ZAMIANA LAMP NA XENON

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wojtas570
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2010, o 22:58
Lokalizacja: dolnyslask

ZAMIANA LAMP NA XENON

Post autor: wojtas570 »

Witam wszystkich....
Mam zamiar wymienić moje obecne lampy na ksenony - ocziwiscie oryginalne.
A pytanie brzmi czy nie bede mial problemow z podlaczeniem regulacji wysokosci lampy - spryskiwaczy itd....
Za wszelkie info z gory dziekuje...
E 250 turbodiesel
WDB2100151A662596
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Jeśli chodzi o spryski to tu temat: viewtopic.php?t=2142&postdays=0&postorder=asc&start=0

A z samopoziomowaniem może być duży problem. Z tego co wiem to przy kołach z przodu i z tyłu po prawej są czujniki, a centralka pod kanapą po lewej. Nie wiem czy uda Ci się to podłączyć.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

A czy przy takiej zamianie można zostawić sterowanie pneumatyczne? Jak to będzie się miało do przepisów, bo z reszty zdaję sobie sprawę.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Nie.Samo poziomowanie.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

To znaczy, że bez automatycznego poziomowania nie przejdzie przeglądu :?: Pneumatykę można podłączyć i będzie działać. A jak to się ma do HID, zakładanych bez automatycznego poziomowania i przechodzące przeglądy :?:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Nie wiem,ale wy-googlaj sobie.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

To cytat dla potomnych:

W Europie poza fabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi. Niestety, takie reflektory są drogie. Używany komplet kosztuje około 2 tysięcy złotych w zależności od marki, cena nowego przekracza 5 tysięcy złotych.Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
roberts150

Post autor: roberts150 »

kmtaxi, no i wielkie dzięki za konkretne merytoryczne naświetlenie tematu dość kontrowersyjnego ! A nie obyło się bez sporów , i wojen na noże :-P .
kmtaxi masz za to u mnie pomagasa ;-)
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Ta wytyczna dotyczy samochodów nowych wyjeżdżających z fabryki. Problem polega na tym, że nie ma jasnych przepisów (co w sumie jest złe) odnośnie samochodów używanych do których lampy ksenonowe zostały dołożone (pomijam takie, które tracą homologację bo nie są przystosowane do takiego źródła światła, ale np.: oryginalne lampy ksenonowe do danego modelu). Prawo nie działa wstecz. To tak jakbyśmy nagle zaczęli wymagać od samochodów w których nigdy nie było fabrycznie zagłówków, żeby te zagłówki się znalazły.

Oczywiście wg mnie najlepszą metodą jest dołożenie całości, czyli oryginalnych lamp z automatycznym poziomowaniem i do tego spryskiwaczy.

Jak się dorwie całość z jakiegoś auta do rozbiórki to powinno się wszystko ładnie udać i koszt też nie powinien być zbyt wysoki.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Klosiak, Wytyczne dotyczą lamp.Koniec,kropka.Możesz je zainstalować w starym w210 ponieważ producent wypuszczał na rynek również w takiej wersji.Gdyby były ksenony dedykowane dla 126p to też można by było je zainstalować.Dla mnie zapis jest jasny.Żadnych odstępstw od homologacji bez względu na rok rejestracji samochodu.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
roberts150

Post autor: roberts150 »

Może źle zrozumiałem ...
Idąc tym tokiem rozumowania załóżmy że przepis o ksenonach wszedł w 2000 roku , właściciel auta z 1997r. wstawia sobie ksenony w 2010 , i tłumaczy wszem i wobec że w 1997 (rok produkcji) nie było jeszcze tego prawa ! Tu chyba nie o to chodzi kolego !
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Z zapisu o dopuszczeniu do ruchu nie wynika, że muszą być stosowane reflektory oryginalne. Mogą być podróby z homologacją, do samochodów w których fabrycznie taka instalacja nie była przewidziana. Muszą mieć homologowany system poziomowania i oczyszczania dla świateł mijania. Można robić taki tuning i zrobić homologację do takiego zestawu aby było zgodne z prawem, bo przecież bogatemu wszystko wolno 8-)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Nie chodzi o rok produkcji,ale o datę modyfikacji.Jeżeli wstawia w 2010 lampy z homologacją dedykowane dla modelu z 1997 to jest OK.

[ Dodano: 2010-09-13, 22:06 ]
O kolega mnie ubiegł.Ale i tak wychodzi na to samo.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
roberts150

Post autor: roberts150 »

Sorry nie doczytałem , źle zrozumiałem Twoją myśl ! Chodziło mi o to że warunki które przedstawił kolega kmtaxi muszą być spełnione obecnie. Bez względu na rocznik ma być poziomowanie , mają być spryski i odpowiednia optyka ! Koniec !
Każdy kto ambitnie , nawet korzystając z części z rozbiórki zainstaluje sobie taką instalację , może spać spokojnie ! Jeszcze raz sorry !
orgy
Posty: 24
Rejestracja: 8 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: orgy »

Witam

Posiadam zwykłe światła w moim oku, jednak od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą na oryginalny xenon.
Posiadam w aucie spryskiwacze lamp.
Brakuje mi pozostałych elementów, aby to miało tak wyglądać jak bym chciał...

czy ktoś się podejmował już takiej modyfikacji, aby wszystko działało tak jak w oryginale?
Jaki koszt +/- takiej wymiany, oraz jakie elementy są potrzebne?

"czyste" klosze,
przetwornica,
samopoziomowanie,

czy coś jeszcze?

pozdrawiam.
Mercedes-Benz E220D 95'
mnie wystarcza :)
nawet bardzo...

WDB2100041A002019
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości