ZAMIANA LAMP NA XENON
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
ZAMIANA LAMP NA XENON
Witam wszystkich....
Mam zamiar wymienić moje obecne lampy na ksenony - ocziwiscie oryginalne.
A pytanie brzmi czy nie bede mial problemow z podlaczeniem regulacji wysokosci lampy - spryskiwaczy itd....
Za wszelkie info z gory dziekuje...
Mam zamiar wymienić moje obecne lampy na ksenony - ocziwiscie oryginalne.
A pytanie brzmi czy nie bede mial problemow z podlaczeniem regulacji wysokosci lampy - spryskiwaczy itd....
Za wszelkie info z gory dziekuje...
E 250 turbodiesel
WDB2100151A662596
WDB2100151A662596
Jeśli chodzi o spryski to tu temat: viewtopic.php?t=2142&postdays=0&postorder=asc&start=0
A z samopoziomowaniem może być duży problem. Z tego co wiem to przy kołach z przodu i z tyłu po prawej są czujniki, a centralka pod kanapą po lewej. Nie wiem czy uda Ci się to podłączyć.
pozdr
A z samopoziomowaniem może być duży problem. Z tego co wiem to przy kołach z przodu i z tyłu po prawej są czujniki, a centralka pod kanapą po lewej. Nie wiem czy uda Ci się to podłączyć.
pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
To cytat dla potomnych:
W Europie poza fabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi. Niestety, takie reflektory są drogie. Używany komplet kosztuje około 2 tysięcy złotych w zależności od marki, cena nowego przekracza 5 tysięcy złotych.Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
W Europie poza fabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi. Niestety, takie reflektory są drogie. Używany komplet kosztuje około 2 tysięcy złotych w zależności od marki, cena nowego przekracza 5 tysięcy złotych.Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Ta wytyczna dotyczy samochodów nowych wyjeżdżających z fabryki. Problem polega na tym, że nie ma jasnych przepisów (co w sumie jest złe) odnośnie samochodów używanych do których lampy ksenonowe zostały dołożone (pomijam takie, które tracą homologację bo nie są przystosowane do takiego źródła światła, ale np.: oryginalne lampy ksenonowe do danego modelu). Prawo nie działa wstecz. To tak jakbyśmy nagle zaczęli wymagać od samochodów w których nigdy nie było fabrycznie zagłówków, żeby te zagłówki się znalazły.
Oczywiście wg mnie najlepszą metodą jest dołożenie całości, czyli oryginalnych lamp z automatycznym poziomowaniem i do tego spryskiwaczy.
Jak się dorwie całość z jakiegoś auta do rozbiórki to powinno się wszystko ładnie udać i koszt też nie powinien być zbyt wysoki.
Oczywiście wg mnie najlepszą metodą jest dołożenie całości, czyli oryginalnych lamp z automatycznym poziomowaniem i do tego spryskiwaczy.
Jak się dorwie całość z jakiegoś auta do rozbiórki to powinno się wszystko ładnie udać i koszt też nie powinien być zbyt wysoki.
Klosiak, Wytyczne dotyczą lamp.Koniec,kropka.Możesz je zainstalować w starym w210 ponieważ producent wypuszczał na rynek również w takiej wersji.Gdyby były ksenony dedykowane dla 126p to też można by było je zainstalować.Dla mnie zapis jest jasny.Żadnych odstępstw od homologacji bez względu na rok rejestracji samochodu.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Z zapisu o dopuszczeniu do ruchu nie wynika, że muszą być stosowane reflektory oryginalne. Mogą być podróby z homologacją, do samochodów w których fabrycznie taka instalacja nie była przewidziana. Muszą mieć homologowany system poziomowania i oczyszczania dla świateł mijania. Można robić taki tuning i zrobić homologację do takiego zestawu aby było zgodne z prawem, bo przecież bogatemu wszystko wolno 8-)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Nie chodzi o rok produkcji,ale o datę modyfikacji.Jeżeli wstawia w 2010 lampy z homologacją dedykowane dla modelu z 1997 to jest OK.
[ Dodano: 2010-09-13, 22:06 ]
O kolega mnie ubiegł.Ale i tak wychodzi na to samo.
[ Dodano: 2010-09-13, 22:06 ]
O kolega mnie ubiegł.Ale i tak wychodzi na to samo.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Sorry nie doczytałem , źle zrozumiałem Twoją myśl ! Chodziło mi o to że warunki które przedstawił kolega kmtaxi muszą być spełnione obecnie. Bez względu na rocznik ma być poziomowanie , mają być spryski i odpowiednia optyka ! Koniec !
Każdy kto ambitnie , nawet korzystając z części z rozbiórki zainstaluje sobie taką instalację , może spać spokojnie ! Jeszcze raz sorry !
Każdy kto ambitnie , nawet korzystając z części z rozbiórki zainstaluje sobie taką instalację , może spać spokojnie ! Jeszcze raz sorry !
Witam
Posiadam zwykłe światła w moim oku, jednak od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą na oryginalny xenon.
Posiadam w aucie spryskiwacze lamp.
Brakuje mi pozostałych elementów, aby to miało tak wyglądać jak bym chciał...
czy ktoś się podejmował już takiej modyfikacji, aby wszystko działało tak jak w oryginale?
Jaki koszt +/- takiej wymiany, oraz jakie elementy są potrzebne?
"czyste" klosze,
przetwornica,
samopoziomowanie,
czy coś jeszcze?
pozdrawiam.
Posiadam zwykłe światła w moim oku, jednak od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą na oryginalny xenon.
Posiadam w aucie spryskiwacze lamp.
Brakuje mi pozostałych elementów, aby to miało tak wyglądać jak bym chciał...
czy ktoś się podejmował już takiej modyfikacji, aby wszystko działało tak jak w oryginale?
Jaki koszt +/- takiej wymiany, oraz jakie elementy są potrzebne?
"czyste" klosze,
przetwornica,
samopoziomowanie,
czy coś jeszcze?
pozdrawiam.
Mercedes-Benz E220D 95'
mnie wystarcza
nawet bardzo...
WDB2100041A002019
mnie wystarcza
nawet bardzo...
WDB2100041A002019
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości