Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

sGARY
Posty: 81
Rejestracja: 21 maja 2011, o 16:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: sGARY »

bartek4334, kurcze mi to sie zdarza tak co jakis czas ;)
bmw e61 3.0
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re:

Post autor: kwiatek »

Odgrzeję temat.
Też się z borykam z tym problemem i mam takie pytanie.
Czy jest metoda na sprawdzanie domowym sposobem, czy owy zawór działa, bądź nie?
zyzek pisze: 13 paź 2013, o 13:07 okazało się że podciśnienie turbo jest zwalone , ok zamiana zaworów podłączanie na krótko
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re: Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

Post autor: kwiatek »

Dobra, co prawda nie ma odzewu, ale coś tam sam rozkminiłem.
Mianowicie już wiem jak sprawdzić, czy zawór działa, czy nie.
Wiem jak go ominąć, aby było dobrze.
Nie zmienia to jednak faktu, że silnik czasem uruchomi się normalnie, a czasem nie.
Wychodzi, że czasem nie dociera prąd do zaworu i go nie otwiera.
Został mi już chyba tylko zawór doładowani turbiny do wymiany............oby to było to, bo kończą mi się pomysły.
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

Post autor: Adrian_W210 »

kwiatek pisze: 24 kwie 2020, o 12:43 Dobra, co prawda nie ma odzewu, ale coś tam sam rozkminiłem.
Mianowicie już wiem jak sprawdzić, czy zawór działa, czy nie.
Wiem jak go ominąć, aby było dobrze.
Nie zmienia to jednak faktu, że silnik czasem uruchomi się normalnie, a czasem nie.
Wychodzi, że czasem nie dociera prąd do zaworu i go nie otwiera.
Został mi już chyba tylko zawór doładowani turbiny do wymiany............oby to było to, bo kończą mi się pomysły.
A jak to sprawdzic?
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re: Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

Post autor: kwiatek »

Czy działa zawór?
Na samym początku, czy działa wogóle, trzeba zajrzeć pod maskę, a druga osoba uruchomia silnik. Trzeba obserwować cięgno na turbinie. Przy działającym zaworze, cięgna na turbo będzie się opuszczać, czy tam będzie wciągane. Wtedy działa. Możesz, dla testu zdjąć jeden z wężyków, który jest na zaworze i wtedy raz, że ciągną się podniesie, dwa, że silnik będzie pracował głośniej.
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re: Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

Post autor: kwiatek »

Wczoraj zabrałem się za wymianę czujnika doładowania.....................i niestety nic to nie dało. Turbina nadal nie wstaje. Ktoś coś jeszcze może podpowiedzieć?
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re: Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

Post autor: kwiatek »

Problem został zdiagnozowany. Błąd nastawnika klapek. Czasem po prostu nie dostaje sygnału, albo nie daje sygnału. Cholera wiem. Raz na 10 odpala z błędem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości