BIO DIESEL

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
pit87
Posty: 126
Rejestracja: 5 lis 2009, o 00:04
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

BIO DIESEL

Post autor: pit87 »

Witajcie, mam pytanie czy ktoś z Was ma doświadczenie z tym paliwem? Najbardziej interesują mnie opinie ludzi z silnikami mojej generacji ;-)
Ostatnio zmieniony 26 cze 2010, o 12:40 przez pit87, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E290 1997 Elegance
WDB2100171A370122
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

Od ok 1,5 r,koles smiga na tym majac silnik 2,2cdi(po taxi niemcy) na taxi i on twierdzi ze nic sie nie dzieje. :roll:
Ostatnio zmieniony 8 cze 2010, o 08:36 przez bzyku, łącznie zmieniany 1 raz.
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Zgadza się. Jest to silnik o pojemności 2,2 cdi o obniżonej mocy przystosowany do biodiesla. Nr VIN to określa. A tak przy okazji może ktoś ma jakieś dane czym dokładnie taki silnik się różni mechanicznie od 2,2 cdi nie przystosowanego.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

biodiesel to szajs.
roberts150

Post autor: roberts150 »

Prawie cały ubiegły rok moja gwiazda była zasilana właśnie paliwem BIO . Silnik zniósł to dobrze , ale pompa wtryskowa już gorzej (rozszczelniła się) . Pierwsze pytanie mechanika to czy przypadkiem nie zalewałem BIO .
Nie wiem czy to prawda , ponoć na zachodzie europy to paliwo jest sprzedawane na wielu stacjach , ale z przeznaczeniem głównie do maszyn rolniczych .
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

-- ale jak kto lubi zapach frytek ..to poezja. Ale ja tam nie lubię!
Słabe to moje cudo było na bio. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

Z tym zapachem to bym polemizował, bo w moim akurat nie czuć frytek :)
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

Ja jeżdżę juz ok roku i wszystko jest ok. co do pompy to jak tankujesz na zwykłej stacji benzynowej ropę to też tak naprawdę nie wiesz co tankujesz .. Cena BIO z piątku z Wrocławia 3,59 a a ropa 4,34 ,,,
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

leje to od wiosny i jestem zadowolony. Nie czuję róznicy jeżeli chodzi o spalanie.
e300td
szkodnik160
Posty: 20
Rejestracja: 13 kwie 2010, o 11:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: szkodnik160 »

A ja mam takie pytanko czy autko ci nie osłabło jak jeździłeś na biopaliwie bo w sumie mam ono trochę inne parametry spalania itp.
MB-W210-E290
VIN-WDB2100171A303943
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

nie odczuwam róznicy ani w spalaniu ani co się z tym wiąże z osiagami. moze dlatego ze mam komory wstepne, co powoduje ogromną tolerancje tego motoru na... alternatywne żródła energii :mrgreen: Zrobiłem około pieciu tankowań po 100zł, i za każdym razem robię ok 400km. Trasa 70%, miasto 30%. Leję też do bmw 318d i tam czuję lekki spadek sprawnosci.
e300td
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

z tego co wiem to BIOdiesel zawiera dodatki estrów metylowych, które niszczą gumowe przewody oringi uszczelki, pompa do uszczelnienia po dłuzszym stosowaniu takiego paliwa...
Kilka słów odnośnie BIO jest w tym wątku :arrow: viewtopic.php?t=977&postdays=0&postorder=asc&start=60
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
Gwayhyr
Posty: 493
Rejestracja: 15 paź 2009, o 20:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gwayhyr »

Zawsze można mieszać ON z BIO i wtedy chyba uzyskuje się nieco lepszą jakość BIO, niższą cenę ogólną i silnik też dłużej wytrzyma. Prawda to? :P
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

osobiście nie wierzę w możliwość uszkodzenia naszych klekotów przez biodiesel. rozpływające się uszczelki to historie z lat osiemdziesiątych. Argumentem nie do przebicia jest cena bio, niemal 30% mniejsza od ON (u mnie 3.45 i 4.35). Czyli w lecie lejemy bio,korzystamy bezpośrednio przy dystrybutorze i pośrednio długofalowo razem z producentami rzepaku itp. bo kaska zostaje w kraju ;-)
e300td
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

klekoty sie nie uszkodza, ale z uszczelkami i oringami to niestety prawda.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości