320cdi 12,5l w miescie ??!!

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

smakaosz
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2008, o 21:47
Lokalizacja: olsztyn

320cdi 12,5l w miescie ??!!

Post autor: smakaosz »

czy aby on nie powinien palic troche mniej , no wiem wielkie to 200 koni, kombi ale cholera staram sie jezdzic plynnie do tegona trasie uzyskanie wyniku ponizej 9 litrow jest dosyc trudne jakies dobre rady moze..... wymiana filtrow paliwa i powietrza duzo pomoze ??
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Wymiana zabrudzonego filtra powietrza to zaoszczędzenie 0,5 - 1 litra paliwa. Jednak w korkach 12,5 litra jest jak najbardziej możliwe. Niestety... :-/
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
smakaosz
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2008, o 21:47
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: smakaosz »

no teraz sie o tym dowiedzialem wszedzie gdzie tylko pytalem i widzialem opisy wszyscy twierdzili ze bedzie palil 11l , robie dziennie jakies 60km jestem troche zly, ebym to ja wciskal gaz a tu nic .... a nie chce sie z nim rozstawac :-)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Zacznij od wymiany filtrów, jeśli się do tego kwalifikują. Wbrew pozorom oszczędna jazda w tym przypadku nie polega na byciu zawalidrogą. Spróbuj, w miarę możliwości, przyspieszać dość dynamicznie, ale staraj się wcześnie puszczać gaz i dojeżdżać hamując silnikiem. Ten silnik nie stawia dużego oporu i można tak przejechać spory odcinek. Ja po 7000 km zredukowałem spalanie o 1,5 - 2 litry. :idea: :idea: :idea:
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

jeżdżąc w miarę dynamicznie można zejść poniżej 11, jeżdżąc wolno pali z litr więcej :) W niedziele jak nie ma korków spokojnie schodzę poniżej 10 po mieście... trasa to 7 - 8 litrów przeważnie... chociaż mojemu ojcu na trasie udało się dojść do 11,5 :roll:
S210 320CDI
cita
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 maja 2008, o 00:54
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: cita »

podobnie jest w trasie.
Dynamiczne wyprzedzanie, utrzymywanie w miare stałej prędkości, hamowanie silnikiem i .. na komputerze ... jak na obrazkach (dwie różne trasy - 30% miasto, 70%trasa)
ps. z resztą to wcale nie trudne.
ps2. jeżdze zwykle między 120-140, ale mam chwile słabości i licznik potrafi wskazać dużo więcej ...
Załączniki
licznik.jpg
licznik2.jpg
pozdrawiam
Kuba (aka cita)
320CDI 2000r sedan (blue-inside)
+ Johny II ASC z ML-145
smakaosz
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2008, o 21:47
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: smakaosz »

jak na razie doszedlem do 13l miasto w korkach , wieczorem schodze do 10l na trasie rekord 7,4l\100km
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

witam jakos troszke malo pala wasze gwiazdy
MIASTO DO 14 LITROW /KOMPUTER POKAZUJE 11L/
TRASA DO 130KMH 10L /KOMPUTER 7.8L
TRASA DO 180KMH 12L/KOMPUTER 6.8L
a wiec jara jak smok ale jaka frajda z jazdy

[ Dodano: 2008-07-16, 00:49 ]
automat plus 6 cylindrow plus masa robi swoje cos za cos nie wierze w wasze osiagi sa takie male chyba ze naprawde jezdzicie jak dziadki w niedziele takim autem
lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

Post autor: lukasz_f »

HAa ja mam 3,2 v6 benzyne i pali mi w miescie 12-13 litrow.
Trase jak nie przekraczam 120 to i 8l. A paliwko taniej kupie niz rope, i bomba lepsza od klekota i zakup tanszy, a wyposazenie z takim silnikiem jest pelne. Ludzie kupujcie benzyne. :mrgreen: 224 KM 7.7 sec do 100km/h 235 km/h licznikowo 250 ta rade
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

lukasz_f pisze:HAa ja mam 3,2 v6 benzyne i pali mi w miescie 12-13 litrow.
Trase jak nie przekraczam 120 to i 8l. A paliwko taniej kupie niz rope, i bomba lepsza od klekota i zakup tanszy, a wyposazenie z takim silnikiem jest pelne. Ludzie kupujcie benzyne. :mrgreen: 224 KM 7.7 sec do 100km/h 235 km/h licznikowo 250 ta rade
Wyluzuj mam oby dwa pb i on.Tagże daruj sobie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

Post autor: lukasz_f »

Wyluzuj mam oby dwa pb i on.Tagże daruj sobie.[/quote]

I co i ktorym wolisz jezdzic? I za ktorego wiecej zaplaciles?
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Za bęzynke 6 lat temu dałem 75000 tys zł za on rok temu 45000 tys zł.diesel w jeżdzie jest ekonomiczny i zrywny,dóży moment obrotowy.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
CLK
Posty: 91
Rejestracja: 10 lip 2008, o 16:13
Lokalizacja: WielkoPolska

Post autor: CLK »

avandgarde pisze: ...Wyluzuj mam oby dwa pb i on.Tagże daruj sobie...
...Za bęzynke 6 lat temu dałem 75000 tys zł za on rok temu 45000 tys zł.diesel w jeżdzie jest ekonomiczny i zrywny,dóży moment obrotowy.

Rozumiem, że celowo tak piszesz, bo nie zakładam, że można takie błędy robić.

Wracając do tematu, to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Czytałem na jakimś portalu oceny samochodów oraz komentarze do tych ocen. Jakiś koleś napisał (konkretnie o CLK), że "minimum to CLK320. Mniejsze silniki to padaka". Na to inny mu odpisał, że minimum to 430, także każdy będzie miał pewnie swoje zdanie w tym temacie, a spalanie jest wynikiem tylu czynników, że różnica 1L na + czy - jest bardzo mała.
Pozdrawiam.
lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

Post autor: lukasz_f »

chodzi o pojemnosc, 3l bedzie zawsze palilo wiecej niz 2l. Wiec jesli czytam, ze diesel 3,2 spala 6 l to nie wierze. 1,6tony 6 cylindrow doladowany musi w miescie palic ponad 10, nie ma bata. :-)
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

lukasz_f pisze:chodzi o pojemnosc, 3l bedzie zawsze palilo wiecej niz 2l. Wiec jesli czytam, ze diesel 3,2 spala 6 l to nie wierze. 1,6tony 6 cylindrow doladowany musi w miescie palic ponad 10, nie ma bata. :-)
Nie zgadzam się z przedmówcą. To dlaczego 2,5TD pali tyle co 3,0TD i znacznie więcej niż 2,9TD? Ponieważ silnik z większą pojemnością a niewyżyłowany tj. z mniejszą liczbą KM potrzebuje mniej paliwa, niż jednostka mniejsza bardzie wyżyłowana. Przykład dotyczy tylko tego przypadku co podałem 8-) .
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości