ustawienie, regulacja swiatel - jak to ma byc?!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
ustawienie, regulacja swiatel - jak to ma byc?!
potrzebuje (najlepiej jakis diagram) informacji o tym jak ustawic sobie swiatla poprawnie!
wymienilem w gwiezdzie lampy i teraz chcialbym zeby wszystko worcilo do normy... lampy nowe, zamienniki.
czy ktos z was dysponuje takimi informacjami... na jakiej wysokosci, szerokosci miedzy lampami powinien byc glowny snop swiatla? nie interesuja mnie metody domowe, a pewne informacje.
z gory dziekuje
...a tak, szukalem wszerz i wzdluz forum i netu, wynik negatywny (zabezpieczam sie)
wymienilem w gwiezdzie lampy i teraz chcialbym zeby wszystko worcilo do normy... lampy nowe, zamienniki.
czy ktos z was dysponuje takimi informacjami... na jakiej wysokosci, szerokosci miedzy lampami powinien byc glowny snop swiatla? nie interesuja mnie metody domowe, a pewne informacje.
z gory dziekuje
...a tak, szukalem wszerz i wzdluz forum i netu, wynik negatywny (zabezpieczam sie)
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Zasada regulacji i ustawienia przednich świateł przeciwmgielnych pojazdu
Ustawiamy je podobnie jak światła mijania. Jeśli brak jest zaleceń producenta pojazdu, to zastępczo można posłużyć się zasadą zaproponowaną przez ITS. Należy zmierzyć od podłoża wysokość H położenia środka światła przeciwmgielnego, a następnie tak obniżyć strumień jego światła, aby na ekranie oddalonym o 10 m środek strumienia świetlnego był obniżony o wartość równą 1/3 wymiaru H od punktu oznaczającego na ekranie środek światła przeciwmgielnego. Odległość pomiędzy środkami strumieni świetlnych obu świateł ma być równa poziomemu rozstawowi reflektorów przeciwmgielnych.
Takie ustawienie przeważnie nie daje zadowalających efektów w sporcie samochodowym, w którym zadaniem reflektorów przeciwmgielnych (szerokokątnych) jest oświetlanie poboczy zakrętów). Do takich zastosowań konieczne może być rozbieżne ustawienie świateł przeciwmgielnych.
Ustawiamy je podobnie jak światła mijania. Jeśli brak jest zaleceń producenta pojazdu, to zastępczo można posłużyć się zasadą zaproponowaną przez ITS. Należy zmierzyć od podłoża wysokość H położenia środka światła przeciwmgielnego, a następnie tak obniżyć strumień jego światła, aby na ekranie oddalonym o 10 m środek strumienia świetlnego był obniżony o wartość równą 1/3 wymiaru H od punktu oznaczającego na ekranie środek światła przeciwmgielnego. Odległość pomiędzy środkami strumieni świetlnych obu świateł ma być równa poziomemu rozstawowi reflektorów przeciwmgielnych.
Takie ustawienie przeważnie nie daje zadowalających efektów w sporcie samochodowym, w którym zadaniem reflektorów przeciwmgielnych (szerokokątnych) jest oświetlanie poboczy zakrętów). Do takich zastosowań konieczne może być rozbieżne ustawienie świateł przeciwmgielnych.
Najprościej jest to ustawić zgodnie z homologacją na reflektorze.
Każda lampa ma na sobie cyfrę z procentem, np. 1,5%.
Oznacza to, że reflektor musi świecić 1,5% w dół.
Stawiamy plansze przed reflektorem i zaznaczamy kreskę. To wysokośc X.
Idziemy 10 metrów dalej i znowu trafiamy snopem światła w planszę.
Odcięcie reflektora ma być dokładnie 15cm niżej w przypadku reflektora 1,5%.
Niestety w praktyce jest to świecie na odległość 50m przed samochód gdzie moze świecić na blisko 100m. Dlatego proponuje minimalnie odejść od tej reguły i podnieść światła. Chyba, że komuś to nie przeszkadza.
Ale diagnosta dokładnie tak wam ustawi światła, z tymże z użyciem urządzenia z pryzmami.
Każda lampa ma na sobie cyfrę z procentem, np. 1,5%.
Oznacza to, że reflektor musi świecić 1,5% w dół.
Stawiamy plansze przed reflektorem i zaznaczamy kreskę. To wysokośc X.
Idziemy 10 metrów dalej i znowu trafiamy snopem światła w planszę.
Odcięcie reflektora ma być dokładnie 15cm niżej w przypadku reflektora 1,5%.
Niestety w praktyce jest to świecie na odległość 50m przed samochód gdzie moze świecić na blisko 100m. Dlatego proponuje minimalnie odejść od tej reguły i podnieść światła. Chyba, że komuś to nie przeszkadza.
Ale diagnosta dokładnie tak wam ustawi światła, z tymże z użyciem urządzenia z pryzmami.
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości