Światła do jazdy dziennej

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Światła do jazdy dziennej

Post autor: hammond24 »

Dzień dobry.Czy ma ktoś wiedzę na temat czy światła pozycja/drogowe mogą być używane jako światła do jazdy dziennej po wymianie żarówek pozycji.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy dobrze rozumiem?

chcesz jezdzic na swiatlach pozycyjnych (postojowych) zamiast swiatel mijania po wymianie zarowek? powiedz mi w jakim celu chcesz to uczynic?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

musi być jakis odstep pomiedzy tymi swiatłami nie pamietam ile , i zarówki 21 w, w tej chwili pozycje sa 6w w okularze
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Witam.Odpowiedź jest prosta.Światła mijania 2 x 55W światła do jazdy dziennej 2 x 21W.Oszczędność paliwa ,akumulatora,Ekologia.Tym bardziej że przepisy dopuszczają taką możliwość.
Windykatorek chodzi Ci o to że są zbyt blisko siebie?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

tak nie pamietam ile jest wymagane odstepu , aby mozna było je traktowac jako swiaqtła do jazdy dziennej musza miec 2x21w i odstep nie pamietam ile
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Dziekuje za podpowiedź już wiem wszystko.Temat można zamknąć.
- oczywiście 2 szt., barwy białej, z przodu,
- nie niżej od jezdni niż 25cm,
- nie wyżej jak 1,20cm i nie dalej od bocznego obrysu pojazdu niż 40cm,
- wzajemna odległość pomiędzy światłami nie może być mniejsza niż 60cm.

Jest tu jeden warunek, że jeśli szerokość pojazdu nie przekracza 1,30cm odległość ta może być mniejsza do 40 cm.

Teraz podłączenie do instalacji elektrycznej:- nie jest wymagany sygnał kontrolny świetlny jak w przypadku innych świateł,
- podłączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.
- powinny się automatycznie wyłączyć, jeżeli włącza się światła mijania lub drogowe (z wyjątkiem krótkotrwałego włączenia światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego).
- własność świetlna każdego światła nie może być mniejsza niż 400 cd, lecz nie większa niż 800 cd.
- powierzchnia świetlna jednego światła nie może być mniejsza niż 40 cm2.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Paliwo akumulator ekologia, jezdziles kiedys bez swiatel i zauwazyles roznice w spalaniu ;)?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

hammond24 pisze:Oszczędność paliwa ,akumulatora,Ekologia.
normalnie wiedzialem, ze to napiszesz, ale balem sie pytac. 17 kwietnia ubieglego roku wszedl przepis w zycie nakazujacy jezdzic caly rok na swiatlach. pamietam jakze to plakali kierowcy przezywajacy dramat zyciowy, bo spalanie wzroslo o pol szklanki paliwa na 100km. moze wywalmy radia, cb na smietnik to kolejne pol szklanki paliwa zyskamy.

moim zdaniem, nie ma sensu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

Również moim zdaniem nie ma to sensu, BTW sporo okularów ma "high capacity battery" :-) pzdr
ex: E 220 CDI '00
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Witam.Jeżeli nie widzicie różnicy w spalaniu przy obciążeniu alternatora 110w/2x 55W/ a powiedzmy 5-7W światła LED do jazdy dziennej HELLA to nie macie pojęcia o fizyce.Moje przebiegi to około 60 tyś rocznie.Pozdrawiam
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

no wiec ile?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
cetan
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 16 paź 2008, o 17:21
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: cetan »

hammond24 popieram Twoje myślenie . Zródłem energii w samochodzie podczas pracy silnika jest alternator. Im bardziej go obciążymy (np. oświetlenie, radio o dużej mocy, ogrzewanie szyby , wentylator nagrzewnicy itd...) tym silnik zużyje wiecej dodatkowej mocy na tego typu urządzenia.Akumulator jest żródlem energii po pierwsze najważniejsze dla rozrusznika ,po drugie dla innych urządzen wtedy kiedy silnik nie warczy.
W210 2.2 CDI AVANGARDE 1998R.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

taaa...i napewno jak projektowali alternator to nie zalozyli przykladowo ze ktos bedzie chcial sobie wlaczyc swiatla, posluchac radia, a przy okazji odmrozic szybe :lol:

dobrze ze jak jedziecie i wlaczycie duzo odbiornikow pradu to Wam samochod nie przestaje jechac ;-)

pozatym to w samochodach jakos oszczednosci szukaja zmniejszajac pojemnosc silnikow (+ doladowanie) a nie wyrzucajac coraz wiecej urzadzen elektrycznych...
Czosnok
Posty: 11
Rejestracja: 28 paź 2008, o 15:03
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Czosnok »

Na zużycie paliwa najbardziej chyba wpływa jednak styl jazdy kierowcy a nie ilość odbiorników w samochodzie. Ale suma sumarum jakby tak zsumować wszystkie czynniki to by się parę procent znalazło oszczędności. Tak jak autor wiadomości kolega hammond24 wykonuję podobne przebiegi roczne od 3 lat i z obserwacji wyszło że i lekka prawa noga i obciążenie pojazdu jak i rodzaj ogumienia wpływa na zużycie paliwa, tak więc może i mniejszy pobór prądu doda jakiś procent.
Pozdrawiam :-)
W210 2,9TD Avantgarde 1996r. WDB2100171A265405
Awatar użytkownika
Aruturo
Posty: 199
Rejestracja: 29 lis 2008, o 15:51
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Aruturo »

Ja się przyciemni cocpit to jeszcze mniej pali :mrgreen:
Avandgarde 320 CDI kombi
Artur.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości