halogen, xenon, led?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

halogen, xenon, led?

Post autor: gordini »

Witam,
proszę o radę: czy chcąc wymienić reflektory na lepsze (aktualnie zmatowiałe "szkło" - ponoć polerowanie usuwa utwardzoną warstwę poliwęglanu i skutkuje na krótko) pójść w xenony używane w stanie b. dobrym - oryginalne, czy w zestawy led (ew. jakiej firmy)?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: rr6 »

Wypoleruj porządnie obecne lampy. Jak mają dobre odbłyśniki to będą służyć długo.

Ksenony możesz zamontować, ale to nie tylko same lampy (zakładam, że spryskiwacze już masz) ale i instalacja poziomowania, żeby było "zgodnie ze sztuką". Szczerze mówiąc by mi się nie chciało. Ładowanie palników xenonowych w lampy halogenowe to znów słaby pomysł z powodów legalności - to samo co z poniżej opisanymi ledami.

Co do LED to większość z nich - w każdym razie z tych które przeglądałem - nie założysz do naszych lamp halogenowych. Pomijam tu legalność tego rozwiązania, bo te ledy do świateł mijania nie mają homologacji itp. Chodzi też o to, że one wymagają innego sposobu mocowania żarówki.

U nas żarówkę wkłada się w oprawce i przekręca aż zaczepią się blaszki. W przypadku LEDów są one przystosowane do "zapinanych" drucikiem lub blaszką żarówek. W efekcie nie ma jak przymocować takiego LED'a - na niego tej naszej oprawki nie nałożysz bo jest "za gruby".

Oczywiście wchodzi w grę różnego typu rzeźba, ale bym nie ryzykował tego w światłach mijania - potem jak się trafi jakiś dzwon nawet nie z Twojej winy, mogą być spore kłopoty.

A tak przy okazji pierwszy post powinien być w przywitalni. Warto to uzupełnić na początek, no i podać choć podstawowe dane o aucie - zakładam, że to w210, ale jak się zorientujesz czytając forum podanie VIN lub choćby modelu i rocznika wiele ułatwia.....
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: gordini »

Racja. Już się poprawiłem i przywitałem.
Wracając do tematu: nie chce "rzeźbić". To robiłem w poprzednich autach.
W grę wchodzą kompletne lampy z ksenonami w b.dobrym stanie oryginalne (czy nie zawierają w sobie poziomowania?). Nie mam spryskiwaczy, więc czy ich instalacja, to nie za dużo zachodu?
Poza tym mam kombi z poziomowaniem, czy to coś rozwiązuje.
Jeżeli chodzi o ledy, to również chodzi wyłącznie o kompletne tuningowe lampy np Depo (może jakieś są lepsze?).
Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: rywal2000 »

Jedynie oryginalny xenon, poziomowanie to czujniki na wahaczach jednym z przodu i jednym z tyłu, spryski to klapki w zderzaku, osobny zbiorniczek na płyn, pompka, przewodziki itp.

Ledy sobie odpuśc bo to słabo świeci i jest do du*y.

Albo zostaw tak jak jest albo włóż oryginalny xenon.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: gordini »

czy pod spryskiwacze jest instalacja el? czy trzeba robić?
gdzie jest włącznik (przeróbka konsoli czy kupić?). mam elegance kombi po lifcie '01.
co z moim poziomowaniem?
czy do ew. czujników na wahaczach - kabelki są?
Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: rywal2000 »

Instalacje trzeba robić.
Włącznik sprysków jest na konsoli po lewej obok opuszczania tylnych zagłówków, musisz kupić ten panel z przyciskami.
Ty masz poziomowanie zawieszenia, a do lamp są dwa osobne czujniki które pracują na wahaczach i w zależności od położenia wahacza lampy idą w górę bądź w dół.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: rr6 »

rywal2000 pisze:Instalacje trzeba robić.
Włącznik sprysków jest na konsoli po lewej obok opuszczania tylnych zagłówków, musisz kupić ten panel z przyciskami.
Ty masz poziomowanie zawieszenia, a do lamp są dwa osobne czujniki które pracują na wahaczach i w zależności od położenia wahacza lampy idą w górę bądź w dół.
No i jeszcze panel deski rozdzielczej pod którym jest włącznik świateł - żeby nie było ręcznego poziomowania. Choć ten element można zostawić.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: perys92 »

Mozna tez podłączyć pod poziomowanie ze zwykłych lamp, trzeba tylko przełożyć silniczki.
Zasada działania jest w sumie taka sama, tylko w jednym przypadku steruje człowiek a w drugim komputer :)
No ale to nie bedzie do końca legalne.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: gordini »

Wygląda na to, że za dużo roboty.
Tym bardziej, że spryskiwacze to jeszcze "dziubanie" w nadwoziu.
Czy z ledami aż tak źle (teoretycznie powinno być dobrze)?
A jaką metodę polerowania przyjąć?
Co z trwałością efektu (czytałem, że kiepsko - sprawa usuwania warstwy utwardzonej)?
Awatar użytkownika
rywal2000
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2013, o 18:57
Lokalizacja: Częstochowa

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: rywal2000 »

Musiałbyś zmienić zderzak na taki z klapkami.

Obejrzyj sobie porównanie oświetlenia na yt, ledy wypadają najsłabiej ( oczywiście ledy które możemy włożyć w miejsce H7 itp.) nie mówimy o oryginalnych ledach z w222 np. :D

Nie wiem jak u innych z efektem ale u mnie utrzymuje się już rok i mam czyste lampy.

Ja to robiłem ręcznie:
papier wodny 800 (jak masz bardzo zmatowiałe to możesz 600)
potem 1200 -> 2000 -> 2500 (aby wygładzić ryski)
i na koniec polerujesz pastą polerską ( ja polecam sonax)

Ja jeszcze nawoskowałem lampy, widziałem też że po takim zabiegu malują je bezbarwnym ale ja tego nie robiłem.

Polecam również wyczyścić je od środka, wtedy będziesz mega zadowolony. Jeżeli masz przedlifta to lampy są tylko na zatrzaski, w polifcie są klejone.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: benha »

Jak dajesz bezbarwny efekt jest trochę lepszy i nie trzeba sie tak bawić w szorowanie tego plastiku tym papierem ściernym. Wystarczy że dojedziesz do 1000 i potem tylko odtłuszczasz i dajesz bezbarwny. Jak ci wyjdzie cytryna to trzeba to wyszlifować trochę i polerka. Wg mnie chyba lepiej jednak nie kłaść lakieru bezbarwnego bo to jest kolejna warstwa przez którą musi przejść światło i nw czy nie będzie odrobinkę słabiej świecić przez to (taka moja teoria :P). Jak pomalujesz dobrze bezbarwnym to lapa będzie wyglądać jak nówka sztuka :P
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: rr6 »

Ja bym też bezbarwnym nie malował. Generalnie dobrze zrobione lampy będą miały taką trwałość jak nowe. Oczywiście mówię tu o odporności na zmatowienie, bo jak odbłyśnik zniszczony to nic polerowanie nie da.
Trzeba oczywiście pamiętać jak się poleruje lampy bez demontażu, żeby dobrze zabezpieczyć lakier na błotniku i w okolicach lampy. Najlepiej kilka warstw niebieskiej taśmy maskującej.
Zamiast wosku można użyć sealant'u który jest często trwalszy od wosku (w sumie to syntetyczny wosk - tak w dużym uproszczeniu) - są takie dedykowane do lamp. Co jakiś czas po umyciu zabezpieczyć i na pewno szybko znów nie zmatowieje.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: tonidriver »

W tym bezbarwnym to jest filtr UV i chyba o to chodzi.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: benha »

U siebie 1,5 roku temu polerkę robiłem na lampach i nie zabezpieczałem tego plastiku w żaden sposób i się trzyma bardzo dobrze ;)
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: halogen, xenon, led?

Post autor: gordini »

Ja myślałem wyłącznie o porównaniu zestawów, bez "wtykania" w istniejące.
Kompletne xenony (jak pisałem wymontowane z innego i "zdrowe", albo tuningowe kompletne lampy z ledami.
Xenony - już jasne, choć pytanie: czy są wersje auta (moje po lifcie - 2001) które mają instalację pod spryski?
Gdzie ewentualnie zajrzeć? czy trzeba kupić zderzak, czy są od tyłu odciski do wycięcia otworów?
Sprawa polerki też już jasna.
Ledy kompletne, tuningowe robi np firma Depo (stąd powinny działać lepiej niż halogeny) a wiem, że są inne też. Ten temat jak najbardziej otwarty.
I jeszcze pytanie o ewentualne włożenie halogenów o wyższej sprawności? Jakieś propozycje?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości