LGP Landi Renzo - problemy z wtryskami
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
LGP Landi Renzo - problemy z wtryskami
Szanowanko!
Objawy: na benzynie śmiga normalnie, po przełączeniu na gaz traci moc, powoli wchodzi na obroty, silnik pracuje jak mały traktorek. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika odpala normalnie, chwilę pojedzie na gazie i zaraz problem się ponawia. Spec od instalacji gazowej stwierdził, że "zawieszają się wtryskiwacze gazowe i to jest problem. Można je wymyć, ale na długo to nie pomoże. Stara instalacja gazowa włoskiej firmy Landi Renzo jest wredna i stary komputer uniemożliwia konkretne sprawdzenie wtrysków. Jakiś czas temu Landi zmieniła wtryski i dzisiaj funkcjonują na rynku inne, niż te w mojej furze. Opcje naprawy - wymiana dwóch listew z wtryskami na nowsze, ale to koszt ok 1600 zł + robota i nie ma pewności, że jeszcze coś tam nie będzie to zrobienia (jakieś cewki, świece...), albo przeszycie przodu na STAG za 2300, bo zbiornik ma homologację do 2025r."
Co o tym myślicie? Silnik ma apetyt na benzynę, więc LPG mocno wskazane w tym przypadku.
Objawy: na benzynie śmiga normalnie, po przełączeniu na gaz traci moc, powoli wchodzi na obroty, silnik pracuje jak mały traktorek. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika odpala normalnie, chwilę pojedzie na gazie i zaraz problem się ponawia. Spec od instalacji gazowej stwierdził, że "zawieszają się wtryskiwacze gazowe i to jest problem. Można je wymyć, ale na długo to nie pomoże. Stara instalacja gazowa włoskiej firmy Landi Renzo jest wredna i stary komputer uniemożliwia konkretne sprawdzenie wtrysków. Jakiś czas temu Landi zmieniła wtryski i dzisiaj funkcjonują na rynku inne, niż te w mojej furze. Opcje naprawy - wymiana dwóch listew z wtryskami na nowsze, ale to koszt ok 1600 zł + robota i nie ma pewności, że jeszcze coś tam nie będzie to zrobienia (jakieś cewki, świece...), albo przeszycie przodu na STAG za 2300, bo zbiornik ma homologację do 2025r."
Co o tym myślicie? Silnik ma apetyt na benzynę, więc LPG mocno wskazane w tym przypadku.
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Re: LGP Landi Renzo - problemy z wtryskami
Miałem ten sam problem :kwasny:Możesz poczytać w moim temacie.
Na benzynie śmiga aż miło a na LPG wypadanie zaplonów. Czyściłem wtryski, później kupiłem nowe (niebieskie MEDY bo czarne już niestety niedostępne), nowe świece, kable zapłonowe i cewki. Nic nie pomogło. Tylko jazda od fachowca do fachowca
Mi powiedzieli to samo, że najlepiej było by nową instalację założyć (poza butlą). Stwierdzam, że nie ma (przynajmniej na Śląsku dobrego fachowca od LANDI RENZO)
Ja zdecydowałem się wywalić gaz w ogóle
Teraz nie mam żadnych problemów
Na benzynie śmiga aż miło a na LPG wypadanie zaplonów. Czyściłem wtryski, później kupiłem nowe (niebieskie MEDY bo czarne już niestety niedostępne), nowe świece, kable zapłonowe i cewki. Nic nie pomogło. Tylko jazda od fachowca do fachowca

Mi powiedzieli to samo, że najlepiej było by nową instalację założyć (poza butlą). Stwierdzam, że nie ma (przynajmniej na Śląsku dobrego fachowca od LANDI RENZO)

Ja zdecydowałem się wywalić gaz w ogóle

Teraz nie mam żadnych problemów

moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów

Zależy tylko, na ile kilometrów

Re: LGP Landi Renzo - problemy z wtryskami
Rozważałem taką opcję, ale nie bardzo mi się to kalkuluje. Gazior jednak zostawia trochę złotówek w portfelu. W moim opisie zapomniałem dodać, że jak się komputerek przełączy na gaz i na przełączniku mam dwie zielone diody to wszystko jest ok (żółta - jazda na benzynie, zielona - jazda na gazie i jest jeszcze jedna poniżej zielonej diody gazu raz zielona, albo czerwona, nie wiem od czego ona jest). Jak podczas jazdy ta poniżej z zielonej zmieni się na czerwoną to wtedy jest dupa i auto zaczyna szwankować jak opisałem wyżej.lipa6 pisze: ↑22 sty 2019, o 14:50 Miałem ten sam problem :kwasny:Możesz poczytać w moim temacie.
Na benzynie śmiga aż miło a na LPG wypadanie zaplonów. Czyściłem wtryski, później kupiłem nowe (niebieskie MEDY bo czarne już niestety niedostępne), nowe świece, kable zapłonowe i cewki. Nic nie pomogło. Tylko jazda od fachowca do fachowca
Mi powiedzieli to samo, że najlepiej było by nową instalację założyć (poza butlą). Stwierdzam, że nie ma (przynajmniej na Śląsku dobrego fachowca od LANDI RENZO)
Ja zdecydowałem się wywalić gaz w ogóle
Teraz nie mam żadnych problemów![]()
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Re: LGP Landi Renzo - problemy z wtryskami
Z Twojego opisu wnioskuję, że czerwona dioda to może sygnalizować małą ilość gazu w zbiorniku (rezerwa). Więc jeśli gazu jest mało objawy takie jak spadek mocy, czy wypadanie zaplonów będą normalne. Ale powinien się wtedy przełączyć na benzynę.
A jeśli zatanujesz gaz do pełna jest ok?
A jeśli zatanujesz gaz do pełna jest ok?
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów

Zależy tylko, na ile kilometrów

Re: LGP Landi Renzo - problemy z wtryskami
Postanowiłem przeprosić się z gazem, bo od czasu problemów i diagnozie u mechanika olałem temat i jeździłem tylko na benzynie. Nie wiem czy to skutek niskich temperatur, ale o dziwo na razie jeździ bez problemów na LPG. Czerwona dioda to faktycznie jakieś tam wskazanie poziomu gazu w zbiorniku, ale z doświadczenia wiem, że ten wskaźnik pokazuje jak chce. Możliwe, że jeździłem na niskim poziomie paliwa i gazu i stąd te jaja z wtryskami. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy problem się ponowi.
E320, 4Matic, V6, 224 KM, LPG Landi Renzo, 1998, kombi, automat, Elegance
WDB2102821X009904
WDB2102821X009904
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości