Czyszczenie wtryskiwaczy

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Oddalem do regeneracji, bo silnik chodzil jak grabarko-mlocarnia a spaliny mialy jakas nieokreslona smierdzaca won :zdegustowany:

Regeneracja dala poprawe, ale hardkorowy sposob ich czyszczenia doprowadzil do dobrej(wrecz znakomitej) pracy silnika :padam:

Nie znam(nie pamietam) przekroju przewodow, ale ten ktory zaklada sie na powrocie(po zdemontowaniu czarnego przewodu z trojnika) ma nieco wiekszy przekroj.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Założymy ze mam juz rurki słoik itp. Ale skad wezme szybkozlaczke?
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

S.W.A.T pisze:Założymy ze mam juz rurki słoik itp. Ale skad wezme szybkozlaczke?
ze sklepu z pneumatyką

np. www.pneu-tec.pl
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Z (starych) zdemontowanych wzialem :padam:
(mysle, ze Kolega Noc ma tego na"peczki", niby okazyjnie podjedz :cwaniak: )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
pietia1908
Posty: 81
Rejestracja: 2 sty 2009, o 13:58
Lokalizacja: łódz

Post autor: pietia1908 »

Witam nasze paliwo to tragedia wiec polecam od czasu do czasu zakupić specyfik liquil moly poprawi prace silnika tylko żeby był oryginalny są rożne metody dodania tego specyfiku ja polecam wlać cała zawartość do baku gdy zapali nam się już rezerwa i pojeździć aż do końca tylko dać ostro po garach:)pozdrawiam
W123 200D był
W124 E 300TD był
W210 E 300TD był
W220 S320 ;)
W168 160 ;)
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

No więc, przedwczoraj zakupiłem magiczny środek do czyszczenia wtrysków firmy Liqui Molly.
Muszę powiedzieć, że jestem pod dużym wrażeniem tego środka. Wcześniej miałem problem z wyskakującą kontrolką EPC podczas hamowania, falowaniem obrotów podczas startu zimnego silnika oraz szybkim spadkiem obrotów podczas tegoż że hamowania.
Po nalaniu tej magicznej mikstury, problem ZNIKNĄŁ.
Nie mówię tu o lekkiej poprawie ale o całkowitym "wyleczeniu auta".
Całość wlałem na prawie pusty bak i zalałem do połowy.
Teraz obroty schodzą razem z prędkością podczas hamowania, nie rzuca silnikiem podczas startu zimnego oraz nie ma falowania obrotów i tej kontrolki EPC.
Co może być nie tak w moim przypadku?
Z pewnością coś z układem paliwowym. Czy wtryski, czy jednak pompa LUkas się kończy? Może przewody paliwowe przydałoby się wymienić? Dodam, że tankuję na shellu tylko i wyłącznie.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Może miałeś jakieś osady, zbierany przez lata szlam w pompie, który w jakiś sposób zakłócał jej pracę, w ten środek je rozpuścił.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Miejmy nadzieję, że tak już zostanie :) Teraz nie wiem. Lac mu cały czas z liqui molly.
Lać co kilka tys. km? Czy lać mu teraz bez liqui i mieć nadzieję, że już wyzdrowiał na dobre? :)
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Po takim zabiegu dobrze wymienić filtr paliwa.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Wymieniałem filtr jakieś 2 tys. km temu. Wiem, że przydało by się teraz znowu wymienić po tym Liqui Molly ale jakoś szkoda. :dontgetit:
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

Panowie chciałbym was troche wyprowadzic z lasu z którego sam juz dawno wyszedłem. Tez byłem zachwycony tym srodkiem, też "czyściłem" układ na krotkim obiegu. Praca silnika ulegała poprawie... ale na krótko, bardzo krótko!! Ten i jemu podobne środki to pic na wode. Wyciszenie wtrysków równie albo i jeszcze lepiej powoduje np. zwykły olej silnikowy, sprubujcie dac mu prosto w pompe a bedziecie mile zdziwieni. Podobny efekt powoduje uzycie paliwa o wyzszej liczbie cetanowej niż standardowy diesel. podejzewam że to molly ma te liczbe ok 60 albo i lepiej. jeden wielki pic na wodę. Jest tylko jeden sposób na zuzyte wtryskiwacze - wymiana końcówek i to tylko dobrej klasy, co najmniej wuzetem, nigdy chinczyk firds,firad itp które starczaja na kilka tys km, osobiscie przerabiałem.
e300td
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Problem powraca :(
Ponownie po wciśnięciu hamulca, wyskakuje EPC i auto przechodzi w tryb awaryjny,
mam przy tym falowanie obrotów oraz gdy odpalam zimny silnik to przez 5-10 trzęsie, potem jest ok.
Możliwe, że pompa wtryskowa podaje zbyt małą ilość paliwa do wtryskiwaczy, albo po prostu świeca do wymiany (sprawdzałem próbnikiem wydają się być w porządku), lub któryś z wtryskiwaczy, albo oringi i przewody na pompie wtryskowej.
Tak się zastanawiam, dlaczego nikt nie potrafi jednoznacznie zdiagnozować usterki i jej usunąć. Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi :)
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

michal.goclawsk pisze:
Ponownie po wciśnięciu hamulca, wyskakuje EPC i auto przechodzi w tryb awaryjny,

. Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi :)
Wlacznik swiatel hamowni, sprawdzales?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Tak sprawdziłem, wymieniłem na oryginał z MB.
Teraz jak jest chłodniej albo jadę z rana to praktycznie nie ma problemu. Jak tylko trochę słońca to od razu EPC tak jakby temperatura silnika była za wysoka.
Albo ten czujnik temperatury zasysanego powietrza wariuje.
Gdzieś wyczytałem, że podwyższona temperatura silnika może być spowodowana przez uszkodzony wtrysk. To by pasowało w moim przypadku. Ten rozruch na zimnym i trzęsienie. Potrafi też zatrzęsnąć całą budą przy gaszeniu auta.
W moim przypadku termostat otwiera się przy 90 st C . Wskazówka temperatury dochodzi przeważnie do tego zakresu i dalej nie idzie. Jak rozkręcę ogrzewanie na full to wówczas problem jest mniejszy. Jakoś to pomaga.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
barman37
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2014, o 10:01
Lokalizacja: lazieniec

Post autor: barman37 »

Dolewalem do paliwa 4-5 puszek (puszka na zbiornik) i tak skonczylo sie regeneracja wtryskow nie wiem czy to ma sens te srodki
Ps.to tylko moje skromne zdanie pozdrawiam
E320cdi avangarde2000 vin wdb2102261b260729
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości