowałem i poganiałem po dzielnicy na ciepłym.
O dziwo pracował silnik gładko, nawet bez Miksolu. Startował nieco słabo. Byłem w strachu że kilka tys.zł. nie moje.
Rano odpaliło bez problemów, zimny olej to gęsty olej, to wyższe ciśnienie na pompie i lepsze pylenie na wtryskach. Silnikiem zatelepało nieco, ale po chwili spokój.
Do mechanika, płukanie żołądka, i następnego dnia diagnoza: torpeda poszła bokiem.Silnik i pompa bez uszkodzeń. Pali jak palił, zbiera sie tak samo.
Pierwsze pytanie mechanika było: a lejesz jeszcze Mixol? Ano tak, choć były go śladowe ilości bo jedno tankowanie nie dolałem.
No to będzie żył.
Wyszedłem tylko 600 zł lżejszy. Ale szczęśliwy.
Przyczyna: na Orlen benzyna i ON ma wersje Verva. Popatrzyłem tylko na Verva i tyle. Mechanicznie. Jak gupek.
Wniosek : lać miksol na wszelkie zaś.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Re: Magiczny Miksol.
Za co zapłaciłeś aż 600zł ? Za spuszczenie paliwa i nalanie nowego i ewentualną wymianę filtra paliwa ? No chyba że zalali Ci pełen bak.
Rozumiem że jeśli to w220 to silnik CDI, chyba od 3,2 się zaczynały. W W124 w instrukcji obsługi jest napisane że dopuszczają dolanie benzyny do ropy do proporcji 50/50 ale tylko w awaryjnej sytuacji, letnie paliwo i mróz i oczywiście zalecają szybkie zmniejszenie tej proporcji. Silniki CDI znacznie mniej tolerują benzynę a Ciebie uratowało że nie katowałeś go, miałeś tylko połowę benzyny i szybko uzupełniłeś, no może mixol troszkę ale po fakcie. Nie raz jeden miałem na warsztacie po dolewce benzyny, czasem mimo że już nie odpalał to po wymianie filtra, spuszczeniu paliwa z listwy wtryskowej wszystko ruszało, trochę opornie ale praktycznie zawsze.
Rozumiem że jeśli to w220 to silnik CDI, chyba od 3,2 się zaczynały. W W124 w instrukcji obsługi jest napisane że dopuszczają dolanie benzyny do ropy do proporcji 50/50 ale tylko w awaryjnej sytuacji, letnie paliwo i mróz i oczywiście zalecają szybkie zmniejszenie tej proporcji. Silniki CDI znacznie mniej tolerują benzynę a Ciebie uratowało że nie katowałeś go, miałeś tylko połowę benzyny i szybko uzupełniłeś, no może mixol troszkę ale po fakcie. Nie raz jeden miałem na warsztacie po dolewce benzyny, czasem mimo że już nie odpalał to po wymianie filtra, spuszczeniu paliwa z listwy wtryskowej wszystko ruszało, trochę opornie ale praktycznie zawsze.
autoelektronika zaawansowana,diagnostyka,StarDiagnosis, HHT,programowanie, radiocode itp północne okolice Wrocławia tel 603 499 932 prywatnie poruszam się W201,W124,W210, Junak121
Re: Magiczny Miksol.
Baca to jużstary dziad iniewie co bredzi, lepiej żeby ten mixol on wypił zamiast gorzały , mixol to był lany do syrenki a nie do CDI
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości