Brak regulacji położenia świateł

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11, avandgarde

Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Ostatecznie uszkodzona okazała się część 74 z powyższego schematu.
Po wymianie pokrętła od regulacji problem zniknął.
Dzięki za pomoc.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
michasss
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2011, o 15:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michasss »

Ja mam pytanie troszkę z innej beczki.
Mianowicie regulacja świateł działa u mnie ale po podłączeniu do kompa wyświetla się komunikat, że nie silniczek się zaciął albo pozamieniany jest plus z minusem. Gdzieś robi zwarę?. Jak samochód był podłączony do komputerka i robione były testy na podnoszenie i opadanie to normalnie działało.
Z drogi śledzie, bo michasss w w210 jedzie !
Awatar użytkownika
RafałMercManiak
Posty: 164
Rejestracja: 27 sty 2011, o 15:51
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: RafałMercManiak »

Witam
Auto to Mercedes 290 td kombi 1996r avantgarde.
Mam problem ze światłami świecą one w dół przed auto.
Po odpaleniu nie poziomują się. Światła to xenon tylko kolejną kwestją jest to że poprzedni właściciel zamontował tam normalne żarówki h7 i teraz moje pytanie czy da się bez żadnych przeróbek wrócić do żarników ? I od czego zacząć poszukiwania w kwesti poziomowania ?
Sterowane one są elektrycznie czy podciśnieniem ?
Pomóżcie bo w nocy na mijania to tragedia.. :przestraszony:
Załączam zdjęcie jak to wygląda od wewnątrz
;)
Załączniki
światła.jpg
Jest:
S211 270CDI AVANTGARDE
W168 A140 AVANTGARDE
S210 290td AVANTGARDE
S203 200CDI CLASSIC
Był:
W204 220CDI ELEGANCE
S203 270 CDI lift AVANTGARDE
W210 270 CDI ELEGANCE
Sprinter 213CDI
W201 190D
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Xenon ma elektryczne silniczki ustawiające lampy (poziomujące) ;)

Masz "czujnik" na prawym przednim wahaczu (u mnie widać po otwarciu maski) + drugi na prawym tylnym (trzeba zajrzeć pod auto)
Prawy --> strona pasażera (chyba że w Anglowni mieszkasz) :rotfl:

Co do mnogości przeróbek to wszystko zależy jak bardzo poprzedni właściciel się postarał by popsuć lampy...

Na zdjęciu które wrzuciłeś nie widać za wiele...
Czy są przetwornice (tak jakby pod lampą), czy są wiązki do samopoziomowania (to jest to coś na środku twojego zdjęcia)
No i czy przypadkiem nie masz w środku pokrętła regulującego wysokość, bo jak masz bez sensu to całe moje pisanie :rotfl: :wstyd: wtedy regulacja podciśnieniem i xenonu tam nie było w ori .... :wstyd:
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Hubi W210 pisze:No i czy przypadkiem nie masz w środku pokrętła regulującego wysokość, bo jak masz bez sensu to całe moje pisanie wtedy regulacja podciśnieniem i xenonu tam nie było w ori ....
Nie ma bo ma ori 2 kości idące do lampy. Ta niżej to od ksenona.

Ogólnie mocno kombinowane. Nie ma przetwornicy ani przewodów no i tego na środku jak zauważył Hubi W210.

Zobacz sobie w necie jak wygląda lampa ksenon od środka i będziesz wiedział czego brak ;)
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
RafałMercManiak
Posty: 164
Rejestracja: 27 sty 2011, o 15:51
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: RafałMercManiak »

Dzięki koledzy za odpowiedź.
Xenony są oryginalne przezroczyste lampy spryski brak pokrętła od poziomowania no i w vinie jest xenon takzę ori.
Z tego co widziałem na pierwszy rzut oka to rzeczywiscie jest brak przetwornic..
Chyba narazie odpuszcze sobie te xenony.
Najważniejsze to zrobić to poziomowanie bo w nocy to jade na "czuja" :kwasny:
czyli musze kupić coś takiego
http://allegro.pl/silniczek-regulacji-l ... 34563.html ?
tylko nie widze tam żadnych kabli co by pasowały do tego sliniczka...
Ładnie ktoś namieszał w tych lampach :kwasny:
teraz już wiem czemu nic nie wspominał o xenonach jak sie pytałem o wyposażenie... :zdegustowany:
Jest:
S211 270CDI AVANTGARDE
W168 A140 AVANTGARDE
S210 290td AVANTGARDE
S203 200CDI CLASSIC
Był:
W204 220CDI ELEGANCE
S203 270 CDI lift AVANTGARDE
W210 270 CDI ELEGANCE
Sprinter 213CDI
W201 190D
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 966
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SuperBuster11 »

rajjan pisze:Ja mam wersję bez klimatronika. Wężyk podciśnienia z pompy vacum idzie do serwo hamulca a następnie rozdziela się na trzy elektrozawory (sterowanie turbosprężarką, EGR i jeszcze jakąś przepustnicą w kolektorze dolotowym), obok skrzynki z modułami sterowników rurki połączone są trójnikiem i jedna(biała) wchodzi do kabiny. Tym samym przepustem z kabiny wychodzi fioletowa do świateł. W kabinie biała rurka rozdziela się na zieloną podłączoną do jakiegoś elektrozaworu i białą do regulatora położenia świateł. Te wszystkie elementy są podłączone i raczej szczelne bo jak pisałem wcześniej po zaślepieniu przewodów wchodzących do zaworów sterowania EGR i turbo podciśnienie w układzie wzrasta.

[ Dodano: 2008-04-11, 15:00 ]
Sukces :-D Znalazłem przyczynę słabego podciśnienia. Jak to zwykle bywa banał, ale może komuś się przyda. Niedomagania spowodowane były przytkanym trójnikiem podciśnienia przy serwo hamulca (trójnik wciśnięty jest jedną końcówką do serwo, druga idzie do pompy Vacum a trzecie małe odejście idzie do sterowania pneumatyki). Trójnik zawiera w sobie zawór zwrotny do serwa. Był częściowo przytkany więc po zaślepieniu "odbiorów" podciśnienia manometr wskazywał podciśnienie w układzie, jednak przepływ powietrza był za mały aby uruchomić elektrozawory sterujące i pneumatykę lamp. Po przeczyszczeniu cienkim śrubokrętem wszystko wróciło do normy (podciśnienie ok -0,7bar)
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Temat uważam za zamknięty.
Widzę, że temat stary, ale mam ogólny problem z podciśnieniem. Układ mam jak kolega z cytatu, czyli podciśnienie idzie z trójnika przy serwie hamulca. U mnie jest jednak drożny, tylko szary przewód, który wychodzi gdzieś w stronę kabiny (tak mi się zdaje) jest albo gdzieś rozłączony, albo coś jest uszkodzone, bo jak go odepnę, to podciśnienie jest w drugim wężyku podpiętym do rozgałęźnika.
Pisałem, że mam ogólny problem z podciśnieniem, czyli:
- nie działa regulacja świateł (wężyki przy światłach są podłączone, a po ich rozłączeniu nie słychać syczenia)
- skrzynia szarpie przy przełączaniu biegów (Automat)
- brak podciśnienia przy "przepustnicy" obok filtra powietrza (klapka jest cały czas otwarta)

Ogólnie to nie wiem od czego zacząć, bo tutaj układ jest mocno skomplikowany w stosunku do W124 (za dużo zaworków, rozgałęźników i przewodów, które nie wiadomo gdzie idą).
Próbowałem kombinować coś ze schematem, który znalazłem tu na forum, ale nie ma na nim wszystkich przewodów, które są u mnie - np. żółty, który wychodzi spod kolektora dolotowego z jakiegoś elektro-zaworu (są 2 końcówki, które schodzą się w jeden żółty przewód), przechodzi przodem silnika a potem znika gdzieś pod filtrem powietrza.

Obrazek

EDIT:
Uporałem się z jedną usterką. Odpiąłem trójnik od serw i podpiąłem do niego tylko jeden przewód (przezroczysty, do ASB), skrzynia zaczęła płynnie przerzucać biegi.

Pozostaje kwestia regulacji świateł, zaworu EGR i klapki w dolocie. I tu jest problem z drugim "zestawem" wężyków, kóre były podłączone do trójnika przy serwie hamulców, jak pisałem wcześniej, zostały one odpięte, a wychodzi na to, że te trzy układy były ze sobą spięte tą drugą parą przewodów.

1 para przewodów
Obrazek

To jest podpięte tylko do ASB, więc przerzuca biegi płynnie.

2 para przewodów (kolor szary), wisi luźno obok białego przewodu

Obrazek
Jeden rozgałęźnik tego żółtego łączy się z zaworkami sterującymi pracą EGR i "przepustnicy" a drugi koniec biegnie do kabiny i tam łączy się z przełącznikiem regulacji świateł. Łączy się z fioletowym i zielonym przewodem.

Z drugiej strony żółtego, jest trójnik a z niego jeden przewód idzie pod kolektor ssący, a drugi, brązowy idzie pod pompę ABS a z tamtąd wychodzą brązowy i czarny, które łączą się z tą białą "skrzyneczką"
Obrazek
Do niej wchodzi jeszcze jakiś chyba przeźroczysty przewód, który znika gdzieś pod pompą ABS.

I ostatnia sprawa, jak odpiąłem od EGR przewód gumowy i w niego dmuchnąłem, to odkryłem, że powietrze ucieka przez wężyk, który idzie pod prawym błotnikiem (strona pasażera). Przewód nie jest do niczego podpięty, czy tak ma być?
Obrazek
droite
Posty: 104
Rejestracja: 1 sty 2015, o 16:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: droite »

Cześć wszystkim.
Podłączam się pod temat ponieważ mam problem z podciśnieniami, opisywałem go w innym wątku ale nikt mi nie doradził więc próbuje tutaj. Brak regulacji świateł i najbardziej uporczywe brak regulacji klap nawiewu.

Zauważyłem dwie dziwne sprawy. Kiedy nacisnę na przycisk podnoszenia zagłówków to wraca nawiew ze środkowej kratki i po chwili zanika.
Druga sprawa to na zdjęciu poniżej w zaznaczonym miejscu w rodzielaczu brakuje podłączonego przewodu podciśnienia - nr 6. Ktoś wie czy tam coś powinno być podłączone?
Załączniki
IMG_20150119_142129.jpg
E280 R6 W210 ELEGANCE 1996
VIN wdb2100531a104220
filion
Posty: 52
Rejestracja: 22 cze 2011, o 15:06
Lokalizacja: Tczew

Post autor: filion »

podłączę się z pytaniem:

Czy we wszystkich wersjach poliftowych z xenonami po przekreceniu kluczyka xenony powinny zejść na dół a potem do góry? U mnie tak sie nie dzieje. Elektronik mi powiedział, że u mnie poziomowanie działa i nie musi być takiej reakcji po przekreceniu kluczyka.
Mercedes W210 E270 CDI 2002 r.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

filion pisze:podłączę się z pytaniem:

Czy we wszystkich wersjach poliftowych z xenonami po przekreceniu kluczyka xenony powinny zejść na dół a potem do góry? U mnie tak sie nie dzieje. Elektronik mi powiedział, że u mnie poziomowanie działa i nie musi być takiej reakcji po przekreceniu kluczyka.
W w210 tego nie ma, masz tak jak być powinno.
:hyhy:
Obrazek
filion
Posty: 52
Rejestracja: 22 cze 2011, o 15:06
Lokalizacja: Tczew

Post autor: filion »

danke szyn :)
Mercedes W210 E270 CDI 2002 r.
Gattuso
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2010, o 12:36
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Brak regulacji położenia świateł

Post autor: Gattuso »

witam :) mam pytanie czy idzie w jakiś sposób naprawić elektryczne silniczki poziomowania lamp oraz sprawdzić czy poprawnie działają?? Jeśli tak byłbym wdzięczny za udzielenie odpowiedzi na te dwa pytania :)
Mercedes w210 E200/ 96
derek
Posty: 36
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 11:46

Re:

Post autor: derek »

orgy pisze:Witajcie.

Apropos świateł i ich regulacji to się tu podłączę.
Potrzebuję Waszej pomocy, diagnozy oraz rady.
Dzisiejszego poranka, zapragnąłem `podciągnąć`, swoje światła do góry, bo świeciły niedaleko przed samochód.
Obie mijania i lewe drogowe, udało mi się bez problemu ustawić tak jak chciałem.
Jednak przy ustawianiu prawego światła drogowego, gdy `kręciłem` tym pokrętłem, poczułem lekki opór, ale kręciło się dalej, więc nie przerwałem. Nagle usłyszałem jakiś #trzask# i luz.
Sprawdziłem światła i okazało się, że tak jakby cały reflektor opadł na dół. Mijania opadło prawie o 10cm od mojego ustawienia, drogowe również. Regulacji w tej chwili zero.

Co się mogło stać?
Czy to coś poważnego?
Jak ewentualnie to naprawić?

Mam nadzieję, że nie połamałem jakichś mocowań i nie grozi to większymi kosztami... ;(

Dodam również, że regulacja świateł z kabiny również nie działa. Przy przekręcaniu pokrętłem nie słychać dźwięku pompy. Mój samochód to zwykły E220D (95KM) z 1995r., czy jest jakaś różnica w tych kabelkach i miejscach tych przewodów w porównaniu z CDI kolegi? Nie znam się na tym zupełnie, nie wiem o czym piszecie powyżej ani w co ręce włożyć, dlatego zadaję tyle `gupich` pytań, nie złośćcie się na mnie ;).


Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie mi jakichś kierunków działań. Oprócz typu - do elektryka. Chciałbym zrobić coś sam, jeżeli mnie to przerośnie, to na pewno polegał będę na fachowcach.
powrotem
Dziękuję i pozdrawiam.
Wykręciłeś całkiem wkręcaj z powrotem
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Brak regulacji położenia świateł

Post autor: symt »

odświeżam temat, gdyż chciałbym przywrócić regulację pneumatyczną świateł, a przewody mam połamane. Gzie można kupić te kolorowe rurki, złączki i trójniki?
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Brak regulacji położenia świateł

Post autor: kmtaxi »

W ASO albo używki. Opisz dokładnie, lub zrób zdjęcia potrzebnych elementów to pomogę.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości