lukasz_f pisze:...Wiec jesli czytam, ze diesel 3,2 spala 6 l to nie wierze. 1,6tony 6 cylindrow doladowany musi w miescie palic ponad 10, nie ma bata. :-)
Z tą częścią się zgadzam. Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w dieslach, ale prawa fizyki istnieją. Tylko, że ja nie widzę żeby tu ktoś napisał o 6 litrach w mieście...
Budzy pisze:
Nie zgadzam się z przedmówcą. To dlaczego 2,5TD pali tyle co 3,0TD i znacznie więcej niż 2,9TD? Ponieważ silnik z większą pojemnością a niewyżyłowany tj. z mniejszą liczbą KM potrzebuje mniej paliwa, niż jednostka mniejsza bardzie wyżyłowana. Przykład dotyczy tylko tego przypadku co podałem 8-) .
W niektórych silnikach na pewno tak to wygląda. Ciekawe jakby wypadł test spalania tych silników na... postoju (b. jałowym). Pewnie 2,5 wypadnie lepiej, więc morał z tego taki, że główną rolę odgrywają obroty silnika i oczywiście turbina. Dla porównania: miałem silnik benz. 2.0 i 110KM i przy 100km/h miał ok. 2800obr, a później miałem 1.8 i 125KM i przy 100km/h miał ok. 3000obr. Spalanie o 1-1,5 litra mniej na korzyść 2.0.
Ello,
12,5 l / 100km w mieście - zupełna normalka. Masz automat?
W koreczkach po Warszawie i przy małych dziennych przebiegach moja była w210 320 cdi potrafiła i 13,5 zassac - auto zawsze w nienagannym stanie - filtry, oleje, ciśnienie w oponach.
Trasa - potrafiłem poniżej 7 zejść a moja żonka zawsze poniżej 7 na trasie.... taki urok tego silnika.
Pozdrawiam,
Przemek
p.s.
Jak ktoś mówi/pisze że po mieście zejdzie poniżej 10l to nawet nie dyskutuje. Miaso miastu nierówne - Zależy ile stoisz w korku, ile jedziesz km itd.
CLK pisze:Z tą częścią się zgadzam. Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w dieslach, ale prawa fizyki istnieją. Tylko, że ja nie widzę żeby tu ktoś napisał o 6 litrach w mieście...
Zdjecia na 1 stronie
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
dlaczego patrzycie na wskazania komputera ktory przeklamuje
to sa moje dane rzeczywiste i z komputera ktore sa tez na pierwszej stronie
MIASTO DO 14 LITROW /KOMPUTER POKAZUJE 11L/
TRASA DO 130KMH 10L /KOMPUTER 7.8L
TRASA DO 180KMH 12L/KOMPUTER 6.8L
zalejcie bak na fulla zrobcie stowke w trasie i znowu na fulla a zobaczycie ile pali wasza gwiazda te osiagi uzyskalem jadac niemiecka autostrada do szczecina na tempomacie tankuje okolo 160 litrow na 1500 km trasy z irlandii do szczecina
U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
czasu otwarcia i pewnie ilosci wcisnietego pedalu gazu tj. otwarcia przepustnicy.
okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
jezeli komputer nie widzi wiekszej dawki paliwa jak to opisujesz to jest on zaprogramowany i podaje dane z pamieci co jest bez sensu.7 litrow na trasie uzyskasz przy 90kmh na tempomacie bez hamowania i przyspieszania patrz dane producenta
okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
czasu otwarcia i pewnie ilosci wcisnietego pedalu gazu tj. otwarcia przepustnicy.
w dieslu przepustnica (o ile jest w 320CDI bo nie wiem) służy do zupełnie innych celów... a czas "otwarcia" zależy również od kąta wychylenia pedału gazu więc bez sensu byłoby branie go pod uwagę w obliczeniach ponownie - nie wiem czy logicznie to wyraziłem ale jest późno :lol:
okular pisze:U mnie komputer pokazuje mniej więcej tyle, ile auto pali w rzeczywistości. Próbowałem dociec dlaczego czasem komputer zaniża spalenie i natknąłem się na ciekawe wyjaśnienie. Otóż komputer nie mierzy ilości przepływającego paliwa, tylko oblicza spalanie na podstawie czasu "otwarcia" wtryskiwaczy. Jeśli są zużyte np. końcówki wtryskiwaczy, to przelewa się przez nie więcej paliwa niż powinno. Ponieważ komputer nie widzi tej nadwyżki, wyświetla zaniżoną wartość spalania.
czasu otwarcia i pewnie ilosci wcisnietego pedalu gazu tj. otwarcia przepustnicy.
w dieslu przepustnica (o ile jest w 320CDI bo nie wiem) służy do zupełnie innych celów... a czas "otwarcia" zależy również od kąta wychylenia pedału gazu więc bez sensu byłoby branie go pod uwagę w obliczeniach ponownie - nie wiem czy logicznie to wyraziłem ale jest późno :lol:
sam niewiesz co napisales.. pisalem do uzytkownika okular ze jesli komputer liczy spalanie na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy to musi tez brac pod uwage rozwarcie przepustnicy (tlumaczenie dla Ciebie ==>ilosc wcisnietego pedalu gazu) mając gaz do dechy wtrysnie wiecej paliwa niz jesli chodzi na wolnych obrotach. Chyba,ze ilosc paliwa wtrysnietego zalezy tylko i wylacznie od dlugosci otwarcia wtrysku w co watpie.
tonidriver pisze:brac pod uwage rozwarcie przepustnicy (tlumaczenie dla Ciebie ==>ilosc wcisnietego pedalu gazu)
każdy kto wie jak działa silnik diesla pewnie sie nieźle uśmiał :mrgreen: wiem o co Ci chodzi ale piszesz bzdury
tonidriver pisze:Chyba,ze ilosc paliwa wtrysnietego zalezy tylko i wylacznie od dlugosci otwarcia wtrysku w co watpie.
wpadłeś na to gratuluję :lol: szkoda tylko że wątpisz :mrgreen:
aby wtrysnąć inną ilość paliwa przy danym czasie otwarcia wtrysku musiałoby się zmienić ciśnienie w szynie które zależy od pompy,a ta z kolei raczej nie zmienia ciśnienia w zależności od położenia pedału gazu.
tonidriver pisze:brac pod uwage rozwarcie przepustnicy (tlumaczenie dla Ciebie ==>ilosc wcisnietego pedalu gazu)
każdy kto wie jak działa silnik diesla pewnie sie nieźle uśmiał :mrgreen: wiem o co Ci chodzi ale piszesz bzdury
tonidriver pisze:Chyba,ze ilosc paliwa wtrysnietego zalezy tylko i wylacznie od dlugosci otwarcia wtrysku w co watpie.
wpadłeś na to gratuluję :lol: szkoda tylko że wątpisz :mrgreen:
aby wtrysnąć inną ilość paliwa przy danym czasie otwarcia wtrysku musiałoby się zmienić ciśnienie w szynie które zależy od pompy,a ta z kolei raczej nie zmienia ciśnienia w zależności od położenia pedału gazu.
Nie myslisz chyba ze mowilem o przepustnicy takiej z tradycyjnego gaźnika ? Teraz pomysl nastepne 3 dni i przyjdz odpowiedz 8-)