Lampa xenon regulacja jest możliwa???

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Lampa xenon regulacja jest możliwa???

Post autor: Mariusz »

Witam mam do was pytanko do czego służy pokrętło numer 1 na rysunku a do czego numer pokretło oznaczone numerem 2???? Posiadam xenony i z tego co sie orientuje posiadaja one samopoziomowanie i ze regulacja niby nic nie daje wiec co tymi pokretlami moge ustawic??? Czekam na pomoc pozdrawiam!
Załączniki
1.jpg
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
rene
Posty: 480
Rejestracja: 13 sty 2009, o 21:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rene »

Mariusz pisze:Posiadam xenony i z tego co sie orientuje posiadaja one samopoziomowanie i ze regulacja niby nic nie daje wiec co tymi pokretlami moge ustawic???
Samopoziomowanie jest, ale przecież od jakiegoś wcześniej ustalonego poziomu. I właśnie ten poziom regulujesz tymi pokrętłami.
Mariusz pisze:do czego służy pokrętło numer 1 na rysunku a do czego numer pokretło oznaczone numerem 2????
Pokrętłem numer 1 regulujesz góra-dół. Nawet dzisiaj ustawiałem.
Podejrzewam, że 2 to może regulacja w poziomie (prawo-lewo) ale mogę się mylić.
Srebrna S210 290TD T Classic Automat '97
WDB2102171A400160
Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

rene pisze:
Mariusz pisze:Posiadam xenony i z tego co sie orientuje posiadaja one samopoziomowanie i ze regulacja niby nic nie daje wiec co tymi pokretlami moge ustawic???
Samopoziomowanie jest, ale przecież od jakiegoś wcześniej ustalonego poziomu. I właśnie ten poziom regulujesz tymi pokrętłami.
Mariusz pisze:do czego służy pokrętło numer 1 na rysunku a do czego numer pokretło oznaczone numerem 2????
Pokrętłem numer 1 regulujesz góra-dół. Nawet dzisiaj ustawiałem.
Podejrzewam, że 2 to może regulacja w poziomie (prawo-lewo) ale mogę się mylić.

Myslałem ze jedno jest do regulacji drogowych ale pewnie masz racje, tylko teraz pytanie ktore pokrętło ustawia co i w ktorym kierunku krecic zeby np ustawic wyzej swiatło xenonów. Chyba najlepiej sprawdzac na scianie???

Trzeba miec specjalny klucz jakis czy mozna to zrobic jakims prostym narzedziem???
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zewnętrzne pion, wewnętrzne poziom.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

Mariusz pisze: Chyba najlepiej sprawdzac na scianie???

Trzeba miec specjalny klucz jakis czy mozna to zrobic jakims prostym narzedziem???
Nie, najlepiej ustawiać to na urządzeniu, które jest na każdej stacji diagnostycznej. Ustawia się śrubokrętem krzyżakowym. Każdy diagnosta, albo nawet jego pomocnik zrobi Ci to za browara albo dwa. Więc podjedź tam i będziesz miał przynajmniej pewność, że masz dobrze ustawione...
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie śrubokrętem, nasadką 13.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

Ogólnie lampy są chyba dobrze ustawione. Dziś założe nowe zarniki i będę wiedział jak świecą na ulicy bo tamte już były kiepskie. Z nowymi zarnikami najwyżej pojadę żeby ustawili mi światła. Z tego co się orientuje to prawa lampa chyba wyżej powinna świecić niż lewa tak przynajmniej miałem w aucie z normalnymi żarówkami.

[ Dodano: 2009-10-18, 07:13 ]
Jeszcze jedno pytanie do was czy swiatla regulować należy przy przekręconej stacyjce czy kluczyk ma byc wyjety? Czy ma to jakies znaczenie?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
badys
Posty: 55
Rejestracja: 6 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: badys »

Mariusz pisze:
[ Dodano: 2009-10-18, 07:13 ]
Jeszcze jedno pytanie do was czy swiatla regulować należy przy przekręconej stacyjce czy kluczyk ma byc wyjety? Czy ma to jakies znaczenie?
najlepiej na włączonych światłach :-) stacyjka bez znaczenia, ważne żebyś stał na równym,
98r W210 300td kombi WDB2102251A739338
Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

prawa lampę mozna dac wyżej jak lewą chyba nie bedzie oślepiać?
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jakbym Cię spotkał na szosie z tak ustawionymi światłami to nóżki z d...
Pomyśl co zrobisz innym na prawych zakrętach.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

noc pisze:Jakbym Cię spotkał na szosie z tak ustawionymi światłami to nóżki z d...
Pomyśl co zrobisz innym na prawych zakrętach.

Masz racje niech swiecą równo!! Dziś wymieniłem żarówki roznica jest kolosalna tamte juz widocznie byly na wykonczeniu!! Jutro pojade na stacje diagnostyczna mam nadzieje ze w każdej mi ustawią jak sie należy.
Troszke problemu mialem z wymiana żarówki od strony filtra ale jakos sobie poradzilem bez demontażu, a tak wogóle jak zrobić to łatwiej??? Jak zdemontowac obudowę fitra czy jeszcze innej metody użyć??? Pozdrawiam!
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Wymontowanie obudowy i filtra dziecinnie łatwe, 2min roboty, znacznie dogodniejszy dostęp do reflektora, w swoim jeszcze odchylam zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Bez tych czynności masakra z wymianą żarnika. Kiedyś przez pół Polski jechałem z "LAmpe Defekt" na wyświetlaczu przez spaloną żaróweczkę od pozycyjnych. Nieźle się po ciemku musiałem natrudzić żeby ją wymienić. Było tyle k... :mrgreen: że nawet Linda by się zawstydził.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

jaro324 pisze:Wymontowanie obudowy i filtra dziecinnie łatwe, 2min roboty, znacznie dogodniejszy dostęp do reflektora, w swoim jeszcze odchylam zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Bez tych czynności masakra z wymianą żarnika. Kiedyś przez pół Polski jechałem z "LAmpe Defekt" na wyświetlaczu przez spaloną żaróweczkę od pozycyjnych. Nieźle się po ciemku musiałem natrudzić żeby ją wymienić. Było tyle k... :mrgreen: że nawet Linda by się zawstydził.

Czyli jak ta obudowa filtra jest przymocowana??
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Jest że tak powiem luźno zamocowana w dolnej części (pod spodem) w czymś jakby zatrzaskach, w obudowie są plastykowe bolce a w podłużnicy otwory z gumowymi obramowaniami. Jak poodpinasz wszystko z góry (obudowę, wyjmiesz filtr) to zwyczjnie pociągnij dolną część do góry. Powinna wyjść z niewielkim oporem.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mariusz »

[quote="jaro324"]Jest że tak powiem luźno zamocowana w dolnej części (pod spodem) w czymś jakby zatrzaskach, w obudowie są plastykowe bolce a w podłużnicy otwory z gumowymi obramowaniami. Jak poodpinasz wszystko z góry (obudowę, wyjmiesz filtr) to zwyczjnie pociągnij dolną część do góry. Powinna wyjść z niewielkim oporem.[/quotelo]

Obyło sie jakos bez wyciagania obudowy ale nastepnym razem bede wiedzial!!! Pierwszy raz mialem problem troszke pozniej dopiero zauwazylem ze zarowka musi trafic otworem w wystajacy bolczyk i dopiero skrecamy ale jakos dalem rade!! Na nowych zaroweczkach efekt super jutro jeszcze pojade ustawic swiatla na jakas stacje diagnostyczna po drodze!
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości