CDI czy Benzyna ??

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Bienias
Posty: 28
Rejestracja: 31 sty 2011, o 16:02
Lokalizacja: Łomża

CDI czy Benzyna ??

Post autor: Bienias »

sprawdzałem, ale chyba jeszcze takiego tematu nie było i albo mam deja vu albo pisałem już to pytanie, jak tak to proszę je usunąć bo nie pamiętam w którym temacie :) a pytanie takie jak w temacie czy benzyna czy diesel bo nie wiem czy benzynki są tak samo żywotne jak "kaszlaki" pozdrawiam
Jest gwiazda, jest jazda!
Bachytek

Post autor: Bachytek »

Benzyny w mercach zawsze byly trwale, CDI w W210 tez jeszcze sa ok :)
Awatar użytkownika
sputek
Posty: 35
Rejestracja: 16 sty 2011, o 22:29
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: sputek »

Benzyna,żywotne,kaszlaki, hm... na tych słowach koncentruje się Twoje pytanie... :mrgreen: Stwierdzenia kaszlaki nie używa się już od dawna,a bynajmniej od roku wypuszczenia na rynek silnika CDI.Żywotnośc,hm...no raczej malutki plusik dla "kaszlaka",ale piszesz tak, jak by to miało byc kosztem czegos.Mogę zapytac czego ? Bo napewno nie mocy i przyspieszenia.Jak już pisałem, CDI zachwiało opinią o ociężałych,smrodzących dieslach.Jak będziesz miał okazje,to przejedz się np. 170-cio konną 270-tką,i zobacz przy okazji spalanie, a przekonasz się że raczej żadna 2litrowa benzyna nie ma szans,a spalanie o 1/4 większe ... Powodzenia w najtrudniejszym wyborze jaki daje nam gwiazdeczka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
S210, 270CDI Avantgarde
Manual
'2000
krasul
Posty: 87
Rejestracja: 16 gru 2010, o 22:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krasul »

Wszystko zalezy od tego czym wczesniej jezdziles, w Mercedesie diesel CDI od benzyny o podobnej pojemnosci wiele sie nie rozni. Dam Ci przyklad taki:
moj 2,8 w beni/lpg pali od 15 do 17 gazu w miescie co daje 39-45 zl/100km
3,2 cdi bedzie palil od 9-12 ropy co daje 40-54 zl/100km ale nie dolewasz benzyny, ktora przy gazie bedzie auto spalalo. Wzialem te dwa silniki przy porownaniu bo w210 maja podobna moc. Jak widzisz koszty 100km podobne, z naprawami mysle, ze moze tez podobnie wyjsc, bo: w dieslu cdi wiadomo koszty jakby wtryski, czy turbina a przy beni...no wlasnie przy beni z lpg to zalezy jak silnik zniesie lpg.
Ja wybralem 2,8 tylko dlatego, ze w tamtych latach (moj jest 1997) nie bylo 4matica w 3,2cdi, a pozniejszy wypust powala cena na kolana.
Ot, taka drobna dywagacja.
Awatar użytkownika
Bienias
Posty: 28
Rejestracja: 31 sty 2011, o 16:02
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Bienias »

Dam Ci przyklad taki:
moj 2,8 w beni/lpg pali od 15 do 17 gazu w miescie co daje 39-45 zl/100km
3,2 cdi bedzie palil od 9-12 ropy co daje 40-54 zl/100km ale nie dolewasz benzyny, ktora przy gazie bedzie auto spalalo.


To ile u Ciebie w mieście kosztuje benzyna, a ile ropa ?? bo u mnie ropa 4,67 a PB98 4,97 i ja tu piszę o dobrej jakości co by było warto wlać.

A tak co do tematu to się jednak chyba skuszę na tego CDI tylko jak już to od kogoś z forum bym kupował bo tak z allegro to nie wiadomo jakiego właściciela miał a też wszystkiego nie wypatrzy na pierwszy raz a też nie wiadomo czy na stację diagnostyczną pozwoli pojechać.
Jest gwiazda, jest jazda!
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

Bienias wg mnie wybór silnika diesel/benzyna powinien być uzależniony od tego ile się jeździ i gdzie się jeździ - silnik wysokoprężny ze wskazaniem na dłuższe trasy, a benzynowy na krótsze odcinki, częste wsiadanie/wysiadanie (turbina) itd.

Bienias wyliczenie kolegi krasul odnosi się do spalania LPG. LPG - ok 2,65 PLN/l.

Ogólnie to temat rzeka, jedni są za benzyną, bo przerażają ich koszty ew. napraw silników CDI, inni nie wyobrażają sobie spalania benzyny na poziomie ~16 l PB w mieście, a jeszcze inni wybierają auta z instalacjami gazowymi ;) Ja osobiście mimo, iż jeźdzę E290 TD miałem kilka aut z silnikami PB+LPG (do tej pory mam Hyundaia Sonate 2,5 V6 + LPG) i nie mam nic przeciwko temu rozwiązaniu o ile instalacja jest pożądnie dobrana i zamontowana, a zakup E klasy spowodowany był potrzebą posiadania kolejnego auta w rodzinie i znalezieniem egzemplarza w fajnym stanie.
Awatar użytkownika
Bienias
Posty: 28
Rejestracja: 31 sty 2011, o 16:02
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Bienias »

Aha w sumie nie wziąłem pod uwagę tego, że mógł dać cenę gazu, swoją drogą to też jest opcja, ale myślę, że jednak CDI to jest to tylko teraz uzbierać na niego kasę, znaleźć egzemplarz i spokojnie hulać sobie gwiazdą po drogach, a co do tras to u mnie zależy ale pewnie też dłuższe trasy typu 500 km w jedną stronę także, lepiej diesla. A tak wracając do gazu to wolałbym nie gazować jakbym miał gwiazdę bo bałbym się że coś spierdolą i jakoś to wpłynie na silnik. Ojciec Sierrą 2.0 benzynka z gazem śmigał koło 10 lat chyba jak nie więcej, ale silnik 3 razy wymieniał z tego co ja wiem.
Jest gwiazda, jest jazda!
krasul
Posty: 87
Rejestracja: 16 gru 2010, o 22:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krasul »

Wszystko zalezy kto co lubi, dlatego podalem taki przyklad wyliczenia.
Tez wzialbym 3,2CDI, bo nigdy nie wiadomo jak z gazem bedzie, pomimo, ze sam mam instalacje. Z zywotnoscia, na LPG roznie bywa, wszytsko zalezy od tego jak dobrana i przede wszytskim zalozona, zestrojona jest instalacja.
Z CDI jest tylko jeden baly problem...ciezko znalezc ladnie utrzymany i przebiegiem ponizej 300kkm.
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

sputek pisze:przejedz się np. 170-cio konną 270-tką,i zobacz przy okazji spalanie, a przekonasz się że raczej żadna 2litrowa benzyna nie ma szans
Moge wiedziec co to za idiotyczne porownanie??
Porownaj moze podobne silniki np 320 CDI i 320, lub 220 CDI i 220, postaw te auta razem na lini i wtedy zobaczymy, a bierz pod uwage ze te CDI to silniki Turbodaladowane a benzynowe wolnossace, a wsadz teraz Turbo do tych benzynowych. Klekoty zawsze beda w tyle, do tego przy dieslu jest wiecej wydatkow, jezdzilem juz tym wspanialym 270 CDI w W203 i powiem szczerze ze jedyny plus tego auta to spalanie na dobrym poziomie.

Ja bym bral silnik benzynowy, najlepiej kompressor na twoim miejscu + pakiet LPG.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

sanon pisze:
sputek pisze:przejedz się np. 170-cio konną 270-tką,i zobacz przy okazji spalanie, a przekonasz się że raczej żadna 2litrowa benzyna nie ma szans
Moge wiedziec co to za idiotyczne porownanie??
Porownaj moze podobne silniki np 320 CDI i 320, lub 220 CDI i 220, postaw te auta razem na lini i wtedy zobaczymy, a bierz pod uwage ze te CDI to silniki Turbodaladowane a benzynowe wolnossace, a wsadz teraz Turbo do tych benzynowych. Klekoty zawsze beda w tyle, do tego przy dieslu jest wiecej wydatkow, jezdzilem juz tym wspanialym 270 CDI w W203 i powiem szczerze ze jedyny plus tego auta to spalanie na dobrym poziomie.

Ja bym bral silnik benzynowy, najlepiej kompressor na twoim miejscu + pakiet LPG.
No oki... Jesli juz sie tak burzysz to moze rzeczywiscie porownajmy (tylko po co bo to inna technologia) ale smialo:
E 200 Kompresor 1998 cm³ R4 120 kW (163 KM) 230 Nm @ 3500
E 200 CDI 2148 cm³ R4 85 kW (115 KM) 250 Nm 1400 obr/min
Oba sa "doladowane"... jak duza roznice masz? CDI traci na mocy ale moment obrotowy ma wiekszy. Moze jeszcze jeden?

E 320 3199 cm³ V6 165 kW (224 KM) 315 Nm @ 3500
E 320 CDI 3226 cm³ R6 145 kW (197 KM) 470 Nm 1800 obr/min
Hmm... jakby to powiedziec... ty wez sobie te 27KM a ja sobie zatrzymam 155Nm :mrgreen: Co prawda benzyniak nie jest doladowany... ale jakby nie patrzec Merc takiego tu nie zrobil wiec wybieramy pomiedzy tym co na rynku dostepne.

Tak jak wspomnane wczesniej. Ta sa dwie odmienne technologie. Sa plusy jednej i minusy drugiej i na odwrot. Ja wiem ze moj szwagier bedzie mial lekki klopot mnie przekonac do beznzyny gdzie ja jego nie przekonam do diesla. I takich przypadkow bedzie wiecej.

Przy wyborze CDI vs benzyna naprawde musisz sie kierowac wlasnymi preferencjami.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Adzienx
VIP
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2009, o 09:20
Lokalizacja: masz swoją gwiazdkę?

Post autor: Adzienx »

krasul pisze:Z CDI jest tylko jeden baly problem...ciezko znalezc ladnie utrzymany i przebiegiem ponizej 300kkm.

Nie jest ciężko,tylko jak się każdy napatrzy na nasze ogłoszenia i pojedzie do np; niemcowni ,gdzie oko 2000r. 2,2cdi z przebiegiem 150tyś.km w dodatku golas kosztuje w granicach 9-10tyś euro.To wtedy włącza się inny tok myślenia z reguły błedny.

Najrozsądniej jest wybrać dany typ silnika do przebiegów jakie pokonujemy rocznie.
Jak kupowałem cdi nie miałem wątpilwości bo przejeżdzałem rocznie średnio 50-60 tyś.
Po zmianie pracy w przeciągu roku zrobiłem około 4 tyś.km więc chętnie zamienił bym się na E500. Dla mnie ważna jest marka a nie rodzaj silnika,czy to 2.7cdi ,czy 5.0 benzyna ważne,że by był merol.
Pozdrawiam
W 210 awangarda 2.7 CDI 2001r.
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

allias pisze:Hmm... jakby to powiedziec... ty wez sobie te 27KM a ja sobie zatrzymam 155Nm :mrgreen: Co prawda benzyniak nie jest doladowany... ale jakby nie patrzec Merc takiego tu nie zrobil wiec wybieramy pomiedzy tym co na rynku dostepne.
I kolejny blad! A zapmniales juz o C32 doladowany motor i moc okolo 360KM, wiec teraz zrob porownanie do 320 CDI :mrgreen:

Nigdy mi nie pwiesz ze DIESEL jet lepszy, waszym bledem jest porownywanie silnikow wolnossacych i doladowanych. a moze porownasz wolnossacego diesla i wolnossaca benzyne?
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

sanon pisze: Nigdy mi nie pwiesz ze DIESEL jet lepszy, waszym bledem jest porownywanie silnikow wolnossacych i doladowanych. a moze porownasz wolnossacego diesla i wolnossaca benzyne?
Zobacz Audi R10 TDI i powiedz dlaczego benzyniaki dostają baty. :mrgreen:
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
Bienias
Posty: 28
Rejestracja: 31 sty 2011, o 16:02
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Bienias »

powiem tak zdecyduję się na CDI, ale co jak i kiedy to będę dawał znać na forum może odkupie jakiś fajny egzemplarz od kogoś z forum fajny jest ten z silnikiem 3.2 bo ma czym bujnąć a i nie jest zbyt paliwożerny.
Jest gwiazda, jest jazda!
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jak nie macie dostepu do ON taniego to nie pchajcie sie w silniki diesla ! jak i cdi , cokolwiek sie bowiem tam zepsuje , i całą oszczednosc wynikłą z spalania diabli biorą !
Ja jezdze CDI , DLACZEGO ? bo ja mam ropke za darmoche ! swoje oszczednosci , a jak mam mało to kupuje teraz po 3 zł - trafilem też egzemplaz co ma pzrejechane teraz 117 tys km - to czym mam i jezdzic ? Nigdy bym nie kupił diesla gdybym nie mial taniego paliwa , wzioł bym benzyne i załozył LPG .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości