Witam!
Jak pewnie widzieliście w nowszych niemieckich samochodach, światła drogowe, to zmniejszona moc świateł drogowych.
Wiem, że w W210 to nielegalne, bo nie ma homologacji, bla bla bla, ale czy da się zamontować w tym modelu, ten układ? /drogowe 40% mocy/ ? http://allegro.pl/drl-swiatla-dzienne-z ... 99731.html
W210 E320V6 99' SEDAN AVANTGARDE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
Panowie a ja mam pytanie o ten moduł http://shop.lepard.eu/am010133-modul-do ... -p-20.html. Kupiłem to cudo i nie pomyślałem o czymś takim w naszych gwiazdach jak kontroler świateł. Czy zamontowanie tego urządzenia, które super sprawdzało się w moim poprzednim samochodzie nie będzie powodowało każdorazowego zapalenia kontrolera?
Co masz na myśli mówiąc kontroler świateł? Masz na myśli kontrolkę informującą o spalonej żarówce? Jeśli tak to wg mnie nie powinno nic się dziać bo to się uruchamia wtedy gdy włączysz dane oświetlenie, a doświetlając zakręty (w w210 będzie raczej słabo działać) czy drl nie uruchamiasz świateł z włącznika tylko uruchamiane są innym urządzeniem. Można ew dla 'bezpieczeństwa' w przewody idące do oryginalnego okablowania wsadzić diody tak żeby puszczały prąd tylko od strony fabrycznego włącznika do świateł a żeby nie szedł już żaden prąd z tego urządzenia poprzez światła do fabrycznej instalacji. Wtedy jak będą się włączać światła uruchamiane przez urządzenie auto nie będzie o tym wiedzieć a gdy zapalisz światła przez włącznik w kabinie, urządzenie które kupiłeś dostanie napięcie i zostanie 'poinformowane' o tym fakcie
benha pisze:Co masz na myśli mówiąc kontroler świateł? Masz na myśli kontrolkę informującą o spalonej żarówce? Jeśli tak to wg mnie nie powinno nic się dziać bo to się uruchamia wtedy gdy włączysz dane oświetlenie, a doświetlając zakręty (w w210 będzie raczej słabo działać) czy drl nie uruchamiasz świateł z włącznika tylko uruchamiane są innym urządzeniem. Można ew dla 'bezpieczeństwa' w przewody idące do oryginalnego okablowania wsadzić diody tak żeby puszczały prąd tylko od strony fabrycznego włącznika do świateł a żeby nie szedł już żaden prąd z tego urządzenia poprzez światła do fabrycznej instalacji. Wtedy jak będą się włączać światła uruchamiane przez urządzenie auto nie będzie o tym wiedzieć a gdy zapalisz światła przez włącznik w kabinie, urządzenie które kupiłeś dostanie napięcie i zostanie 'poinformowane' o tym fakcie
Tak chodzi mi o komunikat o spalonej żarówce. Zrobiłem test, podałem prąd na żarówkę świateł drogowych (bez włączania świateł) i zapalił mi sie komunikat o spalonej żarówce.... boje się że będzie kicha...
Spróbuj wstawić tam te diody żeby prąd szedł tylko w stronę żarówki. Tak żeby sterownik z auta nie wiedział że urządzenie włącza żarówki. Ja u siebie mam podpięte np światła z przyczepy prosto pod reflektory z tyłu i nie mam żadnych komunikatów. Dziwne że jeżeli urządzenie zapala żarówkę to wywala komunikat o spalonej żarówce
Panowie potrzebuje schemat instalacji elektrycznej pompy ABS. Dokładnie potrzebuje znaleźć kabel odpowiedzialny za sygnał prędkości.
Chyba kolega tematy pomylił, to jest temat o światłach drl a nie o układzie hamulowym i absach
No właśnie do tego mi jest potrzebny bo moduł DRL który kupiłem ma funkcję doświetlania zakrętów i muszę znaleźć sygnał prędkości aby doświetlanie działało poniżej 30km/h sorry że wcześniej nie napisałem
W takim razie brałbym prędkość z licznika albo gdzieś ze skrzyni biegów wtedy będziesz mieć prędkość całego pojazdu a nie jednego koła absu bym nie ruszał bo jak by nie było to system bezpieczeństwa i można narobić bigosu bo abs liczy prędkość z czujników przy kołach i zmieniając rezystancję obwodu przez doczepienie czegoś abs może widzieć inną prędkość na danym kole i będzie świrować, cała reszta (liczniki, komputery itd) bierze prędkość z czujnika ze skrzyni. Potem to trzeba jakoś skalibrować bo wątpię żeby te 30km/h w każdym aucie miało np 3V w jednym może być 1,5V w drugim będzie 5V aa w jeszcze innym prędkość będzie podawana cyfrowo aaa w jeszcze innym będzie szła po impulsach które komp zlicza i oblicza prędkość auta więc z tą prędkością to może być ciężkawo trochę, zależy jak rozwiązał to producent sprzętu.
Nie ma sensu puszczać przeciwmgielnych na 40% mocy. Jak już się chcesz w przeciwmgielne bawić to włącz postojowe i przeciwmgielne z przodu po prostu. W deszcz i tak i tak będziesz walić po oczach aa policja jak będzie suszyć i cie zobaczą to wypiszą ci jeden mandat za włączone przeciwmgielne i drugi za brak świateł. Znajomy tak jeździł żeby ksenony oszczędzać i dostał w sumie 300zł więc może zależy od okolicy po prostu