E300 TD zapowietrza się

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Jestem mechanikiem, ale maszyn dość duuuuuuuuuuużych. A błędów z linku nie mam zamiaru poważać. Chodzi mi o to czy podkładka miedziana jest jakoś zabezpieczona, czy po prostu leży, a element 119 (rys. z linku) dociska ją?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Podkladka 128 lezy i nie ma zadnego zabezpieczenia a dociska ja sprezyna 125 wraz z elementem 119
Podkladke wyjmowalem pinseta by nie naruszyc elementu 131
(element 119 to wykrecany krociec i na nim jest oring 122 )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Oko, dz za info. Poszukam gdzieś nasadki 33-ząbkowej i sierpniowym popołudniem zabiorę się do akcji. A tak poza kolejnością, to jeszcze nie ściągałem kolektora. Cała walka odbyła się w ciasnym otoczeniu kolektora i pompy. Ręce poobdzierane. Kolejne podejście zaczynam od usunięcia zbędnego aluminium :]
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

To będziesz miał zabawę. Ja ściągałem wykręcając 4 śruby od dołu kolektora, potrzebny ktoś, kto nakieruje łapą klucz na końcówkę i kanał. Jest jeszcze jeden sposób ale nie próbowałem.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Do tej operacji trza obowiazkowo kolektor zdemontowac!
(czynnosc prosta i zarazem skomplikowana, jest opis na forum) )

[ Dodano: 2012-07-17, 14:16 ]
herianm pisze:To będziesz miał zabawę. Ja ściągałem wykręcając 4 śruby od dołu kolektora, potrzebny ktoś, kto nakieruje łapą klucz na końcówkę i kanał. Jest jeszcze jeden sposób ale nie próbowałem.
Trza byc ekwlibrysta by zabierac sie za te 4 sruby!
(odkrecalem tylko 2; lacznik interkulera z EGR,klucz imbus i obejma rury odprowadzajacej gazy, klucz 10 nasadowy - no i oczywiscie 14 srub na torx z gory dolotu)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: S.W.A.T »

Gawra pisze:
Laplandmax pisze: Oringi wymienione. Ale sytuacja nie zmieniła się. Rano wężyk nr 2 jest pusty download.php?id=6790. Gdzie może dostawać się powietrze? Ten wężyk wchodzi do plastikowej puszki w pompie.
Czy na szybkozlaczach tego wezyku nr2 tez wymieniles oringi? Na nieszczelnosc zaworu gaszenia zwrocil uwage Kolega Vasco24., co wiazalo by sie z wyciekiem paliwa(z tej plastikowej puszki, jak go okresliles)

Gawra., u mnie sie poci zawór gaszenia jednak przy kablu, który do niego dochodzi... czy jest tam jakis oring?
Nie moge w EPC znalesc wszystkich uszcelek w tym zaworze, moze ich wymiana by pomogla
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Re:

Post autor: Gawra »

S.W.A.T pisze:
Gawra pisze:
Laplandmax pisze: Oringi wymienione. Ale sytuacja nie zmieniła się. Rano wężyk nr 2 jest pusty download.php?id=6790. Gdzie może dostawać się powietrze? Ten wężyk wchodzi do plastikowej puszki w pompie.
Czy na szybkozlaczach tego wezyku nr2 tez wymieniles oringi? Na nieszczelnosc zaworu gaszenia zwrocil uwage Kolega Vasco24., co wiazalo by sie z wyciekiem paliwa(z tej plastikowej puszki, jak go okresliles)

Gawra., u mnie sie poci zawór gaszenia jednak przy kablu, który do niego dochodzi... czy jest tam jakis oring?
Nie moge w EPC znalesc wszystkich uszcelek w tym zaworze, moze ich wymiana by pomogla
Na wtycce kabla nie ma oringu, zas sam gaszak ma 2ori na bocznych sciankach, jeden
na wejściu do pompy wys.cis , no i na każdej szybkozlaczce wężyka z gaszakiem.

Ropa przy kabelku prawdopodobnie podcieka z ktoregos z owych oringow?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Re: E300 TD zapowietrza się

Post autor: baca »

Temat stary jak kotlet, ale dorzucę 3 grosze: zapowietrzyła mi sie 300TD gdy zaparkowałem latem na pochyłości do garażu. I to tyłem.
Dopiero Plak pomógł.
Miewalem powietrze w wężykach, ale wymiana wystarczyła na kolejne lata.
Hej! .
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości