320cdi 12,5l w miescie ??!!

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
CLK
Posty: 91
Rejestracja: 10 lip 2008, o 16:13
Lokalizacja: WielkoPolska

Post autor: CLK »

lukasz_f pisze:...Wiec jesli czytam, ze diesel 3,2 spala 6 l to nie wierze. 1,6tony 6 cylindrow doladowany musi w miescie palic ponad 10, nie ma bata. :-)
Z tą częścią się zgadzam. Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w dieslach, ale prawa fizyki istnieją. Tylko, że ja nie widzę żeby tu ktoś napisał o 6 litrach w mieście...
Budzy pisze: Nie zgadzam się z przedmówcą. To dlaczego 2,5TD pali tyle co 3,0TD i znacznie więcej niż 2,9TD? Ponieważ silnik z większą pojemnością a niewyżyłowany tj. z mniejszą liczbą KM potrzebuje mniej paliwa, niż jednostka mniejsza bardzie wyżyłowana. Przykład dotyczy tylko tego przypadku co podałem 8-) .
W niektórych silnikach na pewno tak to wygląda. Ciekawe jakby wypadł test spalania tych silników na... postoju (b. jałowym). Pewnie 2,5 wypadnie lepiej, więc morał z tego taki, że główną rolę odgrywają obroty silnika i oczywiście turbina. Dla porównania: miałem silnik benz. 2.0 i 110KM i przy 100km/h miał ok. 2800obr, a później miałem 1.8 i 125KM i przy 100km/h miał ok. 3000obr. Spalanie o 1-1,5 litra mniej na korzyść 2.0.
krzemo
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2008, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzemo »

Ello,
12,5 l / 100km w mieście - zupełna normalka. Masz automat?
W koreczkach po Warszawie i przy małych dziennych przebiegach moja była w210 320 cdi potrafiła i 13,5 zassac - auto zawsze w nienagannym stanie - filtry, oleje, ciśnienie w oponach.
Trasa - potrafiłem poniżej 7 zejść a moja żonka zawsze poniżej 7 na trasie.... taki urok tego silnika.
Pozdrawiam,
Przemek
p.s.
Jak ktoś mówi/pisze że po mieście zejdzie poniżej 10l to nawet nie dyskutuje. Miaso miastu nierówne - Zależy ile stoisz w korku, ile jedziesz km itd.
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

a trasie 7 litrow powiedz jak to robisz i z jaka predkoscia chyba ze patrzysz na komputer ktory takie spalanie pokazuje
lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

Post autor: lukasz_f »

CLK pisze:Z tą częścią się zgadzam. Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w dieslach, ale prawa fizyki istnieją. Tylko, że ja nie widzę żeby tu ktoś napisał o 6 litrach w mieście...
Zdjecia na 1 stronie
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
Awatar użytkownika
CLK
Posty: 91
Rejestracja: 10 lip 2008, o 16:13
Lokalizacja: WielkoPolska

Post autor: CLK »

lukasz_f pisze: Zdjecia na 1 stronie
No tak, ale cita tam napisał, że:
cita pisze: ... jak na obrazkach (dwie różne trasy - 30% miasto, 70%trasa)...
Ja to rozumiem, że podał spalanie na trasie mieszanej (w jednym i w drugim przypadku) i miasto stanowiło 30% trasy.
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

dlaczego patrzycie na wskazania komputera ktory przeklamuje
to sa moje dane rzeczywiste i z komputera ktore sa tez na pierwszej stronie
MIASTO DO 14 LITROW /KOMPUTER POKAZUJE 11L/
TRASA DO 130KMH 10L /KOMPUTER 7.8L
TRASA DO 180KMH 12L/KOMPUTER 6.8L

zalejcie bak na fulla zrobcie stowke w trasie i znowu na fulla a zobaczycie ile pali wasza gwiazda te osiagi uzyskalem jadac niemiecka autostrada do szczecina na tempomacie tankuje okolo 160 litrow na 1500 km trasy z irlandii do szczecina
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
czasu otwarcia i pewnie ilosci wcisnietego pedalu gazu tj. otwarcia przepustnicy.
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
jezeli komputer nie widzi wiekszej dawki paliwa jak to opisujesz to jest on zaprogramowany i podaje dane z pamieci co jest bez sensu.7 litrow na trasie uzyskasz przy 90kmh na tempomacie bez hamowania i przyspieszania patrz dane producenta
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

kiziek29 pisze:jezeli komputer nie widzi wiekszej dawki paliwa jak to opisujesz to jest on zaprogramowany i podaje dane z pamieci co jest bez sensu.
Może właśnie dlatego bez sensu są też czasami wskazania na wyświetlaczu...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

tonidriver pisze:
okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
czasu otwarcia i pewnie ilosci wcisnietego pedalu gazu tj. otwarcia przepustnicy.
w dieslu przepustnica (o ile jest w 320CDI bo nie wiem) służy do zupełnie innych celów... a czas "otwarcia" zależy również od kąta wychylenia pedału gazu więc bez sensu byłoby branie go pod uwagę w obliczeniach ponownie - nie wiem czy logicznie to wyraziłem ale jest późno :lol:
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Assassin pisze:
tonidriver pisze:
okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
czasu otwarcia i pewnie ilosci wcisnietego pedalu gazu tj. otwarcia przepustnicy.
w dieslu przepustnica (o ile jest w 320CDI bo nie wiem) służy do zupełnie innych celów... a czas "otwarcia" zależy również od kąta wychylenia pedału gazu więc bez sensu byłoby branie go pod uwagę w obliczeniach ponownie - nie wiem czy logicznie to wyraziłem ale jest późno :lol:
sam niewiesz co napisales.. pisalem do uzytkownika okular ze jesli komputer liczy spalanie na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy to musi tez brac pod uwage rozwarcie przepustnicy (tlumaczenie dla Ciebie ==>ilosc wcisnietego pedalu gazu) mając gaz do dechy wtrysnie wiecej paliwa niz jesli chodzi na wolnych obrotach. Chyba,ze ilosc paliwa wtrysnietego zalezy tylko i wylacznie od dlugosci otwarcia wtrysku w co watpie.
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

tonidriver pisze:brac pod uwage rozwarcie przepustnicy (tlumaczenie dla Ciebie ==>ilosc wcisnietego pedalu gazu)
każdy kto wie jak działa silnik diesla pewnie sie nieźle uśmiał :mrgreen: wiem o co Ci chodzi ale piszesz bzdury
tonidriver pisze:Chyba,ze ilosc paliwa wtrysnietego zalezy tylko i wylacznie od dlugosci otwarcia wtrysku w co watpie.
wpadłeś na to :!: gratuluję :lol: szkoda tylko że wątpisz :mrgreen:
aby wtrysnąć inną ilość paliwa przy danym czasie otwarcia wtrysku musiałoby się zmienić ciśnienie w szynie które zależy od pompy,a ta z kolei raczej nie zmienia ciśnienia w zależności od położenia pedału gazu.
S210 320CDI
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Assassin pisze:
tonidriver pisze:brac pod uwage rozwarcie przepustnicy (tlumaczenie dla Ciebie ==>ilosc wcisnietego pedalu gazu)
każdy kto wie jak działa silnik diesla pewnie sie nieźle uśmiał :mrgreen: wiem o co Ci chodzi ale piszesz bzdury
tonidriver pisze:Chyba,ze ilosc paliwa wtrysnietego zalezy tylko i wylacznie od dlugosci otwarcia wtrysku w co watpie.
wpadłeś na to :!: gratuluję :lol: szkoda tylko że wątpisz :mrgreen:
aby wtrysnąć inną ilość paliwa przy danym czasie otwarcia wtrysku musiałoby się zmienić ciśnienie w szynie które zależy od pompy,a ta z kolei raczej nie zmienia ciśnienia w zależności od położenia pedału gazu.
Nie myslisz chyba ze mowilem o przepustnicy takiej z tradycyjnego gaźnika ? Teraz pomysl nastepne 3 dni i przyjdz odpowiedz 8-)
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

Nie myslisz chyba ze mowilem o przepustnicy takiej z tradycyjnego gaźnika ? Teraz pomysl nastepne 3 dni i przyjdz odpowiedz 8-)
to wyjaśnij o jakiej przepustnicy piszesz?? może chodziło ci o przepustnice z auta na wtrysku?? :lol: :lol:
chcesz się dalej ośmieszać to odpisz :lol:
S210 320CDI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości